انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات اولین جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۶۰۳۲۸
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
  • ۱۹
جزئیات اولین جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد  ۱۴۰۰
امروز اولین نشست رسمی شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۰ برگزار شد. در این جلسه بحث تعیین مزد منطقه‌ای برای دستمزد ۱۴۰۰ به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها منتفی شد. در جلسه هفته آینده به بحث تعیین دستمزد ۱۴۰۰ نیز ورود خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز (دوازدهم اسفند) اولین نشست رسمی شورای‌عالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۰ برگزار شد که به‌ظاهر در این نشست به موضوع عدد‌و‌رقم مزد‌ ورود نشده است.

فرامرز توفیقی (یکی از نمایندگان کارگری دستمزد) درباره خروجی این نشست می‌گوید: در ابتدای نشست گزارش کمیته دستمزد خوانده شد و راه‌های رسیدن به سبد ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومانی به بحث گذاشته شد. در ادامه بازهم کارفرمایان اصرار به ورود به موضوع مزد منطقه‌ای و صنفی داشتند که در نهایت کارشناسان مرکز پژوهش‌های تامین اجتماعی گزارشی از تحقیق در ارتباط با مزد منطقه‌ای ارائه دادند.

وی ادامه داد: براساس این گزارش زیرساخت‌ها برای ورود به مزد منطقه‌ای و صنوف هنوز فراهم نیست و بنابراین مزد منطقه‌ای برای دستمزد ۱۴۰۰ کاملا منتفی است. باید پژوهش‌ها در‌این‌زمینه به سرانجام برسد و زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شود تا بتوان به این مقولات ورود کرد. به‌احتمال در سال‌های بعدتر به این موضوعات در مذاکرات مزدی ورود خواهد شد.

به‌گفته این نماینده کارگری، جلسه بعدی شورای‌عالی کار دوشنبه هفته آینده (هفدهم اسفند) خواهد بود و در آن جلسه، به بحث تعیین دستمزد ۱۴۰۰ ورود خواهد شد.

توفیقی در ادامه گفت: دولتی‌ها اصرار دارند با‌توجه‌به نتایج مستدل و قابل قبول کمیته دستمزد و با توجه به اینکه زمان چندانی تا پایان سال باقی نمانده، شورای‌عالی کار هرچه سریع‌تر به تعیین مزد ۱۴۰۰ ورود کند. امیدواریم شرکای اجتماعی امسال متفاوت از سال گذشته عمل کنند و سبد محاسبه شده در مذاکرات مزدی ۱۴۰۰ مبنا قرار بگیرد.

به گفته وی، در جلسه دوشنبه آینده چانه‌زنی‌های جدی بر سر موضوع دستمزد آغاز می‌شود و کارگران تأکید دارند که مزد ۱۴۰۰ باید براساس افزایش هزینه‌های زندگی تعیین شود تا بحران معیشتی کارگران تقلیل یابد.

 

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
اشرفی نیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
8
باید هم بیشتر از اینا بشه، در غیر این صورت کارفرمایان در سال‌های آتی شدیدا با کمبود نیرویکار مواجه خواهند شد، و از همین الان هم خیلی از نیروهای کار جوان به این حقوق‌ها اکتفا نمیکنن، و فعالیت در بازار «خود کارفرمایی» رو به کار در کارخانجات و....ترجیح می‌دهند، بنده خودم به عینه هرروز به چندین مورد از این موضوعات ب میخورم
باز نشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
نگران نباش نیروی کار کم بیارن از چین افغانستان پاکستان میارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
1
6
یکسال سر موقع این کار انجام نشد بعضی استان های مرزی نرخ تورمشان از تهران بیشتر است تکلیف چیست
بی نام
France
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
1
5
افزایش رو 30 درصد اعلام میکنم علی برکت الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
صددرصد هم افزایش داشته باشیم بازم خیلی کمه
Mh
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
6
زمانی که معافیت مالیاتی حقوق 4 میلیون تومان ماهانه تعیین شده قطعا حداقل حقوق هم کمتر از این عدد هست پس چرا دیگه اب و تابشو زیاد میکنند که سبد معیشت و تورم عواملی هست که حداقل حقوق بر اساس اونا در نظر گرفته میشه
درواقع به نظرم زمانی که معافیت مالیاتی حقوق تعیین شده حداقل حقوق هم تعیین کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
معافیت مالیاتی 4800000 شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
11
آقایون خواهشمندم بازی موش و گربه بزارن کنار با دسته کورها طرف نیستید
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
8
قیمت کالا ها و اجناس ده برابر شده ، حالا دستمزد هم با منت 40 درصد میشه ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
1
7
فقط حرف تحویل مردم میدید
رضامحمدی
France
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
8
چی کار هست کجاهست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
7
سلام بازهم زورتون به کارفرما+دولت نمیرسه
همسر یک کارگر بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
13
نماینده ها میشینن دور میز،مذاکره ،موز کیلویی ۱۰۰۰۰۰ تومنی میخورن و میگن و میخندن بعد آخر جلسه که هیچ کارگر بدبختی به حقش نرسیده جلسه رو ترک میکنن تا خوردن موز و ناپلئونی دیگررررر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
دقیقل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
دقیقا همینه کی به فکر کارگره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
کارفرمایان این بهونه روبزارن کنار که باافزایش حقوق کارگر تورم زیاد میشه پارسال هرآنچه که خودتون خواستین اضافه کردین دیدیم تورم نشد یه بهونه ای بیارین که قابل قبول باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
من خودم به عنوان یک کارگر اگه امسال زیر صددرصد افزایش حقوق داشته باشم دیگه برای مردم کارگری نمیکنم چون حقوق ما از خرج ما با یک خانواده همیشه عقب افتاده و کار با این حقوق ناچیز یعنی خودکشی
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
انقدر جلسه نمیخاد که، اگر راست میگین همسان سازی کنید ، یارو میشینه زیر کولر و کنار رادیات چارتا کاغذ جابجا میکنه تازه سختی کار و بدی آب و هواهم میگیره ، دیگه مرد اون زمان،الان کارگرا مدرک فوق لیسانس ،دکتری دارن
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
وقتی عادلانه رقم مزد تعیین نمیشه نتیجه دودش به چشم کارفرما هم خواهد رفت . در محلی با هفتاد نفر کارگر کار می کنم و دیده ام که بعضی به علت اینکه عقیده دارند حق برایشان اجرا نمی شود از کارفرما دزدی می کنند . تازه این جدا از زیر کار دررفتنها و کم کاریهاست .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->