نجات معجزه‌آسای یک راننده وانت‌نیسان و مرگ سوزناک و عجیب فرد خفته درون یک چاردیواری

  • کد خبر: ۶۰۱۱۵
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
نجات معجزه‌آسای یک راننده وانت‌نیسان و مرگ سوزناک و عجیب فرد خفته درون یک چاردیواری
در روز‌های گذشته ۲ حادثه جداگانه در ۲ سوی مشهد رخ داد. حوادثی که منجر به نجات معجزه‌آسای یک راننده وانت‌نیسان و مرگ سوزناک و عجیب فرد خفته درون یک چاردیواری شد.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ در روز‌های گذشته ۲ حادثه جداگانه در ۲ سوی مشهد رخ داد. حوادثی که منجر به نجات معجزه‌آسای یک راننده وانت‌نیسان و مرگ سوزناک و عجیب فرد خفته درون یک چاردیواری شد.
به گزارش خبرنگار ما، ماجرای نخست که عصر جمعه در خیابان شاهنامه ۶۱ رخ داد، با اطلاع شهروندان مبنی بر مشاهده دود و آتش در زیر سقف چاردیواری محصور، به آتش‌نشانی مشهد گزارش شد.
ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه ۵۰ را برای رفع خطر و مهار آتش به محل اعزام کردند. با حضور آتش‌نشانان و مشاهده دود ناشی از آتش‌سوزی که از پشت دیوار‌های یک زمین خالی به آسمان بلند بود، امدادگران عملیات خود را آغاز کردند.

بررسی‌های ابتدایی حکایت از آتش‌سوزی در میان ضایعات جمع شده در این زمین بود. آتش‌نشانان که با حریقی ساده روبه‌رو بودند بلافاصله با شلنگ‌کشی و پاشیدن آب، آتش را خاموش کردند. اما دود ناشی از خاموشی آتش که کمتر شد، امدادگران با صحنه دل‌خراشی روبه‌رو شدند که نشان می‌داد در این آتش‌سوزی فردی به صورت کامل سوخته است، به نحوی که پیکر این فرد شناسایی نمی‌شد.

مرگ سوزناک در چاردیواری

سوختن مرد مجهول‌الهویه

آتش‌نشانان با کشف پیکر این فرد، بلافاصله موضوع را به اورژانس پزشکی ۱۱۵ و نیروی انتظامی اعلام کردند.
به گفته افسر نگهبان آتش‌نشانی مشهد، با حضور تکنیسین‌های اورژانس در محل و انجام معاینات اولیه مرگ این فرد تأیید شد.

حمید خیرآبادی درباره سن فرد جان‌باخته بیان کرد: از آنجایی که متوفی به صورت کامل در آتش سوخته بود، نه تنها امکان شناسایی هویت وجود نداشت، بلکه حتی نتوانستیم سن او را تخمین بزنیم.
وی با اشاره به اینکه علت حادثه هنوز مشخص نیست و چندین فرضیه وجود دارد، تصریح کرد: با حضور تیم‌های انتظامی و بررسی‌های تخصصی یکی از احتمالات اولیه، موضوع عمدی بودن حادثه اعلام شد.

افسر نگهبان آتش‌نشانی مشهد درباره علت مرگ نیز بیان کرد: در ظاهر این فرد به علت سوختگی جان‌باخته است، اما کارشناسان پزشکی قانونی بعد از بررسی‌های تخصصی می‌توانند علت اصلی مرگ را اعلام کنند.
تحقیقات میدانی درباره این پرونده در پرس‌و‌جو از اهالی محل مشخص کرد که حادثه از صبح اتفاق افتاده و بوی سوختن گوشت را اهالی متوجه شده‌اند، اما هیچ یک از افراد این موضوع مشکوک را به آتش‌نشانی اعلام نکرده است.

خیرآبادی با اشاره به اینکه احتمالا این فرد درون یک چادر مسافرتی خواب بوده که دچار حادثه شده است، گفت: اگر همسایه‌ها همان ابتدا که متوجه حادثه شده بودند، موضوع را به سامانه ۱۲۵ اعلام می‌کردند شاید این فرد جان خود را از دست نمی‌داد.
وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر نوع شعله یا دودی از ساختمان یا هر مکانی، بلافاصله موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع دهند حتی اگر حادثه‌ای نیز رخ نداده باشد، همکاران ما برای بررسی در محل حاضر می‌شوند.


معجزه در بزرگراه باغچه

دیگر حادثه‌ای که شامگاه شنبه مهدی یکه، افسر نگهبان آتش‌نشانی مشهد را به همراه گروه نجات ایستگاه نهم به کیلومتر ۱۹ بزرگراه مشهد باغچه می‌کشاند، مرتبط با واژگونی یک نیسان‌وانت بود.
آتش‌نشان با حضور در محل متوجه می‌شوند این حادثه برای یک دستگاه‌وانت که حامل ۳ تن قطعات خودرو بوده رخ داده است.
 
مرگ سوزناک در چاردیواری
بررسی‌های میدانی نشان داد که محل سقوط خودرو ۲ متر پایین‌تر از سطح جاده است و این خودرو به صورت واژگون درون گودالی سقوط کرده است.
نجاتگران بلافاصله اقدامات برای نجات راننده را آغاز کردند، هر چند امیدی به زنده ماندن راننده نبود. آن‌ها با بریدن کلاف در خودرو توانستند خودشان را به فرد حادثه‌دیده برسانند و او د را بیرون بکشند. معاینات اولیه نشان داد که خوشبختانه راننده جوان زنده است و تنها دچار مصدومیت سطحی شده است که برای درمان تحویل تکنیسین‌های اورژانس حاضر در محل شد.

به گفته، افسر نگهبان آتش‌نشانی مشهد، این حادثه زمانی رخ داده که راننده به دلایل نامشخصی که احتمالا خواب‌آلودگی و خستگی بوده است، کنترل خودرو را از دست داده و خودرو به شانه خاکی کشیده شده است. راننده زمانی متوجه ماجرا می‌شود که نیسان‌وانت با تپه‌ای خاکی برخورد می‌کند و چند متر پایین‌تر نیز به پایین جاده سقوط می‌کند.
 
مرگ سوزناک در چاردیواری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->