سرخط خبرها

نقد منصفانه ضرورت کار رسانه‌ای

  • کد خبر: ۵۶۷
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
نقد منصفانه ضرورت کار رسانه‌ای
در نشست «ما و محله» منطقه ۱۲ عنوان شد

رضاریاحی
حسین برادران فر

در نشست هم‌اندیشی و گفتمان «ما و محله ما» که درباره تحلیل و بررسی رویکرد شهرآرا با حضور رضا سلیمان‌نوری، سردبیر شهرآرامحله، میلاد رهنما، مدیر اداره مناطق شهرآرا در فرهنگ‌سرای الهیه برگزار شد، ساکنان منطقه و نمایندگان شوراهای اجتماعی محلات با برشمردن نقاط ضعف و قوت شهرآرا، خواستار انعکاس اتفاقات منطقه و ارتباط بیشتر میان دست‌اندرکاران و خبرنگاران شهرآرامحله منطقه، اعضای شورای اجتماعی و اقشار مختلف شهروندان ساکن در محله شدند.
در ابتدای نشست میلاد رهنما، مدیر اداره مناطق مؤسسه شهرآرا، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران و عذرخواهی بابت تأخیر در شروع نشست، گفت: امروز به مناسبت ده‌سالگی روزنامه شهرآرا در منطقه الهیه گرد هم آمده‌ایم تا از نظرات نخبگان فرهنگی، فعالان اجتماعی، مدیران شهرداری و اعضای شورای اجتماعی محلات درباره روزنامه شهرآرا، ضمیمه شهرآرامحله منطقه12 و دیگر ضمائم جویا شده و در خط مشی کاری روزنامه به‌کار گیریم.

 

ضرورت بازنگری در عملکرد رسانه
رضا سلیمان‌نوری، سردبیر شهرآرامحله هم با اشاره به ضرورت بازنگری در عملکرد رسانه‌ها گفت: خوشبختانه روزنامه شهرآرا بعد از پشت سرگذاشتن فراز و نشیب‌های فراوان، امسال ده‌ساله شد و امروز به زبان گویای مردم مشهد تبدیل شده است. با وجودی که رسانه‌ها چارچوب کاری مشخص و تعیین‌شده‌ای دارند، باید بعد از هر چند سال، بازنگری و تزریق فکر و اندیشه جدیدی داشته باشند تا بتوانند پویایی و رشد خود را تداوم بخشند. رسالت بزرگ رسانه‌ها به‌عنوان زبان گویای مردم، انعکاس مشکلات، موفقیت‌ها و دستاوردهای جامعه و شهروندان است و روزنامه‌ای که نتواند نظرات و دیدگاه مخاطبان خود را بیان کند، محکوم به فراموشی خواهد شد. این تزریق فکر گاهی وقت‌ها در قالب مدیریت‌هاست که شهرآرا با توجه به این موضوع که روزنامه شهرآرا یک روزنامه شهری است و صاحب امتیاز آن شهرداری مشهد است، هرگاه تغییراتی در مجموعه مدیریت شهری اتفاق افتاده‌ است، در مجموعه شهرآرا نیز شاهد تغییرات در مدیریت و خط مشی بوده‌ایم و همین تغییرات سبب شده‌ است شهرآرا بعد از گذشت 22سال فعالیت رسانه‌ای از یک بولتن شهری و هفته‌نامه به یک مؤسسه فرهنگی و رسانه خبری باکیفیت تبدیل شود. شهرآرا در حال حاضر روزنامه‌ای باکیفیت است که طیف وسیعی از بیشتر اقشار جامعه مخاطب آن هستند و دارای ضمائمی چون شهرآرامحله، شهربانو، توان‌شهر ویژه معلولان، میلان هفته‌نامه ادبی و هنری، کوله‌پشتی ویژه کودکان و نوجوانان، شهرآراورزشی و... است. در این میان تحریریه شهرآرا هر از چندگاهی نیاز به تجدید قوای فکری دارند و تنها کسانی که ما را می‌توانند خوب تغذیه و بازسازی کنند، مخاطبان روزنامه شهرآرا هستند. از شما می‌خواهم که درباره روزنامه شهرآرا و ضمائم آن اظهارنظر کرده و نظرات انتقادی خود را بیان کنید. ما نیز نکات مثبت و منفی نظرات شما را به گردانندگان قسمت‌های مختلف رسانه شهرآرا انتقال داده و به امید خدا در نشست‌های بعدی، اجرایی‌شدن نظرات شما را اعلام خواهیم کرد.


