رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد 
سرخط خبرها

جدال انتخاباتی با رنگ وبوی تسویه حساب شخصی

  • کد خبر: ۵۹۵۶۰
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
جدال انتخاباتی با رنگ وبوی تسویه حساب شخصی
بازخوانی پاسخ احمدی نژاد به حداد عادل و واکنش چهره‌های سیاسی به ماجرا
به گزارش شهرآرانیوز؛ اظهارنظر تازه غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، درباره ممکن نبودن تأیید صلاحیت محمود احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ با واکنش سخت رئیس جمهور پیشین روبه‌رو شد.
غلامعلی حداد عادل در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیشتر گفته بود: «آمدن احمدی نژاد به انتخابات را اصلا در نظر نگیرید؛ به نوعی این تکلیف روشن است؛ بنابراین چندان تحت تأثیر موضع گیری و فضای مجازی و بودن و نبودن و برخی حرف زدن‌ها و اظهارنظر‌ها نباشید؛ چراکه چنین اتفاقی رخ نخواهد داد؛ دوره قبلی هم رخ نداد، چه برسد به اینکه الان چهار سال هم گذشته و بدتر هم شده است. یعنی به هر دلیلی آن اتفاق نیفتاد، این بار دلایل بیشتر است؛ بنابراین درباره این مسئله نباید فکر کرد.»

واکنش احمدی نژاد به اظهار نظر حدادعادل این طور بود: «نمی دانم چرا عده‌ای وقتی ابراز لطف مردم به من را می‌بینند، چنان خشمگین می‌شوند که نمی‌توانند خشمشان را کنترل کنند. این آقایی که این حرف‌ها را مطرح کرد، در سال ۸۴، با کمک دوستانش تا لحظه آخر سنگین‌ترین فشار‌ها را به بنده وارد کردند که به نفع نامزد مورد نظرشان انصراف بدهم.
 
بعد‌ها که به دولت آمدم در مجلس هفتم، این‌ها بیشترین ممانعت ها، تخریب ها، فشار‌ها و انواع ترفند‌ها را به کار گرفتند تا مانع از خدمات دولت نهم به مردم شوند. این آقا طی ۱۶ سال اخیر همواره به شدت علیه من فعالیت کرده است.» او در بخش دیگری از صحبت هایش گفته است: «چگونه می‌توان انتظار داشت با نقش آفرینی کسانی که قبل از انقلاب دست فرح پهلوی را می‌بوسیدند و سپس تغییر چهره دادند و سوپر حزب اللهی شدند، اوضاع کشور درست شود؟
 
نباید فراموش کنیم که امام راحل فرمودند نگذارید انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد. رهبری می‌گویند ادعای مهندسی انتخابات، سخن دشمن است و این آقا بلافاصله رسما و در حالی که ماه‌ها به انتخابات مانده است به گونه‌ای سخن می‌گوید که خبر از مهندسی قطعی انتخابات توسط شورای نگهبان می‌دهد. واقعا رد دشمن را در کجا باید جست وجو کرد؟ البته مردم به این آقا می‌گویند تو چه کاره مملکت هستی که می‌خواهی برای همه تعیین تکلیف کنی؟ من هنوز درباره انتخابات نظری نداده ام، اما نمی‌توانم وضعیت افتضاح امروز کشور را تحمل کنم و درد و رنج و غصه‌های مردم را ببینم و کاری نکنم.»

این جدال کلامی میان دو چهره مطرح اصولگرا، با واکنش‌های مختلفی میان چهره‌های سیاسی همراه شده است. عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در واکنش به این ماجرا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «علیه آقای حداد اتهام سنگینی زده شده. نمی‌دانم چرا شکایت و رسیدگی نمی‌شود. اگر رسیدگی شود یا مفتریِ دروغ گو مجازات می‌شود، یا فرد متهم، رسوا. این طوری استخوان لای زخم است. آقای حدادعادل پیش قدم شوند.»
 
علی مطهری، نماینده ادوار مجلس، نیز با مقصر دانستن حدادعادل در دعوای اخیر در توئیتر نوشت: «آقای حداد عادل وقتی که قاطعانه از طرف شورای نگهبان اظهارنظر می‌کند و تکلیف نامزد‌ها را از قبل تعیین شده اعلام می‌کند، به طوری که شائبه مهندسی انتخابات را تقویت می‌کند، باید منتظر چنان پاسخی از طرف آقای احمدی نژاد می‌بود. بهتر است نقشی هم برای انتخاب مردم قائل باشیم.» همچنین قاسم میرزایی نیکو، نماینده دهمین دوره مجلس، در گفتگو با اعتماد گفت: «به نظرم به آقای حدادعادل در این باره وحی می‌شود که این اظهار نظر‌ها را مطرح می‌کند و خودش را هم در جایگاهی می‌داند که بتواند در همه مسائل اظهار نظر کند.
 
با همه سبک و سیاقی که از شورای نگهبان سراغ داریم، رد و تأیید صلاحیت کردن در این شورا چارچوب‌های خاص خودش را دارد و به این صورت نیست. احمدی نژاد یا هر فرد دیگری که حق نامزدی دارد، این حقش نباید مورد خدشه واقع شود. اگر فردی صلاحیت ندارد و صلاحیت او رد می‌شود باید برای مردم توضیح دهند که به چه دلیل رد صلاحیت می‌شود.» وی افزود: «باید توجه کرد که این‌ها بازی‌های سوخته است و نتیجه‌ای نخواهد داشت. احمدی نژاد هشت سال هر عملکردی داشته معلوم است و خاکی را که او روی سر کشور و ملت ریخته است، به این راحتی‌ها نمی‌شود برگرداند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->