تفسیر طباطبایی از چابک‌سازی در بسکتبال؛ رؤسای بازنشسته و مشاوران موقتی!

  • کد خبر: ۵۷۴۱۴
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
تفسیر طباطبایی از چابک‌سازی در بسکتبال؛ رؤسای بازنشسته و مشاوران موقتی!
این‌طور که مشخص است، تفسیر رئیس احمدی از چابک‌سازی در بسکتبال با بقیه متفاوت است، وگرنه نباید شاهد رؤسای بازنشسته در کمیته‌ها باشیم.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، «چابک‌سازی» کلمه‌ای آشنا برای اهالی بسکتبال است. یکی از شعار‌های رامین طباطبایی از زمان انتخابات فدراسیون بسکتبال تا امروز همین بوده است، اما آیا واقعا الان، بعد از گذشت سه سال از ریاست او فدراسیون چابکی داریم؟
طباطبایی در ۲۴ دی ۹۶ در گفتگو با رادیو ورزش درخصوص برنامه هایش برای بهبود وضعیت رشته بسکتبال گفت: «بسکتبال ما نیاز به وفاق، همدلی و آشتی ملی دارد تا از همه ظرفیت‌هایی که در بسکتبال وجود دارد؛ به عنوان نمونه کارشناسان و خبرگان این رشته استفاده نموده و با نیروی انسانی کارآمد چرخه فدراسیون بسکتبال را به حرکت در آوریم. در این راستا لازم است چابک سازی و اصلاح در ساختار و تشکیلات فدراسیون صورت پذیرد.»
او اگرچه در ابتدا با شعار همدلی و آشتی ملی و چابک سازی به میدان آمد، اما در ادامه نه‌تنها چابکی در کار نبود بلکه قدمی هم برای آشتی ملی برنداشت بلکه باعث دورتر شدن خیلی از افراد از فدراسیون و بسکتبال شد و به نوعی باعث و بانی قهر جمعی شد!
او پس از آن در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا هم به تغییرات در بدنه این فدراسیون اشاره کرد و گفت: «دپارتمان‌ها بخش اصلی و اثربخش فدراسیون به حساب می‌آیند که اجرایی هستند و کمیته‌ها نقش سیاست‌گذاری دارند. ما برای قسمت‌های مختلف فدراسیون سعی کردیم که از افراد توانمندی که بتوانند برای پیشبرد کار وقت مناسب بگذارند استفاده کنیم سعی شده تا از بهترین‌ها استفاده کنیم و فدراسیون را به سمت چابکی ببریم. در این راه نیز قطعا رویکرد جوانگرایی داریم تا بتوانیم از انگیزه مدیریت جوان استفاده کنیم.»
جوان‌گرایی هم برای او در حد صحبت و شعار باقی ماند، همین امروز اگر نگاهی به کمیته‌ها بیاندازیم متوجه می‌شویم که نه تنها جوان نشده‌اند بلکه بازنشسته‌ها به فدراسیون بازگشته اند! به فرض مثال کمیته مسابقات و داوران فدراسیون بسکتبال رکورددار تغییرات است. این کمیته تاکنون مسئولانی از جمله امیرحسین واحدپور، ورژ آبکاریان، پیام سیفی‌زاده و در حال حاضر فرهاد زحمتکش را به خود دیده است که گفته می‌شود مسئول جدید نیز به دلیل بازنشستگی باید این پست را ترک کند.
طباطبایی در ۲۰ خرداد ۹۷ نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره وجود برخی ابهامات در انتخاب رؤسای کمیته‌ها گفت: «سعی داریم ساختار تشکیلاتی فدراسیون را علاوه بر چابک‌سازی، کوچک‌سازی هم کنیم. کمیته آموزش ماهیتی علمی و آکادمیک دارد به همین دلیل لازم است از افراد دانشگاهی در این بخش استفاده شود.»
در همین راستای کوچک‌سازی و چابک‌سازی، کمیته امور استان‌ها بار‌ها دست‌خوش تغییرات شد. این کمیته ابتدا با حمید گرامیان رئیس هیئت بسکتبال استان سمنان از دوره مشحون تا چند ماه بعد از ریاست طباطبایی فعالیت داشت و پس از او میثم علیپور رئیس هیئت بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد دومین مسئول این کمیته بود که با حکم طباطبایی، امور استان‌ها را به دست گرفت. وی آذر ماه ۱۳۹۷ آمد، اما تیرماه ۱۳۹۹ بعد از اعتراض به دخالت‌های برخی افراد، از فدراسیون رفت.
