حامد کرزی با حضور در سفارت ایران دفتر یادبود شهید رئیسی را امضا کرد افتتاح یک پردیس سینمایی در گلشهرِ مشهد، بزرگترین محله مهاجرنشین ایران مشهد؛ میزبان ششمین «نشست اقتصادی مشهد و هرات» مدیرکل اتباع: مهاجران افغانستانی برای شهید رئیسی سنگ‌تمام گذاشتند | سردار قاآنی به موکب مهاجران افغانستانی در مشهد رفت آغاز موج دوم اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

خلیل‌زاد نماینده آمریکا در امور افغانستان خواهد ماند

  • کد خبر: ۵۶۶۱۸
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
خلیل‌زاد نماینده آمریکا در امور افغانستان خواهد ماند
منابع خبری در افغانستان اعلام کردند که زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با گروه طالبان در دولت جدید آمریکا نیز به کارش ادامه می دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه ۸ صبح افغانستان امروز نوشت دولت جدید آمریکا زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه دولت دونالد ترامپ در امور صلح افغانستان را هم‌چنان در سمتش حفظ خواهد کرد.

 

این منبع نوشته است که این یک حرکت معمولی نیست؛ زیرا هر دولت تازه‌کار در چنین سمت‌های تغییر ایجاد می‌کند و افراد وابسته به خودش را منصوب می‌کند.

 

به گزارش این رسانه، اقدام دولت بایدن برای حفظ خلیل‌زاد در سمتش در حال حاضر نشان‌دهنده تعهد ابتدایی برای حفظ پایبندی امریکا به توافق‌نامه صلح امریکا با طالبان است.

 

این در  حالی است که در سفر اخیر خلیل زاد به کابل در روز‌های پایانی دولت ترامپ اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان حاضر به ملاقات با وی نشد.

 

پیش از این نیز مشاور ارشد امور فرهنگی رئیس جمهوری افغانستان در روز‌هایی که جوبایدن برنده انتخابات اعلام شد، نوشت که زلمی خلیل زاد با برنده شدن جو بایدن به خانه خواهد رفت تا خاطرات ناکام ماموریت صلح خود را بنویسد.

 

هرجنگ تاکنون نامزد وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی کاخ سفید و مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که توافقنامه صلح دولت ترامپ با طالبان را بررسی می‌کند.

 

در آخرین مورد مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس تلفنی با همتای افغانستانی خود گفته است که توافقنامه صلح دولت ترامپ با طالبان را بررسی می‌کند تا اطمینان یابد که آن‌ها رابطه خود را با تروریست‌ها قطع، خشونت را کاهش و به گفت‌وگوی جدی پایبند هستند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->