ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

کرونای انگلیسی در عرض ۳ روز بیمار را از پای می‌اندازد

  • کد خبر: ۵۹۰۰۸
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کرونای انگلیسی در عرض ۳ روز بیمار را از پای می‌اندازد
مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا: علائم واریانت انگلیسی مانند علائم قبلی کرونا مانند تب، سرفه و... است، اما بسیار شدیدتر است و ظرف ۳ روز بیمار را از پا می‌اندازد.

به گزارش شهرآرانیوز، مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا درمورد روش‌های درمان بیماران کرونایی که به پزشک مراجعه می‌کنند، گفت: در حال حاضر هیچ داروی اختصاصی برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و ما هم داروی خاصی نداریم، اما تعدادی داروی ضد ویروس، ضد انعقاد و ضد التهاب وجود دارد که هرچقدر مریض زودتر مراجعه کنند تاثیر آن‌ها بیشتر است.

 

او ضمن هشداری به مردم افزود: متاسفانه اکنون افراد در خانه به محض مشاهده علائم بیماری کرونا شروع به خوددرمانی می‌کنند و وقتی که حالشان بد می‌شود نزد پزشک می‌روند که در این شرایط تاثیر دارو‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند، چون زود مراجعه کردن به پزشک در زودتر بهبود پیدا کردن فرد تاثیر بسزایی دارد.

 

محرز به کشنده‌تر بودن واریانت انگلیسی اشاره کرد و گفت: واریانت انگلیسی که هم اکنون در کشور شیوع پیدا کرده خطرناک‌تر از نوع قبلی ویروس کروناست به همین دلیل از مردم می‌خواهیم شوخی نگیرند و وقت را تلف نکنند و در صورت مشاهده علائم بیماری، سریعا به پزشک مراجعه کنند تا با دارو‌های ضد ویروسی مراحل درمانشان شروع شود و پزشکان تشخیص دهند چه نوع درمانی بر آن‌ها اعمال شود.

 

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: طبق نتایج مقالاتی که منتشر شده همانگونه که میزان کشندگی واریانت انگلیسی بیشتر است بیماری زایی و درگیری آن هم بیشتر است بنابراین مردم باید آن را جدی بگیرند و حتی یک دقیقه هم تلف نکنند، چون اگر مریض به موقع مراجعه کند مراحل اولیه درمان یعنی دارو‌های ضد ویروسی، ضد انعقادی و ضد التهابی اثر می‌گذارد وگرنه درغیراینصورت دیگر تاثیری نخواهند داشت.

 

او با اشاره به علائم واریانت انگلیسی عنوان کرد: علائم واریانت انگلیسی مانند علائم قبلی کرونا مانند تب، سرفه و... است، اما بسیار شدیدتر است و ظرف ۳ روز بیمار را از پا می‌اندازد.

 

محرز درمورد آخرین وضعیت واکسن برکت گفت: واکسن برکت طبق ضوابط بین الملل کار می‌کند و خوشبختانه ۵۶ نفری که در مرحله اول مورد تست قرار گرفتند هیچ نوع عارضه خاصی نداشتند و ظرف چند روز آینده نتایج آن به سازمان غذا و دارو ابلاغ می‌شود که انتظار می‌رود باتوجه به شرایط اضطراری که به دلیل شیوع واریانت انگلیسی در کشور ایجاد شده مجوز فاز دو و سه صادر شود تا مراحل زودتر گذرانده شده و واکسن زودتر در اختیار مردم قرار گیرد.

 

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->