جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

رئیس شورای شهر مشهد: به گذشته برگردیم و آرمان‌های انقلاب را دوباره مرور کنیم

  • کد خبر: ۵۷۵۰۸
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
رئیس شورای شهر مشهد: به گذشته برگردیم و آرمان‌های انقلاب را دوباره مرور کنیم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تبریک دهه مبارک فجر گفت: این دهه بهانه‌ای برای بازگشت به بهمن ۵۷ و مرور شعار‌های انقلابی است. به مسیر گذشته برگردیم و آرمان‌ها را دوباره مرور کنیم.

جانقربان| شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در صدونوزدهمین جلسه علنی این شورا با اشاره به زادروز شهید مطهری خاطرنشان کرد: در این روز مرور اندیشه‌های شهید مطهری در زمینه مباحث مبنایی خالی از لطف نیست، زیرا نکات جالبی را دراین‌زمینه مطرح می‌کند.

 

وی افزود: امیدوارم همه ما به این نکات توجه کنیم و اگر بازنگری نیاز است، آن را انجام دهیم و برای پاسخگویی، پاسخ‌هایی منطقی باتوجه‌به شرایط امروز داشته باشیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه گفت: ولادت حضرت زهرا(س) را در این ایام مبارک می‌بینم و از مادران و زنانی که نقش بزرگی در بسترسازی حماسه‌ها داشتند، تقدیر می‌کنم. نقش‌آفرینی زنان در جامعه پررنگ است و باید فضا برای فعالیت آن‌ها و بستر رشد فراهم شود.

 

به گفته وی، زمینه‌ها برای رشد زنان باید فراهم شود و ما در شورای شهر باتوجه‌به فعالیت دو عضو خانم شورا، در زمینه ایجاد بستر‌ها تلاش کردیم. همچنین روز نیروی هوایی و تلاش همافران نیروی هوایی در پیروزی انقلاب را نیز گرامی می‌داریم و امیدوارم به برکات این دستاورد‌ها پایبند بمانیم.

 

برای استیفای حقوق زنان تلاش کنیم

شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، در ادامه این نشست در نطق پیش از دستور، بااشاره به جایگاه ویژه زنان در جامعه و تبعیض‌های جنسیتی گفت: امتیازات ناشی از سعی و تلاش برابر، از دستاورد‌های حضور زنان در جامعه است. اسلام زن را تابعی از وجود مرد نمی‌داند و زنان را صاحبان حق و شایسته از برخورداری از تمام داشته‌ها و امکانات می‌داند.


وی افزود: این نام‌گذاری از سوی رهبر انقلاب، امام خمینی، برای ایجاد همین برابری است. بیایید به استیفای حقوق زنان جامعه ارج نهیم و برای آن تلاش کنیم. دختر و زن ایرانی آماده است تا بدون محدودیت و تبعیض، سکان مدیریت جامعه را در دست بگیرد. در این حوزه استدلال منطقی خارج از نگاه جنسیتی پذیرفتنی است، زیرا آسیب به جامعه زنان بسیار است.

 

به گفته وی، اگر نگاه متحجرانه به زن برداشته شود، شاهد تغییرات شگرفی در جامعه خواهیم بود. ارتقا باید خارج از نگاه جنسیتی و برمبنای شایستگی باشد و شرایط حضور زنان در مدیریت شهری بیشتر ایجاد شود.

 

انقلاب اسلامی، پایان تحقیر ایران در جهان بود

غلامحسین صاحبی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در نطق پیش از دستور گفت: روز زن و ایام پیروزی انقلاب را گرامی می‌داریم. انقلاب اسلامی، پایان تحقیر ایران در جهان بود. اما متأسفانه در حوزه سیاسی به آرمان‌ها دست نیافته‌ایم و معضلات زیادی به‌دلیل این زمینه در جامعه داریم. بعضی رفتار‌ها به قلب انقلاب آسیب می‌زند و نیرو‌های انقلابی باید در برابر این حرکت‌ها بپاخیزند.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به حاشیه شهر مشهد افزود: حاشیه شهر مشهد اهمیت دارد و متأسفانه هنوز به آن توجه نشده است و حداقل ۵۰ درصد بودجه فرهنگی باید در این مناطق هزینه شود. سامان‌دهی حاشیه شهر با همکاری تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید انجام شود و همه کارها را شهرداری نمی‌تواند انجام دهد.

