قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود
سرخط خبرها

ورود به شهرهای مسافر پذیر از ۱۸ بهمن ممنوع شد + جزئیات

  • کد خبر: ۵۷۹۶۵
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
ورود به شهرهای مسافر پذیر از ۱۸ بهمن ممنوع شد + جزئیات
آمد و شد خودرو‌های غیربومی به استان‌های مازندان، گیلان و گلستان و نیز شهر‌های مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش به دلیل مسافرپذیر بودن از امروز ۱۸ بهمن ۹۹ ممنوع است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ از هفته پیش رنگ کرونایی شهر مشهد زرد شد و پیامد این تغییر، این بود که در هفته گذشته تعداد کسانی که به‌دلیل کووید ۱۹ بستری شدند نیز افزایش یافت، ازاین‌رو با توجه به اینکه در پایان این‌هفته تعطیلات سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیش رو است، کمیته امنیتی-انتظامی وزارت کشور با اتخاذ تصمیمات جدیدی، ورود پلاک‌های غیربومی به داخل شهر‌های مسافرپذیر، از جمله مشهد را از امروز ممنوع اعلام کرد.
براین‌اساس، آمد و شد خودرو‌های غیربومی به استان‌های مازندان، گیلان و گلستان و نیز شهر‌های مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش به دلیل مسافرپذیر بودن ممنوع است.


ممنوعیت ورود، فراتر از ممنوعیت‌های گذشته

درهمین‌زمینه رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هنوز شیوه‌نامه رسمی برای ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی به مشهد به دست ما نرسیده است، اظهار کرد: البته جانشین پلیس راهور ناجا در این‌موضوع تأکیداتی داشته است؛ بنابراین با اعمال این شیوه‌نامه، مشهد تنها شهر استان است که ممنوعیت در آن اعمال می‌شود و دیگرشهر‌ها و جاده‌های استان چنین محدودیتی ندارند.
سرهنگ حمیدرضا دهنوی تصریح کرد: ممنوعیت ورود به مشهد نه از مبادی کنار شهر بلکه از مناطقی همچون پلیس‌راه باغچه در مسیر نیشابور، پلیس‌راه فریمان، پلیس‌راه قبل از گلبهار و منطقه‌ای از مسیر ورودی سرخس به مشهد اعمال می‌شود.

وی افزود: در این‌طرح‌ها شهر‌های مشهد، گلبهار و طرقبه-شاندیز «بینالود» به‌صورت یکپارچه دیده می‌شود و برای ورود و خروج به این‌شهر‌ها ممنوعیتی وجود ندارد.
رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی اعلام کرد: جرائمی نیز برای این‌موضوع در نظر گرفته شده است و هر پلاک غیربومی که وارد شهر مشهد شود مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.
وی دلیل اجرای این‌طرح را احتمال افزایش سفر به مشهد در روز‌های تعطیلی مربوط به ۲۲ بهمن بیان کرد و افزود: اکنون زمان اجرای این‌ممنوعیت اعلام شده است و زمانی برای پایان آن مشخص نیست.


افزایش شمار بستری‌های کرونایی در مشهد

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با بیان اینکه تعداد بستری‌های روزانه در بیمارستان‌های تحت پوشش این‌دانشگاه روندی افزایشی به خود گرفته است، اظهار کرد: متأسفانه براساس آمار از ابتدای بهمن‌ماه روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ نفر به آمار بستری‌های کرونایی افزوده شده است. دکتر مهدی قلیان افزود: به‌صورت طبیعی زمانی که تعداد بستری‌ها افزایش پیدا می‌کند بعد از چندهفته هم تعداد فوتی‌ها روند رو‌به‌رشدی به خود می‌گیرد.


احتمال تغییر رنگ کرونا در مشهد

وی با تأکید بر اینکه اکنون روند افزایشی به صورت کند پیش می‌رود، تصریح کرد: درصورتی‌که شرایط به این صورت باشد و آمار بستری‌ها روند افزایشی نیز داشته باشد، احتمال عوض شدن رنگ کرونایی شهر مشهد از زرد به نارنجی وجود دارد و البته برخی شهر‌های استان نیز در مرز نارنجی شدن هستند. همچنین حمیدرضا رحیمی، مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، نیز با اشاره به افزایش آمار بستری‌های کرونایی مشهد گفت: از شنبه هفته پیش رنگ کرونایی شهر مشهد زرد شد و در این‌هفته تعداد بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان از حدود ۷۰ نفر به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است.


واکسن رسید

طبق اعلام وزارت بهداشت، روز گذشته اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی از فرودگاه مسکو به فرودگاه امام خمینی (ره) رسید. در این‌مرحله ۵۰۰ هزار دوز واکسن روسی به کشور وارد شده است. سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز هم‌زمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سفر به مشهد با حضور در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد و عیادت از بیماران بستری‌شده در این‌مرکز از تلاش‌های مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا قدردانی کرد.
در آخرین‌آمار منتشرشده از سوی وزارت بهداشت، ۸۰ نفر دیگر به جمع قربانیان کووید ۱۹ پیوستند و ۷۰۶۱ نفر دیگر نیز به کرونا مبتلا شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->