چرا سود سهام عدالت برخی‌ها واریز نشد؟ (۱۱ مهر ۱۴۰۴) رشد ۳۴ درصدی صادرات خراسان رضوی در نیمه نخست ۱۴۰۴ | تراز بازرگانی خارجی استان به ۸۳۰ میلیون دلار رسید کشف بیش از ۲۶ هزار کیلوگرم برنج احتکارشده در مشهد (۱۰ مهر ۱۴۰۴) رشد ۴ درصدی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ یکصد و بیست و هشتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران (۱۳ مهر ۱۴۰۴) برگزار می‌شود +جزئیات قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۱۰ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | افزایش بی‌سابقه قیمت طلا متوقف شد نرخ امروز طلا در مشهد اعلام شد | طلا وارد کانال ۱۱ میلیون تومان شد (۱۰ مهر ۱۴۰۴) ۵ هزار و ۳۲۰ قطعه پلاک طلای پارسیان غیراستاندارد در مشهد جمع‌آوری شد بررسی لایحه تخصیص حق عائله‌مندی به کارمندان زن، در مجلس شورای اسلامی آیا طلای دست دوم مشمول مالیات می‌شود؟ پرداخت ۹۶ درصد مطالبات گندمکاران در خراسان رضوی رشد قابل‌توجه آسفالت راه‌های خراسان رضوی در نیمه نخست سال چالش‌های سرمایه گذاری در گفت‌و‌گو با فعالان اقتصادی خراسان رضوی | صنعت گرفتار خودتحریمی‌ها مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان کشور: ۴۸ درصد گاز و ۴۲ درصد برق کشور را ساختمان‌ها مصرف می‌کنند تخصیص بیش از ۴۲ هزار قطعه سکه طلا در حراج اخیر مرکز مبادله تردد ناوگان حمل و نقل در مرز دوغارون از سرگرفته می‌شود پیش‌بینی قیمت دلار پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۴ رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور: ایمنی آسانسور شرط صدور پایان‌کار شود| شهرداری‌ها با تخفیف عوارض، اجرای مبحث ۲۲ را تشویق کنند رئیس اتاق ایران: شورا‌های گفت‌و‌گو چراغ راه توسعه پایدار و تحقق منافع ملی هستند قیمت طلا وارد کانال ۱۱ میلیون تومان شد! (۹ مهر ۱۴۰۴) | افزایش ۲ میلیونی سکه بهار آزادی نایب‌رئیس اتاق ایران: تک‌نرخی‌شدن ارز، تنها راه حذف فساد ارزی است توضیح رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره ساعت کاری و تعطیلی پنجشنبه‌ها قیمت گل تازه زعفران اعلام شد | زعفران نگین پارسالی چند؟ (۹ مهر ۱۴۰۴) ماجرای افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان در مشهد چیست؟ | تکرار تأخیر پرداخت یارانه آرد به حساب نانوایی‌ها بورس از صعود بازماند | گزارش وضعیت بازار سهام (۹ مهر ۱۴۰۴) کاهش مصرف گاز خانگی در خراسان رضوی در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ معاون وزیر اقتصاد: مطالبه اصلی بخش خصوصی، تأمین ارز و قطع‌نشدن انرژی است +فیلم
سرخط خبرها

خودرو رانای شش سرعته پانورامای ایران خودرو به‌زودی به مرحله تولید انبوه می‌رسد

  • کد خبر: ۵۷۵۴۹
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
خودرو رانای شش سرعته پانورامای ایران خودرو به‌زودی به مرحله تولید انبوه می‌رسد
مدیر پروژه انطباق گیربکس شش‌سرعته بر روی محصولات ایران خودرو گفت: رانا با گیربکس شش‌دنده دستی و موتور +TU۵ به‌زودی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا حاجی اسماعیلی با اشاره به مشخصات فنی و مزایای رانا پلاس با برخورداری از گیربکس شش‌سرعته دستی، عنوان کرد: مهم‌ترین مزیت این خودرو، افزایش شتاب، کاهش مصرف سوخت در سرعت‌های بالا و راحتی راننده در هنگام رانندگی است. کاهش استهلاک و صدای موتور همراه با ارتقای کیفیت تعویض دنده از دیگر مزایای این خودرو به شمار می‌رود.


وی با تاکید بر این‌که رانا شش سرعته پانوراما نیز مانند ۲۰۷ پانوراما، از تمامی استاندارد‌های لازم پیش از تولید انبوه عبور کرده، از اعمال برخی تغییرات به موازات افزوده شدن سقف شیشه‌ای و گیربکس شش‌سرعته خبر داد و بیان کرد: با شروع تحریم‌ها و قطع همکاری شرکای خارجی، اراده‌ای در مجموعه به منظور ورود به حوزه طراحی گیربکس شکل گرفت و موجب شد تا جعبه دنده شش‌سرعته به مرحله تولید انبوه برسد.


وی با بیان این‌که طراحی گیربکس شش‌سرعته، تجهیزات و توان تولید در شرکت نیرو محرکه را نیز تحت تأثیر قرار داد، تصریح کرد: این دستاورد موجب شد تا هم شرکت نیرو محرکه با توجه به تمهیدات علمی و عملی که دیده بود، از منظر طراحی و تولید پیشرفت کند و هم سازندگان زیر مجموعه آن‌ها به ارتقای قابل توجهی دست یابند.


مدیر پروژه انطباق گیربکس شش‌سرعته عنوان کرد: تولید این گیربکس چه در اجزای داخلی و چه در اجزای خارجی و انطباق آن با موتور +TU۵، کاملا بر مبنای دانش بومی و داخلی انجام شده است.
وی با اشاره به برنامه‌های آینده گروه صنعتی ایران خودرو برای ارتقای گیربکس شش دنده داخلی‌سازی شده، اظهار کرد: اکنون اقدامات لازم در زمینه نصب این گیربکس بر روی دنا با موتور توربوشارژ به صورت موازی در حال انجام است و در تلاش هستیم تا در انتهای امسال این محصول را نیز به تولید انبوه برسانیم.
به گفته حاجی اسماعیلی، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در آینده نزدیک دو خودروی ۲۰۶ و ۲۰۷ و سپس سایر محصولات مطابق نقشه راه قوای محرکه شرکت ایران خودرو به گیربکس شش‌سرعته داخلی مجهز خواهند شد.


وی با بیان اینکه گیربکس شش‌دنده پایه‌ای برای طراحی و تولید نوعی از گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک AMT است، یادآور شد: بر اساس نقشه راه ایران خودرو، علاوه بر اینکه این گیربکس بر روی خودروی رانا و دنا قرار می‌گیرد، نسخه AMT آن نیز بر روی رانای جدید قرار خواهد گرفت. این پروژه نیز در حال انجام بوده و اواسط سال آینده به مرحله تولید انبوه می‌رسد.


حاجی اسماعیلی افزود: طراحی و تولید جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه DCT نیز جزو برنامه‌های آینده ایران خودرو است.


مدیر پروژه انطباق گیربکس شش‌سرعته افزود: وقتی سه محصول پایه یعنی رانای شش‌دنده، رانای AMT و دنای شش‌دنده با موتور TC تولید شود، این گیربکس بر روی بقیه محصولات از جمله سمند نیز قرار می‌گیرد.
وی با بیان این‌که در آینده شاهد تولید دو موتور EF۷+NA و EF۷+TC خواهیم بود، خاطرنشان کرد: هر دوی این موتور‌ها به همراه گیربکس شش‌دنده داخلی سازی شده بر روی محصولاتی نظیر دنا، سورن و سمند قرار خواهد گرفت.

منبع: ایکوپرس 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->