نکتۀ جالب در همان روزها، واکنش طباطبایی به یک صندلی در فدراسیون او بود که گفت «فدراسیون بسکتبال برای چابک سازی کمیته امور استان‌ها را حذف کرده است»! او در شرایطی کمیته استان‌ها را حذف کرد که با ۳۱ استان رگه حیاتی فدراسیون بسکتبال بود، اما این تصمیم او هم زیاد دوام نیاورد و حالا بعد از گذشت ۷ ماه از چابک سازی به سبک طباطبایی، او در حکمی فریدون رئیسی، رئیس هیئت بسکتبال استان فارس را به عنوان سرپرست کمیتۀ امور استان‌های فدراسیون بسکتبال برگزیده است.
رئیسی نیز یک بازنشسته است و کارنامۀ قابل دفاعی هم ندارد. متوجه نشدیم که رئیس فدراسیون چرا این کمیته را حذف کرد و چرا حالا یک فرد بازنشسته و بدون کارنامه را برای این سمت انتخاب کرده است؟!
طی این سال‌ها هر بار به طباطبایی بابت روابط عمومی فدراسیون هم انتقاد شد او بلافاصله به حضور فعال فدراسیون در فضا‌های مجازی نازید و در مصاحبه با روزنامه خراسان هم گفت:« ما در فضای مجازی به‌خصوص اینستاگرام خیلی جدی ورود پیدا کردیم و هدف از این کار هم این بود که فدراسیون جهانی بسکتبال از طریق اینستاگرام فعالیت اعضای خود را رصد می‌کند. از طرفی عضویت و دنبال‌کردن خانواده بازیکنان نیز برای ما اهمیت دارد. جالب است که بدانید اینستاگرام فدراسیون بسکتبال در ۲ ماه گذشته در آسیا رتبه اول را کسب کرد.»
شاید تنها نقطه قوت فدراسیون طی این سال‌ها همین حضور فعال در فضای مجازی بود، اما به لطف تصمیم آخر رئیس گویا باید قید چابک‌سازی در فضای مجازی را هم بزنیم چرا که طبق شنیده‌ها رامین امانتی مسئول این بخش به همراه زینب زارع و برخی دیگر از همکارانش تصمیم به خداحافظی از فدراسیون گرفته اند آنهم به این دلیل که باز رئیس دلش هوای مشاور رسانه‌ای جدید کرده است!
روابط عمومی یکی از بخش‌های بی در و پیکر فدراسیون بسکتبال در این سال‌ها بوده و هر از چند گاهی آقای رئیس تصمیم می‌گیرد مشاورش را عوض کند! طباطبایی در طول این ۳ سال حداقل ۵ نفر را به عنوان مشاور رسانه‌ای انتخاب کرده است!
داوود دادمرزی، احمدرضا طاهری، عبدالرضا نباتچیان، سجاد بیات و حمید عباسی مشاوران رسانه‌ای آقای رئیس طی این سنوات بودند که ما نفهمیدیم هر کدام از آن‌ها با چه متر و معیاری انتخاب شدند و به چه دلیلی کنار رفتند! حالا هم به تازگی شنیده می‌شود آیدین مقیمی که روابط عمومی فدراسیون تیراندازی است به عنوان مشاور جدید طباطبایی انتخاب شده و همین هم باعث ناراحتی کسانی شده که به قول خود رئیس در این مدت در بخش فضای مجازی خوب کار کرده‌اند، اما با تصمیم او آن‌ها هم عطای ماندن را به لقایش بخشیدند.
با این شرایط آیا بسکتبال در این سه سال چابک شده و روند رو به جلویی داشته یا اینکه کند شده و در حال درجا زدن است؟ لطفا یکی از رئیس فدراسیون بسکتبال بپرسد داستان «چابک‌سازی» فدراسیون به کجا رسید؟ شاید هم رئیس احمدی، چابک‌سازی را تفسیر به رأی می‌کند و تعریف خاص خودش را از این مقوله دارد وگرنه بی‌گمان از افراد بازنشسته برای ریاست کمیته‌هایش استفاده نمی‌کرد!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->