سرخط خبرها

اکران فیلم ماجرای نیمروز۲ در مشهد + تصاویر

  • کد خبر: ۵۷۲۹
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
اکران فیلم ماجرای نیمروز۲ در مشهد + تصاویر
جدیدترین اثر محمد حسین مهدویان یک روز زودتر از سراسر کشور با حضور عوامل این فیلم و استقبال گسترده مردم در مشهد اکران شد

غلامرضا زوزنی| این دومین فیلم از 10فیلم پرسروصدای سی‌‌وهفتمین دوره جشنواره فجر است که در مشهد رونمایی می‌شود. در اولین اتفاق، «قسم»، ساخته محسن تنابنده، در سینما‌های مشهد رونمایی شد و در دومین رویداد، «ماجرای نیمروز2، رد خون» به‌کارگردانی محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی سینماگر مشهدی، سیدمحمود رضوی، شب گذشته رونمایی شد. در این مراسم که یک روز پیش‌تر از اکران عمومی این فیلم در سینماهای کشور و هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در مشهد برگزار شد، جواد عزتی، هادی حجازی‌فر و بهنوش طباطبایی از بازیگران این فیلم، و محمود رضوی تهیه‌کننده فیلم، حضور داشتند. سینماهای هویزه، اطلس و ویلاژتوریست، سه سینمایی بودند که عوامل فیلم «ماجرای نیمروز، رد خون» در آن‌ها حضور پیدا کردند و همراه علاقه‌مندان مشهدی سینما به تماشای این فیلم نشستند.

 


داستانی سینمایی از ماجرایی واقعی
«ماجرای نیمروز2، رد خون»، از معدود فیلم‌هایی است که به ماجرای عملیات مرصاد یا «فروغ جاویدان» که درمیان رزمندگان اسلام به دروغ جاویدان مشهور شد، می‌پردازد. کمتر از یک هفته بعد از پذیرش قطعنامه598 سازمان ملل در سال1367 توسط دو کشور جمهوری‌اسلامی ایران و عراق، مجاهدین خلق(گروهک منافقین) با حمایت صدام‌حسین به ایران حمله کردند و قطعنامه را زیر پا گذاشتند. در آن عملیات که فرماندهی نیروهای ایرانی برعهده شهید صیادشیرازی بود، افراد باقی‌مانده از منافقینِ متخاصم با تلفات زیاد مجبور به عقب‌نشینی شدند. رد خون، ادامه ماجرای نیمروز است و تعدادی از شخصیت‌های کلیدی فیلم دوم، از فیلم اول آمده‌اند. کمال(با بازی هادی حجازی‌فر)، صادق(با بازی جواد عزتی)، عباس(با بازی حسین مهری) و مسعود(با بازی مهدی زمین‌پرداز) ازجمله شخصیت‌هایی هستند که از ماجرای نیمروز یک به دو آمده‌ و یک ماجرای دراماتیک را رقم زده‌اند.


ماجرا در فجر
«ماجرای نیمروز2، رد خون» موفق شد در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر در 11رشته نامزد شود که از این میان سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری، بهترین طراحی لباس و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی را از آن خود کرد. سیدمحمود رضوی، محمدحسین مهدویان، بهنوش طباطبایی، جواد عزتی، هادی بهروز، محمد نجاریان، شهرام خلج و سینا قویدل هرکدام به‌ترتیب برای بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین، بهترین چهره‌پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه بصری، نامزد دریافت سیمرغ بودند اما هیچ‌کدام موفق به دریافت این جایزه نشدند، با این حال «رد خون» درمیان پنج فیلم برتر از نگاه تماشاگران، در این دوره از جشنواره قرار داشت.