حضور کم‌رنگ شهرآرامحله در ناحیه3
سیدعباس رضوی، نماینده کسبه و از ساکنان محله چهار برج، با استقبال از نشست هم‌اندیشی شهرآرامحله با مخاطبان گفت: این نشست کار بسیار پسندیده‌ای بوده که مؤسسه شهرآرا انجام داده و از مخاطبان می‌خواهد که فعالیت روزنامه را نقد کنند. شنیدن نقد در عمل کار بسیار نیکویی است حتی اگر معایب اصلاح نشود و پیشنهادها عملی نشود. اولین سؤال من این است که چرا شهرآرامحله که رایگان در اختیار اعضای شورای اجتماعی محلات قرار می‌گرفت، قطع شده و با وجود مطرح‌کردن این مهم در جلسات شورای اجتماعی محله و پیگیری‌های اعضای شورا، این نقیصه همچنان پابرجاست و ما از مطالعه روزنامه شهرآرا محروم هستیم. رضوی ادامه داد: با وجود اینکه معضلات شهر توس بارها و بارها در روزنامه شهرآرا و دیگر نشریات بازتاب داده شده‌ است، اما به این معایب رسیدگی نمی‌شود و مشکلات بعد از گذشت چندین سال از الحاق توس به بافت شهری همچنان پابرجاست. البته این نقیصه به شهرآرامحله منطقه وارد است که در سال جدید کمتر از معضلات شهری در ناحیه منفصل توس مطلبی را بیان کرده که امیدوارم این مشکل نیز برطرف شود. دوم‌اینکه مخاطبان روزنامه شهرآرا توقع دارند درد و دل‌های آن‌ها به گوش مسئولان رسانده شود، حتی اگر این امر جنبه انتقادی به مدیریت شهری داشته باشد.

 

فعالیت‌های اجتماعی دیده شود
خانم موسوی، فعال اجتماعی و ساکن محله امیریه، با اشاره به پتانسیل زیاد شهرآرامحله در انعکاس فعالیت‌های اجتماعی و کارهای خیران منطقه گفت: من یک فعال اجتماعی هستم و به همراه تعدادی از دوستان و خیران منطقه، مراسم و جشن‌هایی را برای شادکردن و تفریح بچه‌های کار، معلولان، نابینایان، کم‌توانان ذهنی و... با هزینه شخصی خودمان برگزار می‌کنیم، همچنین از طریق هماهنگی‌ها و ارتباطی که با خیران داریم برخی هزینه‌ها و مایحتاج افراد یادشده را تهیه و در اختیار آنان قرار می‌دهیم. در طول بیش از 20سال فعالیت در امور خیر برخی مراسم شاخص که در مشهد و در ایران بی‌نظیر بوده است برگزار کرده‌ایم، به‌عنوان نمونه در یکی از این موارد مراسم ازدواج 6زوج نابینا را برگزار کردیم که این مراسم در نوع خود بی‌نظیر بوده‌ است. با توجه به پتانسیل بالای رسانه‌ها از روزنامه شهرآرا انتظار دارم با حضور در این مراسم‌ و پوشش رسانه‌ای آن و توجه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی این‌چنین، گام‌های مؤثری در ترغیب شهروندان برای حضور فعال در این جشن‌ها و کمک به نیازمندان و افراد ناتوان بردارد. البته در چندین مورد شهرآرامحله منطقه12 در جشن‌های ما شرکت کرده و پوشش خبری داشته است، با این وصف انتظار همکاری و حضور بیشتری از نشریه شهرآرا داریم. در یکی از این مراسم‌ها چندین‌بار به روزنامه مراجعه کردیم و از آن‌ها خواستیم این مراسم (جشن نیکوکاری) را پوشش بدهند، اما خبرنگار و عکاس نیامدند، وقتی دلیل را جویا شدیم، گفتند: چون برنامه شما به‌نحوی است که تبلیغات محسوب می‌شود، نمی‌توانیم این موضوع را پوشش بدهیم. هدف ما به‌عنوان فعالان اجتماعی و خیران چیزی جز کمک‌کردن به افراد نیازمند و معلول نیست، ما احتیاجی به تبلیغ و اسم درآوردن نداریم، اما رسانه هم وظایفی دارد و قطعا یکی از وظایف آن تبلیغ و بیان نیکی‌های جامعه است، امیدوارم در جشن‌هایی که در آینده برگزار خواهیم کرد، شهرآرا حضور پررنگی داشته باشد.

