وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

به‌بهانه انتشار خبر ساخت فصل سوم سریال «روزگار جوانی» + ویدئو

  • کد خبر: ۵۸۸۶۰
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
به‌بهانه انتشار خبر ساخت فصل سوم سریال «روزگار جوانی» + ویدئو
یکی از این سریال‌ها که در دوره اوج سریال‌سازی تلویزیون ساخته شده و در دوره پخش و سال‌ها پس از آن با بازپخش‌های مکرر هنوز هم پرطرف‌دار است، سریال روزگار جوانی است. حالا خبر آمده که فصل ۳ سریال روزگار جوانی پس از ۲ فصل موفق اول و دوم که در سال‌های ۷۷ و ۷۸ ساخته شده، با همان کارگردان، یعنی اصغر توسلی، و با گروه نویسندگان و تهیه‌کننده دیگر جلو دوربین رفته است.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - ۵ سال آخر دهه ۷۰ و ۵ سال اول دهه ۸۰ دوره اوج ساخت و پخش سریال‌هایی است که هنوز هم پس از گذشت ۲ دهه نه‌تن‌ها حال تماشاچیانی که در آن سال‌ها این مجموعه‌ها را تماشا می‌کردند خوب می‌کنند و وجه نوستالژیک و احیای خاطرات گذشته دارد، بلکه کسانی را که در آن سال‌ها اصلا به دنیا نیامده بودند یا سن کمی داشتند هم مجذوب خود می‌کند.
 
نشان به آن نشان که سریال‌های بازپخشی شبکه‌ای مثل آی‌فیلم یا تماشا در همین روزها، گاهی از سریال‌های ساخته‌شده کنونی پربیننده‌تر می‌شود. در آن سال‌ها سریال‌ها با فیلم‌نامه‌های خوب و بازی‌های اندازه ساخته می‌شد که مخاطب را درگیر خود می‌کرد. سریال‌سازی از لحاظ تکنیک و ابزار پیشرفت کرده و از نظر فنی و تصویر و صدا و صحنه‌پردازی این روز‌ها کیفیت بهتری را می‌بینیم، اما آن متن‌های قوی و بازی‌های درخشان هنوز هم که هنوز است پربیننده‌تر هستند.
 
یکی از این سریال‌ها که در دوره اوج سریال‌سازی تلویزیون ساخته شده و در دوره پخش و سال‌ها پس از آن با بازپخش‌های مکرر هنوز هم پرطرف‌دار است، سریال روزگار جوانی است. سریالی که شاید برای شما جالب باشد که نویسنده آن اصغر فرهادی است که این روز‌ها او را به‌عنوان نویسنده و فیلم‌ساز جهانی کشور می‌شناسیم و علاوه بر ۲ اسکار فیلم خارجی‌زبان، نخل طلای فیلم‌نامه‌نویسی را هم از کن گرفته است. او در آن سال‌ها چندین و چند سریال را برای شبکه تازه‌تأسیس تهران نوشت و همسرش، پریسا بخت‌آورد، آن را کارگردانی کرد. حتی سریال در شهر را خود او نوشت و خودش هم کارگردانی کرد و در یکی‌دو قسمت آن نقش‌های کوتاهی هم داشت.
 
 
به‌بهانه انتشار خبر ساخت فصل سوم سریال «روزگار جوانی»
 
 
حالا خبر آمده که فصل ۳ سریال روزگار جوانی پس از ۲ فصل موفق اول و دوم که در سال‌های ۷۷ و ۷۸ ساخته شده، با همان کارگردان، یعنی اصغر توسلی، و با گروه نویسندگان و تهیه‌کننده دیگر جلو دوربین رفته است. روزگار جوانی در نیمه دهه ۷۰ درباره زندگی و روزگار چند جوان از اقصی‌نقاط ایران بود که برای تحصیل به تهران آمده بودند و در یک خانه باهم زندگی می‌کردند. این سریال در فصل جدید قرار است به جوانان متولد دهه ۷۰ و ۸۰ بپردازد و زندگی و مسائل و مشکلات آنان را بررسی کند.
 
حالا باید دید که نوجوانان و جوانان نسل جدید هم مانند گذشتگان ۲۰ سال پیش خود که حالا میان‌سال شده‌اند، با این سریال ارتباط خواهند گرفت یا مانند خیلی از سریال‌های آن دوره که بعد‌ها فصل‌های دیگرشان بازسازی شده است، فقط خاطره گذشته را برهم خواهد ریخت. البته که اگر از دید بینندگان بگذریم، این سریال برای بازیگرانش هم موفقیت زیادی به ارمغان آورد و جزو معدود سریال‌هایی بود که هرکدام از بازیگرانش با وجود ناشناس‌بودن در ابتدای امر، از صحنه بازیگری محو نشدند و در سینما و تلویزیون ماندند.
 
از بین گروه کیهان ملکی، نصرا... رادش، امین حیایی و بهزاد خداویسی و مهدی صبایی که بازیگران اصلی این سریال بودند، همه در فیلم و سریال‌های بعدی نقش‌آفرینی کردند و بازیگری مثل امین حیایی به سوپراستار سینما تبدیل شد و کیهان ملکی و مهدی صبایی تا حد زیادی کم‌کار شدند، اما هنوز هم جسته‌گریخته در تلویزیون و سینما حضور دارند و سرنوشتشان مثل بازیگران مجموعه خط قرمز، که آن هم سریالی جوان‌پسند در اوایل دهه ۸۰ بود، نشد. به‌هرحال چیزی که مشخص است، هنوز هم در اینستاگرام کلیپ‌های کوتاه سریال‌های قدیمی از همه بیشتر دیده می‌شود و مخاطبان بازنشرشان می‌کنند و در آی‌فیلم بیشترین تقاضا را از سوی بینندگان دارند و در توئیتر هم هنوز تکیه‌کلام بازیگران قدیمی است که دهان‌به‌دهان می‌چرخد. حالا باید دید یک سریال قدیمی وقتی ۲۰ سال بعد به فصل جدیدش می‌رسد، بازهم همان اثرگذاری را دارد؟
 
 
 
تیتراژ سریال «روزگار جوانی» با صدای محمدرضا عیوضی
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->