 

ویدیویی از افتتاحیه فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز۲؛ردخون»


با عشق به مشهد می‌آییم
برخلاف دیگر اکران‌های مردمی که پیش از این در مشهد برگزار می‌شد، علاقه‌مندان سینمادوست مشهدی به‌جای اینکه جلوی در ورودی سینماهویزه منتظر عوامل فیلم «ماجرای نیمروز2: رد خون» باشند، روی صندلی‌های سالن اصلی و سالن شماره2 سینماهویزه نشسته بودند و همین موضوع موجب شده بود تا راهروهای سینما خلوت‌تر از سایر اکران‌های مرسوم در مشهد باشد، با این حال هرچه ساعت پیش می‌رفت و لحظه حضور میهمانان سینمایی مشهد نزدیک‌تر می‌شد، بر تعداد افراد حاضر در راهروها و لابی هویزه افزوده می‌شد. بهنوش طباطبایی در جمع مخاطبانی که برای دیدن این فیلم به سینما آمده بودند، از حضور خود در مشهد ابراز خرسندی کرد و گفت: شما مردم مشهد یک قطب مهم در سینما هستید و همواره فیلم‌ها را حمایت می‌کنید. ما هم با عشق برای قدردانی از شما به مشهد می‌آییم: «باور دارم مخاطبان این فیلم، مردم فهیمی هستند و این برای من ارزشمند است.»
جواد عزتی هم که به‌گفته خودش از اکران مردمی فیلم تازه‌اش در مشهد هیجان‌زده بود، از مخاطبان مشهدی خواست از ماجرای نیمروز حمایت کنند. همچنین هادی حجازی‌فر که همراه پسرش به این سفر آمده بود، مراحل تولید «ماجرای نیمروز2: ردخون» را سخت توصیف کرد: «تولید این فیلم سخت بود و ما همه این سختی‌ها را برای مخاطبان به جان خریدیم تا یک فیلم ارزشمند بسازیم. به‌نظرم تا فیلم‌ها مخاطب نداشته باشند، ارزشی ندارند.»
بازیگران «ماجرای نیمروز2: رد خون» پس از صحبت با مخاطبان حاضر در دو سالن اصلی هویزه به جمع علاقه‌مندانی که برای گرفتن عکس یادگاری با آنان صف بسته بودند، پیوستند.


در حاشیه نیمروز
ظاهرا دست‌اندرکاران سینماهای مشهد که میزبان اکران‌های مردمی هستند، تا چشمشان به یکی، دوتا بازیگر مشهور می‌افتد، به کلی همه همشهریانشان را که باعث رونق کسب‌وکارشان هستند، از یاد می‌برند و با آن‌ها با ترش‌رویی برخورد می‌کنند. خبرنگارها هم از این قاعده مستثنی نیستند. مانند همین اکران «ماجرای نیمروز» دیروز که مسئولان سینماهویزه خبرنگار شهرآرا را با اینکه خودش را با کارت خبرنگاری معرفی کرده بود، از محل استقرار عکاسان و خبرنگاران بیرون کردند.
دست‌اندرکاران سینماویلاژتوریست هم که تنور حضور بازیگران سرشناسی چون جواد عزتی، هادی حجازی‌فر و بهنوش بختیاری را گرم دیدند، در واپسین ساعات حضور عوامل فیلم «ماجرای نیمروز2» تصمیم گرفتند نشست خبری برگزار کنند که بنا به شنیده‌ها با واکنش اعتراضی عوامل این فیلم سینمایی روبه‌رو شدند.
به ابتکار دست‌اندرکاران سینمااطلس، هادی حجازی‌فر با محمدحسین مهدویان که برای ساخت فیلم جدیدش در بانه به سر می‌برد، تلفنی تماس گرفت و او با علاقه‌مندان مشهدی حاضر در سینمااطلس صحبت کرد. در این تماس مهدویان از اینکه افتتاحیه هر 4فیلم سینمایی‌اش در مشهد برگزار شده، احساس خرسندی و غرور و از اینکه نتوانسته بود در مشهد حضور پیدا کند، ابراز ناراحتی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->