 

دوستی و ارتباط اجتماعی شهروندان
فرشته استیری، روان‌شناس و نماینده بانوان محله امیریه، نیز با اشاره به نقش مؤثر شهرآرامحله در به وجودآمدن و گسترش روابط اجتماعی در محلات مختلف منطقه گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته شهرآرامحله منطقه با انعکاس رویدادهای اجتماعی، فرهنگی و معرفی چهره‌های برتر و شاخص ساکن در منطقه باعث به وجود آمدن شناخت بیشتر اهالی هر محله از محله خود و منطقه‌ای که در آن ساکن هستند شده است، با توجه به جدابودن ناحیه منفصل توس(3) از دو ناحیه دیگر منطقه (ناحیه 1و2) تقریبا هیچ‌گونه شناخت و ارتباطی با ساکنان ناحیه منفصل توس نداشتیم که خوشبختانه با درج اتفاقات، جشن‌ها و مراسم فرهنگی، ورزشی و مذهبی این ناحیه در شهرآرامحله منطقه، این ارتباط و شناخت هر روز بیشتر شد و از طریق همین شناخت رسانه‌ای، ساکنان دو ناحیه از طریق ارتباطات تلفنی و حتی دیداری و دورهمی‌هایی که حلقه وصل آن با شهرآرامحله کلید خورد، شناخت ما هر روز بیشتر شد، تا جایی که امروز نه‌تنها با این ناحیه آشنا هستیم، دوستان نزدیک و مهربانی نیز پیدا کرده‌ایم. این ارتباط از طریق شهرداری‌های نواحی تقویت شد و معاونت‌ فرهنگی منطقه با برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی و برگزاری مراسم مختلف در قالب فعالیت‌های اجتماعی باعث افزایش ارتباط ساکنان منطقه شد. باید عرض کنم به‌عنوان یک روان‌شناس و رابط فرهنگی‌اجتماعی از کارکنان شهرآرا توقع دارم که حضور بیشتری در منطقه داشته باشند و انعکاس کامل‌تری از محافل و دورهمی‌های محلی، اجتماعی و فرهنگی ارائه دهند. شهروندان، شهرآرامحله را یکی از اعضای محله می‌دانند و دوست دارند خبرنگار و دبیر شهرآرامحله با آن‌ها همراه باشند و با هم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ورزشی گفت‌وگو و تبادل نظر کنند، در واقع شهروندان منطقه، شهرآرامحله را بیشتر از اینکه وابسته به شهرداری بدانند، رفیق و همراه خود می‌دانند و امیدواریم این حمایت و دوستی در آینده بیشتر و پررنگ‌تر شود. قطع اشتراک روزنامه اعضای شورای اجتماعی محله نیز یکی از دغدغه‌های من و همه اعضاست که امیدوارم پیگیری شود.

