سرخط خبرها
در گفت‌وگو با معاون پرورشی مدرسه ابتدایی دخترانه فرهیختگان سلطانی مطرح شد:

برگزاری کلاس‌های درس با نام و یاد شهدا

  • کد خبر: ۵۸۰۹
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
برگزاری کلاس‌های درس با نام و یاد شهدا

رضا ریاحی - هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، نمایشگاه «میثاق با شهدا در محضر ملکوتیان» در راستای آشنایی با ویژگی‌های اخلاقی شهدا، نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای طرح«شهیدپژوهی» در مدرسه ابتدایی دخترانه فرهیختگان سلطانی واقع در صادقیه26 برپا شده‌ است.
به گزارش خبرنگار شهرآرامحله، معاون پرورشی مدرسه ابتدایی دخترانه فرهیختگان سلطانی، ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: درحوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات بسیار ارزنده‌ای از جمله طرح شهیدپژوهی در مدارس انجام می‌شود که در این طرح دانش‌آموزان با زندگی‌نامه، سیره و وصیت‌نامه این بزرگواران آشنا خواهند شد.  
وی افزود: درهمین راستا دانش‌آموزان در صورت امکان به دیدار خانواده معزز شهدا می‌روند و در زمینه زندگی این شهیدان تحقیق و مصاحبه می‌کنند که فقط در سال گذشته 65جلد کتاب از همین آثار شهیدپژوهشی دانش‌آموزان مدارس مختلف رونمایی شده‌ است.   فهیمه ولی‌زاده تصریح کرد: در مدرسه فرهیختگان سلطانی هر کلاس به نام یک شهید دفاع مقدس، شهیدان مدافع حرم و شهیدان علم هسته‌ای کشور نام‌گذاری شده که به فراخور سن، روحیات و مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان، تمثال شهدا در سردر کلاس‌های درس نصب شده و دانش‌آموزان باید درباره موارد مختلف زندگی این شهیدان تحقیق و تفحص کنند.
وی ادامه داد: فعالیت دانش‌آموزان درباره مطالعه زوایای مختلف زندگی شهیدان ازجمله وصیت‌نامه، محل زندگی، تاریخ و محل شهادت، نام و تعداد  فرزندان، روحیات و خلق و خوی رفتاری شهدا از شروع هفته دفاع مقدس آغاز شده و تا 22بهمن فرصت دارند آثار خود را نظیر روزنامه‌دیواری، بروشور، دکلمه و متون ادبی، دل‌نوشته، مقاله‌نویسی، کتابچه، لوح فشرده و... برای نمایش عمومی در نمایشگاهی که به همین منظور در مدرسه برپا می‌شود، ارائه دهند. وی افزود: بدیهی است آثار برتر به ناحیه و پس از آن به شهر و استان فرستاده خواهد شد.
 ولی‌زاده درباره نام شهدایی که تمثال آن‌ها در سردر کلاس‌های درس دانش‌آموزان نصب شده‌ است، افزود: برای کلاس چهارمی‌ها، مطالعه زندگی شهیدان ابراهیم همت، عباس بابایی، صیاد شیرازی و ابراهیم هادی در نظر گرفته شده‌ است. کلاس پنجمی‌ها درباره زندگی شهیدان بزرگوار مرتضی آوینی، مصطفی چمران، شهید محسن حججی تحقیق و تفحص خواهند کرد، همچنین کلاس ششمی‌ها  در کنار مطالعه زندگی شهیدان والامنشی همچون محمود کاوه، حاج احمد کاظمی، محمدتقی رضوی و مهدی زین‌الدین درباره شهدا دانشمند و انرژی هسته‌ای مانند شهیدان علی محمدی، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد، حسن تهرانی‌مقدم و مصطفی احمدی روشن نیز مطالعه خواهند کرد.
وی همچنین از شروع سال تحصیلی جدید با عنوان «مهرحسینی» نام برد و اشاره کرد: برگزاری نمایشگاه «شقایق‌های کربلا» با نماد ضریح امام حسین(ع) و همایش «روزشمار اربعین حسینی» با شعار قدم‌ به قدم تا به حرم را از جمله همایش‌هایی است که در آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس در مدرسه فرهیختگان سلطانی انجام خواهد شد.
ولی‌زاده یادآور شد: فراخوان عضویت در بسیج مدرسه از دیگر برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس است. حاصل این فراخوان در سال گذشته جذب 150 تا 200دانش‌آموز فعال بسیجی است که منجر به تشکیل ستاد امربه معروف، عفاف و حجاب، قرآن عترت و... در مدرسه شد و همچنین مناسبت‌های ملی و مذهبی متعددی همانند بزرگداشت روز بصیرت(نهم دی)، دهه مبارک فجر و اجرای طرح ملی بشارت(حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم) نیز به کمک همین دانش‌آموزان بسیجی انجام شد.
وی افزود: درخت شکوفه‌های حجاب از دیگر طرح‌های ابداعی بسیج مدرسه است که طی آن نام و عکس دانش‌آموزانی که حجاب آن‌ها کامل و مطابق با موازین شرعی باشد بر روی درخت شکوفه‌های حجاب در مدرسه فرهیختگان سلطانی قرار می‌گیرد.    معاون پرورشی این مدرسه ابتدایی ضمن تشکر از مژگان رمضانی به عنوان مدیر مدرسه و محدثه پیش‌بین به‌عنوان دبیر پرورشی دانش‌آموزان، درباره رتبه‌ها و افتخارات این مدرسه در یکی دو سال گذشته گفت: کسب رتبه برتر در مسابقات یادواره کودک، کسب رتبه اول در رشته سرود محلی توسط جمعی از دانش‌آموزان پایه چهارم، پنجم و ششم، کسب رتبه اول در مسابقات قرآن و عترت در رشته احکام، کسب رتبه برتر مسابقات هنری دف‌زنی، کسب رتبه برتر در رشته قلم‌زنی، کسب رتبه برتر در رشته حفظ جزء30 قرآن، فراخوان بسیج دانش‌آموزی به نام شهید مدافع حرم محمدرضا سنجرانی و نصب درخت شکوفه‌های حجاب از رتبه‌های برتر و فعالیت‌های فرهنگی مدرسه فرهیختگان سلطانی در ناحیه7 آموزش و پرورش مشهد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->