گفت‌وگو درباره صلح پایدار هدف طالبان از سفر به تهران

  • کد خبر: ۵۶۹۸۴
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
گفت‌وگو درباره صلح پایدار هدف طالبان از سفر به تهران
خطیب زاده درباره سفر هیات سیاسی طالبان به ایران گفت: این هیات به ریاست ملابرادر بامداد امروز وارد تهران شد و مورد استقبال مقامات وزارت خارجه قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سخنگوی وزارت خارجه از دیدار این هیات با وزیر خارجه و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان و برخی مسئولان دیگر در طول این سفر خبر داد و افزود: نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در روز‌های گذشته گفت‌وگو‌هایی با همتایان روس، آلمانی، افغانی و نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان داشته است.

 

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه روند دستیابی به صلح پایدار در افغانستان در گفت‌وگو با هیات طالبان مورد بحث قرار خواهد گرفت، افزود: برای صلح افغانستان سرمایه گذاری زیادی کردیم و در دهه‌ها گذشته میزبان میلیون‌ها افغان بوده ایم.

 

خطیب زاده گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد یک افغانستان با ثبات و آرام باشیم و مردم این کشور فارغ از مسایل قومی مذهبی و جناحی در کنار هم زندگی کنند و آنچه که به عنوان دستاورد ملت افغانستان در این سال‌ها به دست آمده در پایان این فرآیند حفظ شود.

 

وی با بیان اینکه موضع ایران در خصوص افغانستان، هرگز وابسته به موضع آمریکا نبوده است، خاطرنشان کرد: چه در دوره‌ای که دولت ترامپ سراسیمه در حال برخی اقدامات بود و چه امروز، ایران همواره سیاست مستقلی را دنبال کرده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه گفت‌وگو‌های بین الافغانی تنها راه حل پایدار برای حفظ صلح در افغانستان است، خاطرنشان کرد: معتقدیم افغانستانی که تمام گروه‌ها در آن نقش داشته باشند، تنها راه حفظ ثبات در این کشور است.

 

خطیب زاده تصریح کرد: آمریکا هم چاره‌ای ندارد جز اینکه به سال‌ها دخالت و تجاوز در افغانستان پایان دهد و با یک خروج مسئولانه و متعهدانه بار رنجی که به ملت‌های منطقه تحمیل کرده را کاهش دهد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->