سرخط خبرها

استفاده از ظرفیت‌های محلی

  • کد خبر: ۵۷۹۷
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
استفاده از ظرفیت‌های محلی
برگزاری اولین جلسه شورای محله سیدرضی

سید مصطفی بهشتی - نخستین جلسه شورای اجتماعی محله سیدرضی پس از تعیین اعضای جدید برگزار شد.
در این جلسه که با موضوع انتخاب رئیس شورای محله و برنامه‌های پیش‌روی شورا برگزار شد، بعد از توضیحات دستورکار از سوی رنجبر گلستانی، کارشناس شورای اجتماعی منطقه، اعضا به معرفی خود پرداختند و طبق رأی‌گیری انجام شده سارا سلیمی به عنوان رئیس شورای محله سیدرضی انتخاب شد.
در ادامه جلسه فاطمه‌رفعتی، نماینده مدارس محله، گفت: «در سال گذشته با مشارکت شهرداری اتوبوس رایگان در اختیار داشتیم و هفته‌ای یک روز به اردوی علمی می‌رفتیم. اگر در سال جدید هم این کار در مدارس مختلف ادامه پیدا کند اتفاق بسیار خوبی به لحاظ علمی است. چرا که در این اردوهای علمی آشنایی دانش‌آموزان با کتابخانه و مراکز علمی محقق می‌شود.»
رفعتی افزود: «من پیشنهاد هدفمندسازی والدین و کودکان به عنوان سرمایه‌های آینده را دارم به این شکل که کلاس‌های مشاوره در مدارس برگزار شود و دانش‌آموزان با رفتار متناسب آموزشی بیشتر آشنا شوند.»
سلیمی، رئیس جدید شورای اجتماعی محله سیدرضی هم پیشنهاد آشنایی اعضا با تخصص‌های یکدیگر در راستای ارائه طرح‌های مناسب و اجراشدنی در محله را داد و تأکید کرد که چگونه از طریق اجرای کارهای مشترک می‌توان زمینه توسعه محله را فراهم کرد.
شیما شاه منصوری، نماینده تشکل‌ها در شورای اجتماعی محله سیدرضی نیز گزارشی از اقدامات قبلی این شورا ارائه داد و بیان کرد: «یکی از مباحث مهمی که در راستای ارتقای کیفی زندگی در منطقه مطرح بود ایجاد سوله بحران برای شرایط پیش‌بینی نشده بود که با پیگیری انجام شده، با موافقت شهرداری منطقه مواجه شد.»
شاه‌منصوری ادامه داد: «یکی از کارهایی که انجام دادیم راه‌اندازی کارگروه آموزش جامعه ایمن بود که در حوزه‌ آموزش‌های ایمنی به مدیران مدارس این طرح را شروع کردیم و توانستیم مدارس را از لحاظ آموزش‌های امداد و نجات، آتش‌نشانی و مدیریت بحران توانمند سازیم.»
علی اصغر یوسفی، نماینده ساکنان محله سیدرضی هم گفت: «در راستای ارتقای محله باید به دنبال این باشیم که ظرفیت‌های محله مثل تشکل‌های مردم نهاد یا مساجد را شناسایی کنیم و از ظرفیت‌های موجود که پتانسیل‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه هستند استفاده کنیم، از سویی دیگر باید به این موضوع هم فکر کنیم که راهکارهایی برای افزایش مشارکت شهروندان در امور اجتماعی پیدا کنیم.»
سید محمد شجاعی دیگر نماینده ساکنان محله هم در ادامه به موضوع تقسیم‌بندی نشدن درست محله‌ها اشاره کرد و گفت: «مشکلی که وجود دارد این است که تقسیم‌بندی محله باید متناسب با نیاز محله انجام شود، اکنون ما محله سیدرضی را داریم که شامل طول بولوار سیدرضی از ابتدا تا انتها می‌شود ولی باید بپذیریم که مشکلات و نیازهای ابتدای بولوار سیدرضی با نیازهای این بولوار در قسمت انتهایی متفاوت است. البته حالا که این‌گونه تقسیم‌بندی انجام شده است پیشنهاد دارم که برای هر قسمت از محله یک نفر رابط مستقیم داشته باشیم تا نیازها به درستی شناسایی شود.»
کرمانی، مدیر مجموعه ورزشی امید و زندگی نیز در ادامه بیان کرد: «این مجموعه تقریبا یک سال است که افتتاح شده است، هیچ سالن ورزشی به این صورت در شهر وجود ندارد، این مجموعه از 7 صبح تا ساعت 7 شب در اختیار بانوان است و از ساعت 7 شب تا 12 برای استفاده آقایان برنامه‌ریزی شده است. همچنین 110 کلاس آموزشی در چندین رشته مختلف داریم که شامل استانداردترین سالن توپی است که فقط برای والیبال و بسکتبال استفاده می‌شود. دارای یک سالن بسیار مجهز بدنسازی و همچنین سالن اسپنینگ است. طبقه بالای این مجموعه دارای 2 سالن است، یک سالن رزمی تشکی که بسیار مجهز و استاندارد است و همچنین سالن تی ار ایکس را هم در این مجموعه در اختیار داریم. همچنین باید اشاره کنم که برای اولین بار در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد احداث سالن ماساژ را در این مجموعه خواهیم داشت که در چند روز آینده افتتاح خواهد شد.»
کرمانی در ادامه افزود: « این مجموعه دارای پیست دریفت ترایک است که از ماشین‌هایی استفاده می‌شود که با استاندارد بالا ساخته شده است و امکان آسیب‌دیدگی بسیار کم است، در کنار این‌ها قرار است به زودی چمن مصنوعی برای ورزش‌های فوتبال و فوتسال ساخته شود تا شهروندانی که علاقه به این ورزش‌ها دارند تحت پوشش قرار بگیرند.»
در پایان جلسه اعضای شورای محله به بازدید از مجموعه ورزشی امید و زندگی پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->