امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند وزیر خارجه راهی نیویورک شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید مقام حماس: نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌کشاند وزیر کشور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان + فیلم (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است علت شنیده‌شدن صدای انفجار در آسمان کرمانشاه چه بود؟ (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هشدار ایران به گروه ۷: تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی حمله هوایی ترکیه به مناطقی از استان دهوک در شمال عراق عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می‌شود حمله حزب‌الله لبنان به ۲ مرکز نظامی صهیونیستی دیگر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس + فیلم
سرخط خبرها

«بایدن» به‌دنبال پایان جنگ یمن است؟

  • کد خبر: ۵۸۳۰۹
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
«بایدن» به‌دنبال پایان جنگ یمن است؟
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا، هفته گذشته از برنامه خود برای پایان‌دادن به حمایت آمریکا از «عملیات‌های تهاجمی» عربستان سعودی در جنگ یمن، از‌جمله توقف فروش تسلیحات به دولت ریاض، خبر داد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا، هفته گذشته از برنامه خود برای پایان‌دادن به حمایت آمریکا از «عملیات‌های تهاجمی» عربستان سعودی در جنگ یمن، از‌جمله توقف فروش تسلیحات به دولت ریاض، خبر داد. به گزارش الجزیره، این اقدام در ظاهر بیانگر تغییری در رویکرد واشینگتن درقبال درگیری‌های چندین‌ساله در یمن بود که سازمان ملل متحد، آن را به‌عنوان بدترین بحران انسانی جهان معرفی کرده است. اما از زمان این اعلان در روز پنجشنبه هفته گذشته، دولت بایدن روشن نکرده است که دقیقا چه نوع کمک‌هایی را به ائتلاف متجاوز عربی متوقف خواهد کرد یا نحوه تمایز آن با سایر کمک‌ها و فروش تسلیحات آمریکا به عربستان سعودی به چه صورت است.

بروس ریدل، یکی از اعضای ارشد اندیشکده بروکینگز، می‌گوید: «ایالات‌متحده قطعات یدکی، مهمات، کمک‌های فنی و هرچیزی که حملات تهاجمی عربستان را میسر می‌سازد، به آن‌ها ارائه می‌دهد.» وی تأکید می‌کند: «بنابراین اگر سعودی‌ها حتی از نیروی هوایی سلطنتی سعود برای بمباران اهداف در یمن استفاده کنند، باز هم پای آمریکا در میان است و احتمالا تحت این اعلان، این دست از کمک‌ها همگی باید متوقف شوند.»

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که کمک‌های اطلاعاتی آمریکا به ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، که بیشتر مربوط به حملات هوایی بوده است، متوقف خواهد شد. در همان روز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در یک کنفرانس خبری گفت که دولت بایدن برای تعیین اینکه چه‌نوع حمایت‌هایی از سوی آمریکا منجر به عملیات‌های تهاجمی عربستان در یمن می‌شود، از‌طریق آژانس‌های مرتبط بررسی‌هایی را صورت خواهد داد. اما ریدل می‌گوید که مهم‌ترین سؤال در‌این‌باره مربوط به کاهش بحران انسانی در یمن است: آیا بیانیه دولت جدید آمریکا به معنی توقف هرگونه پشتیبانی از محاصره یمن است؟

در این بین، روز دوشنبه وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به حمایت عربستان سعودی از راه‌حل مذاکره برای رسیدن به توافقی در یمن، اعلام کرد: «از حوثی‌ها می‌خواهیم هرچه سریع‌تر حملات به خاک عربستان و هرگونه حمله جدید به یمن را متوقف کنند.» دولت آمریکا با چشم‌پوشی از جنایات ائتلاف متجاوز عربی، ادعا کرد نگران حملات انصارا... یمن علیه عربستان و مردم یمن است!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->