 

مشکلات محله منعکس شود
سیستانی، نماینده ائمه جماعت محله الهیه، نیز با اشاره به اینکه روزنامه باید نظر و درخواست مخاطب و عموم شهروندان را در نظر بگیرد، گفت: روزنامه شهرآرا یک نشریه عمومی است که دارای مخاطبان مختلفی از تمام گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه است، به همین دلیل باید علایق و سلایق تمام گروه‌های جامعه در آن مدنظر قرار گیرد و تنها مطالبی را که به گروه خاصی تعلق دارد، نوشته و تبلیغ نشود. مساجد به‌عنوان پایگاه‌های مذهبی و اماکن عمومی برای آرامش‌دادن به شهروندان هستند و در طول سال فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی مختلفی در مساجد انجام می‌شود، با وجود تمام این فعالیت‌ها، در شهرآرامحله منطقه ما مطالب کمتری درباره معرفی مساجد محله و فعالیت‌های فرهنگی آن‌ها می‌بینیم، درحالی که مساجد فعال و قوی بسیاری در منطقه داریم که در طول هفته فعال هستند و انعکاس این فعالیت‌ها برعهده شهرآرامحله منطقه است که امیدوارم در آینده این ارتباط و همکاری با مساجد افزایش یابد. درکنار مساجد، مدارس نیز ازجمله کانون‌های فعال اجتماعی و فرهنگی محله هستند، اما توجه چندانی نیز به ظرفیت‌های مدارس نشده‌ است. خبرنگاران شهرآرامحله باید با حضور در میان شهروندان محله از آن‌ها درباره مشکلات عمومی محله بپرسند و ضمن اشاره به این مشکلات از طریق مصاحبه با افراد نخبه و متخصص راه‌حل این مشکلات را نیز ارائه دهند. در پیگیری مشکلات محله از طریق مسئولان سازمان‌های مختلف مشکل را تا زمانی که برطرف شود پیگیری کرده و نتیجه آن را در روزنامه منعکس کنند. شهرآرامحله تنها رسانه‌ای است که می‌تواند با توجه به قرارگرفتن در منطقه، مشکلات را ریشه‌یابی و برطرف کند.

 

بنیاد فرهنگی شهدای بولوار شاهنامه
نیری، نماینده مدارس محله فردوسی، نیز با تأکید بر انعکاس برنامه‌های مدارس گفت: همان‌طور که جناب آقای سیستانی فرمودند، مدارس از جمله مراکز عمومی و فعال در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هستند که نیاز به بیان‌کردن و انعکاس دارند. در گذشته چندین بار خبرنگاران شهرآرامحله در مدرسه ما حضور پیدا کرده و گزارش‌های متفاوتی از فعالیت‌های مختلف بچه‌ها به چاپ رسانده‌اند که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد. مورد دیگر توجه بیشتر به فعالیت‌های عمومی محلات بولوار شاهنامه است، دوسالی است که با همکاری هیئت‌ها و فعالان فرهنگی ناحیه منفصل توس از محله فردوسی تا محله اکبرآباد، بنیادی به نام بنیاد فرهنگی شهدای بولوار شاهنامه تأسیس شده‌ است و از زمان تأسیس، برنامه‌های متعددی از جمله همایش فاطمیون، غدیر، کمک‌رسانی به ایتام و نیازمندان و کمک به سیل‌زدگان با همت بنیاد فرهنگی شهدای بولوار شاهنامه انجام شده است. در آخرین برنامه بنیاد نیز در 12تیرماه امسال جشن بزرگ کریمه اهل بیت(ع) به مناسبت تولد حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه بانوان در پیشخوان آرامگاه فردوسی برگزار خواهد شد، در این مراسم انتظار حضور پررنگ خبرنگاران شهرآرامحله را داریم. مورد دیگر این است که ما در طول بولوار شاهنامه هیچ‌گونه مرکز توزیع روزنامه‌ای نداریم و با وجودی که برخی کسبه و افراد محلی آمادگی خود را برای توزیع روزنامه اعلام کرده‌اند، تاکنون هیچ‌گونه اقدامی از طرف شهرآرا انجام نشده‌ است که امیدواریم به‌زودی به نتیجه برسد.

