راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
سرخط خبرها

تمایل کمتر مردان برای انجام مراقبت‌های بهداشتی | کرونا مردان را بیشتر کشته است

  • کد خبر: ۵۹۶۸۲
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
تمایل کمتر مردان برای انجام مراقبت‌های بهداشتی | کرونا مردان را بیشتر کشته است
اگرچه همه افراد جامعه درمعرض خطر کرونا ویروس هستند، سن و جنس، دو فاکتور مهم در ابتلا یا شدت علائم به شمار می‌رود. تاکنون موارد آلودگی، شدت ابتلا و مرگ‌ومیر در مردان بیشتر از زنان گزارش شده‌است.
به گزارش شهرارانیوز؛ سلامت مردان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور و نیروی مولد جامعه، بسیار اهمیت دارد. مواجهه با خطرات بیولوژیک، فیزیولوژیک و محیطی، سلامت مردان را همواره تهدید می‌کند.
دکتر محمد احمدیان، مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نکته‌هایی را درباره اهمیت پرداختن به سلامت جسمانی مردان بیان می‌کند، آن هم در هفته‌ای که به نام سلامت آنان نام‌گذاری شده است. یکم تا هفتم اسفند هرسال زمانی است که بیش از گذشته باید به بیماری‌ها و خطرات سلامت جسمی و روحی مردان توجه کنیم، اما امسال اضافه‌شدن بیماری کووید ۱۹ مهم‌ترین اولویت است.
 
دکتر احمدیان دراین‌باره می‌گوید: اگرچه همه افراد جامعه درمعرض خطر کرونا ویروس هستند، سن و جنس، دو فاکتور مهم در ابتلا یا شدت علائم به شمار می‌رود. تاکنون موارد آلودگی، شدت ابتلا و مرگ‌ومیر در مردان بیشتر از زنان گزارش شده‌است.

به‌دلیل اهمیت سلامت مردان جامعه، در بسته خدمات سلامت، همه افراد مذکر در گروه‌های سنی مختلف ازطریق مراقبت‌های ادغام‌یافته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت ارزیابی قرار می‌گیرند، درحالی‌که مشکل اصلی، تمایل کم مردان به برنامه‌های غربالگری است.

وی مهم‌ترین عوامل ابتلا به کرونا و شدت عوارض این بیماری را در مردان، دلایل ژنتیکی، هورمونی و آنزیم‌ها، مسئولیت‌های شغلی و اقتصادی که سبب مواجهه بیشتر آنان با عوامل خطر می‌شود، دلایل فرهنگی ازجمله باور غلط مردان مبنی‌بر قوی‌تر بودن و رعایت کمتر اصول بهداشتی مانند شست‌وشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و دستکش عنوان می‌کند.

همچنین وجود بیماری‌های مزمن، رفتار‌های ناسالم همچون تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات، از دیگر عوامل مهم و مؤثر در این تفاوت است و باید گفت هیچ چیز به اندازه یک برنامه غذایی کامل و صحیح به همراه فعالیت فیزیکی مناسب به تقویت سیستم دفاعی کمک نمی‌کند.

همچنین در زمان فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از زندگی بی‌تحرک و فعالیت بدنی کافی در این گروه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ فعالیت بدنی با شدت متوسط، ایمنی بدن را در‌مقابل بیماری کرونا افزایش می‌دهد و در کاهش استرس‌های ناشی از این بیماری مؤثر است.
 
 
کرونا مردان را بیشتر کشته است
 
کرونا مردان را بیشتر کشته است
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->