حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است شمال عراق از سوی ترکیه بمباران شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرد حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی - انگلیسی به شمال یمن (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فراخوان یمنی‌ها برای برگزاری تظاهرات حمایت از غزه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران به شورای امنیت: هرگز آغازگر جنگ علیه اسرائیل نبوده‌ایم تداوم حملات موشکی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) معترضان لهستانی: جنگ اوکراین، این جنگ ما نیست؛ آن را متوقف کنید کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است پژهشگر مسایل نظامی صهیونیست: اهداف جنگ غزه تضاد دارند برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل ۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا
سرخط خبرها

ايران كانون رايزنی‌ها

  • کد خبر: ۵۷۴۵
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
ايران كانون رايزنی‌ها
رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با جمعی از رؤسای جمهور و سران کشورها دیدار کرد

درحالی‌که رئیس‌جمهور کشورمان برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شده بود، با سران کشورهای مختلف جهان ازجمله فرانسه، آلمان، ژاپن، سوئیس، اسپانیا و... دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود، از بیانیه مشترک رهبران فرانسه، آلمان و بریتانیا که ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان‌سعودی دانسته‌اند، انتقاد کرد.
رؤسای جمهور ایران و فرانسه در این دیدار درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مورد‌علاقه 2کشور، شرایط حساس منطقه و ابتکار جدید دکتر روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج‌فارس موسوم به «ابتکار صلح هرمز» تبادل نظر کردند و بر عزم خود برای توسعه روابط و همکاری در عرصه‌های مختلف دوجانبه و بین‌المللی تأکید کردند. وی در این دیدار ضمن تأکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف‌های برجام ازجمله فرانسه برای حفظ این توافق مهم بین‌المللی بعد از خروج یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا از آن، بیانیه امروز کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام‌زنی بی‌اساس به جمهوری اسلامی ایران دانست و از آن انتقاد کرد. مکرون نیز در این دیدار ضمن استقبال از طرح دکتر روحانی برای امنیت منطقه، به تشریح تلاش‌های فرانسه برای کمک به اجرای برجام پرداخت و همکاری اروپا با سایر طرف‌های این توافق به‌ویژه روسیه و چین را ضروری دانست. رئیس‌جمهور فرانسه بر تعامل و گفت‌وگو با ایران به‌عنوان کشوری تأثیرگذار در منطقه و نیز تداوم روابط سازنده پاریس-تهران تأکید کرد.
نخستین دیدار صدراعظم آلمان با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران هم دیگر برنامه حجت‌الاسلام روحانی بود و وی در این دیدار ضمن اشاره به اینکه آلمان همیشه یک شریک بسیار مهم برای ایران بوده است، بر تداوم این روابط سنتی و دوستانه تأکید کرد.
رئیس‌جمهوری همچنین با تأکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف‌های برجام ازجمله آلمان برای حفظ این توافق مهم بین‌المللی بعد از خروج یک‌جانبه آمریکا از آن، بیانیه اخیر فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام‌زنی بی‌اساس به ایران عنوان کرد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز در پاسخ ضمن تکرار حمایت از تداوم برجام، خواستار احترام به این توافق مهم بین‌المللی و لغو تحریم‌ها شد و بر عزم آلمان و سایر کشورهای اروپایی برای عملیاتی کردن سریع‌تر اینستکس تأکید کرد. وی همچنین درباره پیشنهاد ائتلاف امید یا طرح صلح هرمز، گفت: با علاقه‌مندی این ابتکار را بررسی خواهد کرد و از هر اقدام مدبرانه برای کاهش تنش‌ها در منطقه حمایت می‌کند.
