سلاجقه: کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌‌آبی را در ۲۰ کشور با دانش ایرانی اجرایی می‌کنیم بهادری جهرمی: نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود وحیدی: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است حسینی: برای تعامل سازنده با مجلس دوازدهم آماده ایم وزیر ارتباطات: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة‌المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی از پنجه عقاب تا وعده صادق تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون‌خ» | «موزه ملی ایران» تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش‌وپرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد اعمال قانون ۱۶۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | بازتاب تنبیه موشکیِ صهیونیست‌ها در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان دیدار جمعی از کارگران با مقام معظم رهبری | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم + عکس و فیلم وزارت خارجه آمریکا مذاکره مستقیم با ایران با موضوع برجام را رد کرد رئیس جمهور وارد سریلانکا شد درباره سرخک و واکسیناسیون آن، چه می‌دانید؟
سرخط خبرها

زنانی که در ژاپن به سکوت دعوت شدند

  • کد خبر: ۵۹۴۷۰
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
  • ۱
زنانی که در ژاپن به سکوت دعوت شدند
اظهارات جنسیت‌زده رئیس المپیک توکیو به استعفای یوشیرو موری ختم شد. آدام گرنت، روان‌شناس سازمانی، پس از اظهارات موری، به دنبال اثبات این مسئله رفته است که آیا به‌راستی زنان در طول جلسه‌ها بیش از مردان صحبت می‌کنند.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ کمیته المپیک ژاپن هفته گذشته مشغول بررسی پیشنهادی بود که به واسطه آن، زنان بیشتری می‌توانستند در هیئت اجرایی این کمیته حضور پیدا کنند. در این میان، رئیس المپیک توکیو، مردی به نام یوشیرو موری که نخست‌وزیر سابق ژاپن نیز بوده است، گفت از آنجایی که زنان بیش‌ازاندازه صحبت می‌کنند، اگر تعدادشان در جلسات هیئت اجرایی المپیک افزایش پیدا کند، باید محدودیتی نیز برای میزان صحبت‌کردنشان گذاشت تا بتوانند سروقت حرفشان را تمام کنند، چون در غیر این صورت، «آزاردهنده» خواهد بود. این اظهارات جنسیت‌زده به استعفای یوشیرو موری ختم شد. آدام گرنت، روان‌شناس سازمانی، پس از اظهارات موری، به دنبال اثبات این مسئله رفته است که آیا به‌راستی زنان در طول جلسه‌ها بیش از مردان صحبت می‌کنند.
 
در پژوهشی مشاهده شده است در میان سناتور‌هایی که از جایگاه، اعتبار و نفوذ بالا برخوردارند، این فقط مردان بوده‌اند که بیشترین زمان ممکن را به اظهارنظر در صحن مجلس سنا اختصاص داده‌اند. اما چرا زنان قدرتمند و هم‌رده با این مردان هم‌چنان از حرف‌زدن هراس دارند؟! مشاهدات نشان می‌دهد این زنان در واقع از روی سازش و تمایل به مصالحه به کم‌حرفی روی نیاورده‌اند بلکه هراس از اینکه بیش‌ازاندازه کنترلگر و سلطه‌جو به نظر بیایند آن‌ها را به حاشیه رانده است، زیرا پیش از این، هر بار با صدای رسا دیدگاه‌های خود را مطرح کرده‌اند، دیگران درست چنین برداشتی درباره آن‌ها کرده‌اند.
 
یافته‌های یک پژوهش در حوزه علوم سیاسی نشان می‌دهد زمانی که یک گروه پنج‌نفره در حال تصمیم‌گیری‌های سیاسی باشد، اگر تنها یک عضو زن در آن گروه حضور داشته باشد، این زن ۴۰ درصد کمتر از دیگر اعضای گروه خود صحبت خواهد کرد. اگر این گروه پنج‌نفره ۳ عضو زن را شامل شود، باز هم این اکثریت زنانه حدود ۳۶ درصد کمتر از ۲ عضو گروه حرف می‌زنند. در گروه‌ها و فضا‌های کاری بسیاری، زنان همواره با این واقعیت تلخ روبه‌رو هستند که ترجیح می‌دهند به جای آنکه اظهارنظر کنند و به‌احتمال، موقعیت شغلی خود را به خطر بیندازند، ساکت و مؤدب سر جای خود بشینند.
 
پژوهشی نشان می‌دهد قضات مرد ۳ برابر بیش از همتایان مرد خود میان صحبت قضات زن می‌پرند و آن‌ها را متوقف می‌کنند. به عبارت دیگر، زمانی که زنان سعی در اظهار نظر دارند، بیشتر به سکوت دعوت می‌شوند. از آنجایی که همه این پژوهش‌ها در غرب صورت گرفته است، این پرسش مطرح می‌شود که آیا وضعیت در میان کشور‌های آسیایی، ژاپن به طور خاص، چگونه است؟ رتبه‌بندی برابری جنسیتی سال ۲۰۱۸ مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد این کشور از میان ۱۴۹ کشور جهان در جایگاه ۱۱۰ قرار گرفته‌است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
با سلام ، کاش دو کلمه هم از نابرابری زن با مرد در کشور عزیز خودمان مینوشتیدکه جایی در هیجا ندارد حتی در خونه خودش خانم محترم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->