برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

پخش اجرای گروه ایستم از خراسان در اولین روز سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر

  • کد خبر: ۵۸۹۲۲
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
پخش اجرای گروه ایستم از خراسان در اولین روز سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر
در اولین روز سی‌و‌ششمین جشنواره موسیقی فجر، چهار اجرا از سرویس‌های پخش آنلاین به‌صورت رایگان پخش می‌شود. همچنین شش اجرا هم در تالار وحدت ضبط می‌شود تا در روزهای آینده پخش شود.
به گزارش شهرآرانیوز - اجرا‌های صحنه‌ای گروه ماهیما به خوانندگی حجت اشرف‌زاده، گروه رستاک سیامک سپهری، ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر ملی ایران، دوئت فراتا-دی پالما از کشور ایتالیا و ترانه باران به خوانندگی قاسم افشار و حمید غلامعلی در تالار وحدت ضبط و براساس جدول زمانبندی پخش می‌شود.  


ضبط اجرای این شش گروه از امروز آغاز می‌شود و فقط عوامل ضبط اجراها، ستاد اجرایی جشنواره، عوامل فنی پشت صحنه و برخی همراهان گروه‌ها با حفظ اولویت سلامت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حین ضبط در تالار وحدت حضور خواهند داشت و این اجرا‌ها نیز پذیرای مردم نخواهد بود. اجرا‌های سایر گروه‌های سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر پیش از آغاز جشنواره در تالار رودکی ضبط شده اند و بر اساس جدول پخش می‌شوند. 

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش غیر رقابتی میزبان ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی است که برای حضور در جشنواره از طریق فراخوان ثبت نام کردند، در مرحله نخست ۶۱ گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته‌اند.

با‌توجه‌به همه‌گیری ویروس کرونا و اضافه‌شدن بخش رقابتی، جدول برنامه‌ها تغییرات اجرایی نسبت به جشنواره‌های قبل دارد. بر اساس تقسیم‌بندی هیئت انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰ درصد گروه‌ها با تایید هیئت انتخاب به جشنواره دعوت شدند.  

هم‌زمان با این جشنواره و در بخش جنبی، دومین دوره مسابقه موسیقی و رسانه و بخش پژوهشی از ۲۸ بهمن به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد؛ و این رویداد چهارم اسفند، پس از آخرین اجرا‌ها در فضای مجازی، با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی، جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه به کار خود پایان خواهد داد.

تجلیل از چهار هنرمند موسیقی بانو ملیحه سعیدی و آقایان احمد علی راغب، حسن ناهید و محمدرضا اسحاقی گرجی از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از مهم‌ترین رویداد موسیقی کشورمان خوهد بود.


قرار است امروز و در روز اول این جشنواره اجرای گروه‌های ایستم از خراسان، کوئینتت زهی رسپینا به سرپرستی بهزاد عبدی، دوئت ویلا مادلنا از کشور اتریش، کوارتت زهی نماد به سرپرستی ستاره بهشتی و گروه ژاو پخش شود.

مخاطبان می‌توانند براساس زمان‌بندی مشخص شده در جدول از سایت‌های جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران و تیوال، رایگان اجرا‌های صحنه‌ای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را تماشا کنند.  

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی از امروز آغاز و تا ۴ اسفند ادامه خواهد داشت.  جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.
 
 
پخش اجرای گروه ایستم از خراسان و سه گروه دیگر در اولین روز سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر
 
 
منبع: ایرنا
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->