 

استفاده از ظرفیت فضای مجازی
غلام‌رضا باهوش، مؤسس مجموعه مدارس، باشگاه و پیش‌دبستانی مروارید هم با اشاره به ظرفیت خوب فضای مجازی گفت: امروزه بسیاری از اطلاعات و اخبار از طریق فضاها و گروه‌های فضای مجازی در کمترین وقت ممکن بارگذاری و در اختیار مخاطبان و گروه هدف قرار می‌گیرد و به این ترتیب مخاطبان بسیاری را جذب کرده‌اند. با توجه به نبود دکه روزنامه‌فروشی، توزیع نامناسب و ناکافی شهرآرامحله در منطقه، مسئولان شهرآرامحله می‌توانند با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، مطالب چاپ شده در هر هفته را در گروه‌های مختلف فضای مجازی بارگذاری کنند. به این ترتیب بسیاری از افراد ساکن در محلات منطقه می‌توانند بدون صرف هزینه و وقت اضافی به مطالب شهرآرامحله دسترسی پیدا کرده و بعد از مطالعه مطالب آن نظرات و پیشنهادهای خود را در رابطه با بهترشدن کیفیت روزنامه بیان کنند. مورد دیگری که به نظرم باید پیگیری شود، کمتر مطرح‌شدن مشکلات محله بوده‌ است، با وجودی که بسیاری از این مشکلات محله تکراری و شبیه هم هستند، با بیان دوباره و چندباره این مشکلات می‌توان توجه مسئولان را به مشکلات محله و رسیدگی به آن جلب کرد.

 

توجه به مخاطب عمومی
سیدحمید طالبیان، فعال فرهنگی، با اشاره به نگرش جزئی به مخاطب در روزنامه شهرآرا گفت: در ماه‌های اخیر با اضافه‌شدن ضمیمه‌های مختلف (میلان، بانوان، مدرسه زندگی) به روزنامه شهرآرا شاهد تنوع و گیرایی بیشتر مطالب در این روزنامه هستیم. اما یکی از ایرادهایی که می‌توان درباره روزنامه شهرآرا مطرح کرد، این است که در ضمیمه‌ها بخش کوچکی از افراد یک قشر مورد توجه قرار می‌گیرند، به عنوان مثال در ضمیمه شهربانو به بخش‌ کوچکی از زنان شاخص که دارای آثار و تألیفاتی هستند توجه شده است، این در حالی است که زنان بسیاری در جامعه وجود دارند که دارای مشکلات و درخواست‌های بسیاری هستند، اما به‌دلیل گمنامی هیچ حرفی از آن‌ها نیست. مورد دیگر اجرای پروژه‌های عمرانی در محلات است، شهرداری بدون هیچ‌گونه مشورت و نظرخواهی این پروژه‌ها را اجرا می‌کند، شهرآرامحله باید با رفتن به‌سراغ این پروژه‌های عمرانی، نظرات شهروندان را درباره انجام این پروژه‌های خدماتی یا اداری جویا شود، به‌عنوان مثال ما در منطقه دو یا چند فروشگاه شهروندی داریم، خبرنگار باید با رفتن به‌سراغ مردم درباره قیمت، کیفیت، محاسن و نکات مثبت این فروشگاه‌ها و میزان استقبال شهروندان گزارشی تهیه کند. سخن آخر اینکه به‌عنوان نماینده مسجد محله جاهدشهر، در مساجد فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی زیادی انجام می‌شود که انتظار داریم در شهرآرامحله منعکس و چاپ شود.

