کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات پرونده «زهرا اسماعیلی» و اعدام او در رجایی‌شهر کرج

  • کد خبر: ۵۹۳۷۶
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
  • ۷
جزئیات پرونده «زهرا اسماعیلی» و اعدام او در رجایی‌شهر کرج
«زهرا اسماعیلی» زنی که ۳ سال قبل شوهرش را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود پس از تأیید حکم قصاص، انجام مقدمات قانونی و با اصرار، ولی دم در زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش شهرآرانیوز، پرونده این زن از ۲۵ تیر ۹۶ به جریان افتاد. آن روز ساکنان ساختمانی حوالی خیابان سهروردی متوجه صدای شلیک گلوله در یکی از واحد‌ها شدند و پلیس را خبر کردند. با حضور مأموران مشخص شد که جنایت هولناکی در این آپارتمان رخ داده است. قربانی مردی ۴۵ ساله بود که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود. همسر، دختر و پسر وی در زمان حادثه در خانه حضور داشتند که با دستور بازپرس جنایی تهران بازداشت شدند. عامل اصلی این جنایت مسلحانه، همسر مقتول بود که در بازجویی‌ها به شلیک مرگبار اعتراف کرد.

وی گفت: همسرم با من و بچه‌هایم بدرفتاری می‌کرد و به همین دلیل تصمیم به قتل او گرفتم. او ادامه داد: روز حادثه با شوهرم درگیر شدم. به من تهمت خیانت زد، اما من با کسی ارتباطی نداشتم. فقط گاهی با مردی جوان که از آشنایانم بود چت می‌کردم. دلیلش هم بی‌توجهی‌های همسرم بود. آن روز وقتی شوهرم مرا متهم به خیانت کرد از او کینه به دل و تصمیم به قتل گرفتم. با کمک پسر و دخترم اسلحه را از داخل جعبه‌ای که همسرم وسایل خاصش را داخل آن نگهداری می‌کرد برداشتم و وقتی او در خواب بود، به طرفش شلیک کردم و جانش را گرفتم.
 

حکم قصاص زهرا اسماعیلی

با اعتراف متهم به قتل که زهرا نام داشت وی و فرزندانش بازداشت و روانه زندان شدند. آن‌ها مدتی بعد در دادگاه کیفری پای میزمحاکمه رفتند؛ زهرا به اتهام قتل عمدی و فرزندانش به اتهام معاونت در جنایت مسلحانه. زن جوان در دادگاه گفته‌های قبلی خود را تکرار کرد و بعد از آن نوبت فرزندان وی شد. آن‌ها منکر معاونت در قتل شدند و ادعا کردند زمانی که مادرشان تیراندازی کرده آن‌ها در اتاقشان خواب بودند. پس از پایان جلسه، قضات دادگاه، زن جوان را به قصاص، دختر وی را به ۵ سال حبس و پسرش را تبرئه کردند. این حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. پس از آن پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم قصاص به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

همزمان با ارسال پرونده به شعبه اجرای احکام، تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی برای جلب رضایت خانواده مقتول و گذشت آن‌ها از قصاص شروع شد. این تلاش حتی تا ثانیه‌هایی پیش از اجرای حکم نیز ادامه داشت. اما مادر مقتول حاضر به گذشت نبود. وقتی زمان اجرای حکم قصاص فرا رسید، زهرا پای چوبه دار قرار گرفت. او می‌دانست تنها راه نجاتش، گذشت مادرشوهرش است. او با گریه خواستار بخشش شد.

به مادر شوهرش التماس کرد که از گناه او بگذرد، اما داغی که مادر مقتول دیده بود، بزرگ‌تر از آن بود که با گذشت سرد شود. او اصرار به اجرای حکم داشت و می‌گفت که پسرش بی‌گناه و در بستر خواب کشته شده و قاتل مستحق مجازات است. در شرایطی که به گواه مسئولان اجرای حکم، زن محکوم به قصاص از نظر جسمی هیچ مشکلی نداشت طناب دار به گردنش آویخته شد. مادر مقتول درحالی‌که پسر ۲۰ ساله مقتول نیز او را همراهی می‌کرد، حکم قصاص را اجرا کرد.

پس از اجرای این حکم، اما برخی از رسانه‌های معاند به نقل از وکیل زن محکوم به قصاص گزارش کردند که زن اعدامی پیش از اجرای حکم قصاص دچار سکته قلبی شده و پزشکی قانونی نیز علت مرگ او را ایست قلبی عنوان کرده است. روابط‌عمومی سازمان زندان‌ها، اما با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به‌رغم تلاش‌های فراوان برای جلب رضایت اولیای دم، مصالحه صورت نگرفت و حتی تا یک ساعت پیش از اجرای حکم نیز مسئولان قضایی و مددکاران برای صلح وسازش تلاش‌های لازم را انجام دادند، ولی به‌دلیل اصرار اولیای دم بر اجرای قصاص نفس، حکم اجرا شد.

در زمان اجرای حکم، محکوم به قصاص در صحت و سلامت کامل بوده و این حکم در حضور سرپرست دادسرای جنایی، نمایندگان پزشکی قانونی و نیروی انتظامی و پس از معاینه کامل توسط پزشک پزشکی قانونی اجرا شد. حسب اسناد پزشکی موجود و گواهی پزشکی، زهرا اسماعیلی تا زمان اجرای حکم هیچ‌گونه بیماری قلبی، ریوی و کلیوی نداشته است. در اجرای احکام قصاص معمولا پزشکی قانونی علت مرگ را ایست قلبی اعلام می‌کند.
 
منبع: همشهری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
0
7
خدایا تو پشت و پناه همه ما باش.کاش آدمها هیچ وقت عصبانی نشن.خدایا خودت به این دو تا بچه ها کمک کن.
سمیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
آمین
ن ر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
1
14
عجب داستانی ساختید!
ع غ
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
2
9
میخوام بدونم اگه مرده زنه رو کشته بود این قدر راحت اعدام میشد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
4
دخترش به چه دلیل به 5 سال حبس محکوم شد؟ حکمش چی بود دقیقا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
0
0
جناب ۱۵:۱۸
معاونت در قتل دیگه با کمک بچه هاش اسلحه برداشت که خب پسر تبرئه شد
سمیرا
France
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
0
عجیب‌ترین بخش این بود که فرزند مقتول هم مادربزرگش رو در قصاص همراهی می‌کرده. یعنی پسر علاوه بر دیدن صحنه قتل پدر، لحظه اعدام مادرش رو هم شاهد بوده.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->