ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

با عیدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بازنشستگان چه می‌توان خرید؟

  • کد خبر: ۵۸۱۲۹
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
با عیدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بازنشستگان چه می‌توان خرید؟
 عیدی ۱٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی واریز شد. اما با این مبلغ چه می‌توان خرید؟

به گزارش شهرآرانیوز، آنگونه که مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ۱۶ بهمن ماه واریز شده است.

 

اما با این مبلغ چه می‌توان خرید؟ این مبلغ، معادل خرید ۴۲ کیلوگرم برنج ایرانی است. یعنی یک بازنشسته تامین اجتماعی با عیدی سال ۹۹ خود می‌تواند ۴۲ کیلو برنج ایرانی یا ۶۳ کیلو برنج خارجی بخرد.

 

یا مثلا با این عدد فقط می‌توان ۱۲ کیلوگرم گوشت گوسفندی خرید یا فقط ۵۵ کیلوگرم مرغ. عیدی ۱٫۵ میلیون تومانی حتی برای خرید ۷ کیلو آجیل هم کافی نیست و اگر متوسط قیمت هر کیلو آجیل را ۲۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم با این عیدی می‌توان ۶ کیلو و ۸۰۰ گرم آجیل خرید.

 

این در حالی است که اصولا پرداخت مبلغ عیدی برای خرید مایحتاج شب عید خانوارهاست. از مواد غذایی گرفته تا پوشاک جدید. به عبارتی انتظار می‌رود خانوار‌ها با این مبلغ بتوانند هم مایحتاج شب عید خود را تهیه کنند و هم پوشاک نو.

 

با عیدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بازنشستگان چه می‌توان خرید؟


اما اگر با قیمت‌های کنونی و کاهش قدرت خرید خانوارها، خرید پوشاک جدید عید را کلا از سبد خرید خانوار‌ها حذف کنیم، با این مبلغ عیدی می‌توان یک سبد کالایی کوچک از ضروری‌ترین اقلام را خرید.

 

برای مثال با این عیدی می‌توان یک سبد کوچک و کم‌تنوع از مواد زیر را تهیه کرد؛ ۲۰ کیلو برنج، ۳ کیلو گوشت قرمز، ۶ کیلو مرغ، ۵ کیلو تخم مرغ، ۴ لیتر روغن مایع و نهایتا ۱۰ کیلو انواع میوه برای پذیرایی. در این سبد نه از شیرینی و آجیل عید خبری است و نه از ماهی و چای و قند و شکر حتی.

 

نکته قابل توجه این است که این عیدی ۱٫۵ میلیون تومانی شامل همه مستمری‌بگیران نمی‌شود و عیدی برخی از آنان ممکن است به نصف این عدد هم برسد. یعنی فقط ۷۵۰ هزار تومان.

منبع: تجارت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->