 

معرفی هویت و چهره محله
علی‌اکبر قاسمی، معروف به پهلوان رستم، مرشد کهنه‌کار و مدیر زورخانه منطقه نیز با تأسف از بی‌توجهی به هویت و اصالت محله گفت: ما در تاریخ و هویت چند هزار ساله خود مراسم، آیین‌ها، جشن‌ها و آداب و رسوم و شغل‌های قدیمی فراوانی داشتیم که با گذشت زمان به‌تدریج قسمتی از این مراسم و خاطرات به فراموشی سپرده شد. در حال حاضر تعدادی از این افراد قدیمی که سن وسال زیادی دارند به‌عنوان میراث‌داران این سنت‌های کهن و قدیمی که هویت شهر ما را تشکیل می‌دهند، وجود دارند و هر آن ممکن است در اثر کهولت سن و بیماری فوت کنند و تمام این میراث و هویت از بین برود. من از روزنامه‌ها به‌ویژه شهرآرامحله تقاضا دارم تا دیر نشده است به‌سراغ این افراد که هویت و شناسنامه محله هستند، بروند و داستان‌ها و خاطرات آن‌ها را ثبت و ضبط کنند تا نسل‌های آینده نیز با هویت شهر خود آشنا شوند. من در برنامه‌ای مستند در 200قسمت از این برنامه اطلاعات مختلفی از آیین‌ها، جشن‌ها، اتفاقات و اماکن تاریخی مشهد را بیان کرده‌ام. در همین جا از خبرنگاران شهرآرامحله می‌خواهم که به‌سراغم بیایند و درباره هویت و سابقه تاریخی محله بپرسند. شهرآرامحله باید ما افراد قدیمی را شناسایی و اطلاعاتمان را قبل از اینکه فوت کنیم، ثبت و ضبط کند. بنده در طول بیش از 50سال با جمع‌آوری وسایل و آثار تاریخی مختلف در زمینه کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای با هزینه شخصی موزه‌ای را به نام موزه هنرهای پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای شه‌لافتی تأسیس کرده‌ام و برای نگهداری و حفظ آن حقوق بازنشستگی‌ای که باید خرج خانواده‌ام شود، در این محل هزینه می‌کنم. برخی مسئولان بارها به این موزه آمده و قول‌هایی نیز داده‌اند، اما تاکنون به هیچ کدام از این قول‌ها عمل نکرده‌اند.

 

اولویت رسیدگی به مشکلات مردم
عباس باروت‌کوب، نماینده کسبه محله چهاربرج، نیز با اشاره به توجه کمتر شهرداری به مشکلات ساکنان محلات بولوار شاهنامه گفت: چندسالی است که اهالی بولوار شاهنامه با مشکلات متعددی نظیر خیابان‌های خاکی، نبود آب شرب کافی، باشگاه ورزشی و مشکلات دیگر روبه‌رو هستند، اما باز هم دیده شده که با توجه به اولویت این مشکلات، شهرداری بودجه‌های کلان و میلیاردی خود را در جای دیگری مصرف کرده است، به‌عنوان نمونه در ساخت پیشخوان شاهنامه هزینه‌ 15میلیاردی صرف ساخت پیشخوان آرامگاه فردوسی شده‌است، آیا بهتر نبود که بخشی از این هزینه صرف برطرف‌کردن مشکلات این محله (فردوسی) از جمله آسفالت معابر و آب شرب مناسب برای محله می‌شد، این‌ها مواردی هستند که باید ازسوی شهر آرامحله پیگیری و به آن‌ها پاسخ داده شود.

 