به گفته وی، باید مشارکت مردم حاشیه شهر را نیز دراین‌زمینه داشته باشیم و با نظر خود آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

 

مصوبات

در ادامه، جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد وارد دستور شد. مصوبات صدونوزدهمین جلسه علنی به شرح زیر است:

 

- ارائه گزارش عملکرد معاونت گردشگری و زیارت شهرداری مشهد به‌وسیله نرگس شالچیان رابع، مدیر این حوزه

آموزش مفاهیم شاهنامه برای اولین‌بار در ساعت رسمی دانش‌آموزان، اجرای اوپرای عروسکی رستم و سهراب، همایش شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم، اجرای برنامه‌های آیینی، نورافشانی‌ها، شب شعر حماسی، طرح سفیران دانش‌آموزی، برگزاری نشست تخصصی با دانشجویان خارجی ۲۰ کشور از جمله فعالیت‌های این معاونت بوده است.

- تصویب تفریق بودجه سال ۹۸ شرکت گردشگری، عمران و توسعه هفت‌حوض

- تصویب تفریق بودجه سال ۹۸ سازمان حمل‌و قل بار درون‌شهری

- تصویب تفریق بودجه سال ۹۸ سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی

- تصویب تفریق بودجه سال ۹۸ شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی

- تصویب نام‌گذاری ۳ بوستان به این شرح: اراضی حدفاصل بولوار شاهنامه تا کشف‌رود به‌نام بوم‌پارک کشف، حدفاصل پل پرتویی تا بولوار دانشجو به‌نام رودپارک چهل‌بازه و ارتفاعات جنوبی به‌نام کوه‌پارک

- تصویب نام‌گذاری معابر فرعی به‌نام شهدای گران‌قدر در مناطق ۵، ۲ و ۹ شهرداری مشهد

- تصویب نام‌گذاری یک میدان و ۲ معبر به‌نام سرداران شهید به این شرح: نام‌گذاری معبر طبرسی جنوبی ۶۱ به‌نام سردار شهید محمدابراهیم شریف، معبر میدان انتهای بولوار شهید صدر به‌نام برادران شهید سلطانی و معبر ابوذر غربی به‌نام سردار شهید سیدعلی ابراهیمی 

گفتنی است نام‌گذاری معابر به‌نام بانوان شهید نیز در آینده لحاظ خواهد شد.

- تصویب اساس‌نامه شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد

- تصویب لایحه هزینه‌کرد سهم اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی از بهای خدمات شهری اتباع خارجی

- تصویب اصلاح دستورالعمل اعطای تسهیلات به کارکنان ازکارافتاده سازمان آتش‌نشانی و خانواده کارکنان جان‌باخته ناشی از حوادث امدادونجات

- کمک‌هزینه ازدواج، اولویت استخدامی، مخارج کفن‌ودفن، پاداش فداکاری و هزینه مسکن از جمله مواردی است که مبالغی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است

- تصویب‌نشدن لایحه اصلاحیه قرارداد سرمایه‌گذاری باغ مشهد (باغ گیاه‌شناسی سابق)

  • تصویب اصلاح صلح‌نامه پروژه مشارکتی حریق

 

در پایان این جلسه، جواد عدلیان‌فرد، آتش‌نشان آسیب‌دیده نخاعی در عملیات امدادونجات در سال ۹۷، به تقدیر از مصوبه امروز در صحن علنی شورای شهر حاضر شد.

رئیس شورای شهر مشهد: به گذشته برگردیم و آرمان‌های انقلاب را دوباره مرور کنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->