دیدار رئیس‌جمهور با نخست‌وزیر اسپانیا هم دیگر برنامه هیئت ایرانی در نیویورک بود. روحانی در این دیدار گفت: تحریم‌ها و زورگویی فعلی دولت آمریکا در بلندمدت از هم می‌پاشد، ولی روابط کهن و تاریخی کشورهای دوست نظیر ایران و اسپانیا باید مستحکم بماند. رئیس‌جمهوری همچنین به‌ضرورت توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فناوری و گسترش همکاری‌ها در زمینه بیو و نانوتکنولوژی میان ایران و اسپانیا تأکید کرد.
پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، نیز با ابراز تأسف از رنج ملت ایران از تحریم‌های یک‌جانبه کنونی و با تأکید دوباره بر حمایت کشورش از برجام، بر عزم اسپانیا برای گسترش بیش‌ازپیش روابط با ایران تأکید کرد و با اشاره به ابتکار ائتلاف امید دکتر روحانی، گفت: ما در سال‌های گذشته شما را به‌عنوان مرد صلح شناخته‌ایم و امیدوارم که این ابتکار عمل به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک کند.
رؤسای جمهوری ایران و سوئیس هم در حاشیه هفتادوچهارمین اجلاس عالی‌رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به گفت‌وگو نشستند و روحانی در این دیدار بیان کرد که سوئیس همیشه برای ما به‌عنوان یک کشور علمی و فرهنگی مطرح بوده است و روابط خوبی با آن داشته‌ایم.
وی ادامه داد: امیدوارم در این شرایط پیچیده منطقه‌ای و همچنین مشکلات تحریم غیرقانونی که آمریکا پیش آورده است، بتوانیم شاهد روابط خوب به نفع 2ملت ایران و سوئیس باشیم.
اولی مائورر، رئیس‌جمهوری سوئیس، هم در این دیدار اظهار کرد: ما 2کشور روابط دیپلماتیک صدسالگی خود را جشن می‌گیریم و در 40سال گذشته هم مأموریت حفاظت از منافع ایران را بر عهده داشته‌ایم و دیدار امروز فرصتی است تا درباره روابط فی‌مابین تبادل نظر کنیم.
خــــــبر دیگر از مجمـــع عمومی هفتـــادوچهارم سازمان ملل اینکه عصر دیروز به‌ وقت‌ تهران، مجمع عمومی سازمان ملل آغاز به کار کرد. رئیس‌جمهور آمریکا نیز که از آغاز دوره ریاست جمهوری‌اش اقدامات خصمانه علیه کشورمان را تشدید کرده است، از تریبون سازمان ملل دوباره اتهامات واهی خود را تکرار کرد. دونالد ترامپ در سخنرانی خود مدعی شد: ایران یکی از «بزرگ‌ترین چالش‌ها» را برای ملل صلح‌دوست دنیا ایجاد کرده است. ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است. هرگز نباید اجازه داد این اتفاق بیفتد. وی با بیان این مطلب که «برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج کردم»، ادامه داد: همه کشورها مسئول هستند که اقدام کنند. ترامپ در ادامه اظهارات خصمانه خود افزود: آمریکا در واکنش به حمله ایران به تأسیسات نفتی عربستان‌سعودی به اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی این کشور اقدام کرد.
آمریکا همچنین در اقدامی ضدایرانی، هم‌زمان با حضور تیم ایران در نیویورک، میزبان گروه‌های تروریستی و ضدانقلاب بود تا همایشی موسوم به اتحاد علیه ایران هسته‌ای برگزار کند. سخنران اصلی مراسم نیز مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، بود. سخن‌گوی وزارت امور خارجه کشورمان در این‌باره تصریح کرد: آمریکا با فریب‌کاری و نیرنگ، از یک‌سو سخن از مذاکره و مصالحه سر می‌دهد و از سوی دیگر، گروه‌های تروریستی و جنایت‌کاری را که دستشان به خون هزاران تن از ملت ایران آغشته است سازمان‌دهی، تأمین مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی می‌کند. سیدعباس موسوی با بیان اینکه دشمنان و مزدوران قادر نخواهند بود کوچک‌ترین خدشه‌ای به ایران وارد کنند، افزود: ایران روند بررسی افزودن سازمان پوششی آمریکایی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) به علت روابط و همکاری نزدیک با گروهک‌های تروریستی، به فهرست گروه‌های تروریستی خود را به‌زودی آغاز خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->