پیگیری مشکلات تا رسیدن به نتیجه
پس از این سخنان رضا سلیمان‌نوری، سردبیر شهرآرامحله، برای آگاهی حاضران درباره برخی مطالب گفته شده مطالبی را بیان کردند.
سلیمان‌نوری با اشاره به پیگیری‌های شهرآرامحله درباره مشکلات تا رسیدن به نتیجه مطلوب، گفت: بر اساس بررسی‌ها بخش بزرگی از مشکلات محلی ازسوی شهرآرامحله مطرح و تا رسیدن به نتیجه مطلوب نیز مورد پیگیری قرار گرفته است. در بیشتر این موارد مشکلاتی که در اولویت قرار داشته‌اند، پیگیری شده‌اند. در پاسخ به سؤال جناب باروت‌کوب درباره ساخت پیشخوان آرامگاه باید گفت که ساخت پیشخوان به‌عنوان یک اولویت شهری و ملی مطرح شد و هزینه آن به‌طور مستقل و جدا از بودجه‌ای که برای ناحیه و منطقه در نظر گرفته شده‌، از محل بودجه شهرداری مرکز و کمیسیون ویژه توس تأمین شده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: بارها در شهرآرامحله از آسفالت‌نبودن معابر، همایش‌های فرهنگی محلات، شورای اجتماعی، نبود امکانات کافی رفاهی و گردشگری به‌ویژه در ناحیه منفصل توس، مصوبات اجرایی شهرداری، ارتباط با مساجد و ان‌جی‌اوهای فعال در منطقه بحث شده و در مواردی نیز به نتیجه انجامیده است. درباره فعالیت‌های عمرانی شهرداری در منطقه نیز اعضای شورای اجتماعی محله باید با حضور در شهرداری، اولویت طرح‌های عمرانی درمحله را بیان‌کرده و خواستار اجرای این طرح‌ها بشوند، شهرآرامحله نیز در این زمینه با آن‌ها همچون همیشه همراهی خواهد کرد.

 

انعکاس مشکلات محله در شهرآرامحله جدید
سلیمان‌نوری در ادامه با اشاره به تغییر در محتوا و مطالب شهرآرامحله‌ مناطق گفت: با توجه به تغییرات محتوایی در ساختار جدید، شهرآرامحله بیش از گذشته به مشکلات محله، گفت‌وگو با شخصیت‌های محله، مساجد و مدارس توجه خواهد داشت. همچنین در بخشی از شهرآرامحله که موضوع آن گفت‌وگو با مسئولان شهرداری منطقه است، در هر هفته با یکی از مسئولان شهری منطقه گفت‌وگو و عملکرد و فعالیت‌های هفتگی آن‌ها بررسی می‌شود. علاوه‌براین از این هفته به بعد یک صفحه از شهرآرامحله به بیان یکی از مشکلات محله اختصاص خواهد یافت و پیگیری از مسئول مربوطه در رابطه با این مشکل انجام می‌شود.

 

توزیع ناعادلانه روزنامه
رضا سلیمان‌نوری در پاسخ به مشکل نبود توزیع روزنامه در منطقه12 گفت: بیشتر شما عزیزان درباره معضل نبود توزیع روزنامه شهرآرا و به‌تبع آن شهرآرامحله پرسیده بودید، در این باره باید بگویم که نظام توزیع نه‌تنها در شهر ما که در کل کشور یک روال خاص دارد که خارج از اختیار روزنامه است. در این زمینه محدودیت‌ها و مقررات خاصی وجود دارد که نظر و انتخاب ما در آن دخیل نیست. علاوه‌براین بزرگ‌ترین مشکل ما این است که در منطقه‌ای به این وسعت و عظمت حتی یک دکه روزنامه‌فروشی وجود ندارد. تقاضا برای نصب دکه روزنامه‌فروشی نیز احتیاج به تأیید نظر مسئولان فرهنگ و ارشاد، نیروی انتظامی و شهرداری دارد که پروسه‌ای زمان‌بر و طولانی دارد. درباره بارگذاری مطالب روزنامه و شهرآرامحله در فضای مجازی نیز درحال حاضر کانال خبری‌ای به نام شهرآرانیوز((shahraranews.ir وجود دارد که هرروزه تازه‌ترین مطالب منتشر شده در روزنامه شامل صفحات اصلی و ضمیمه‌های روزنامه از جمله شهرآرامحله، میلان، ویژه‌نامه شهربانو، شهرآراورزشی، کوله‌پشتی و... در این سایت بارگذاری می‌شود، شهروندان می‌توانند به این سایت مراجعه کرده و  مطالب مورد نظر را انتخاب و با حجم بسیار اندک دانلود کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->