فعالیت هزار و ۱۸۰ گروه جهادی خراسان رضوی در ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۴ هزار بسته معیشتی برای هزار نیازمند مشهدی| تجلی کرامت حسنی در ۲۱ سال اخلاص جوانان هیئت کربلا کشف جسد مرد جوان در جوی آب | تشخیص پلیس: این مرگ مشکوک است تبلیغات جوان‌سازی پوست با مکمل‌ها چقدر واقعیت دارد؟ ۴۰۰ مصدوم، ۶ فوتی و ۴۰ مورد قطع عضو در حوادث چهارشنبه‌سوری انفجار مواد محترقه و مصدومیت سه نفر در اسماعیل آباد مشهد (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) آسیب چشمی؛ شایع‌ترین آسیب چهارشنبه سوری زمان سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده اعلام شد ابلاغ شهریه سال ۱۴۰۴ مدارس غیردولتی در اسفندماه بلیت نیم‌بهای اماکن فرهنگی‌تاریخی برای کارکنان آموزش و پرورش کلانشهر مشهد در چهارمین سال تنش آبی | تابستان ۱۴۰۴ آب جیره‌بندی می‌شود؟ تغییرات جدید در شرایط استخدام معلمان غیررسمی آموزش‌ و پرورش رشد ۱۰درصدی شکایات قصور پزشکی آماده‌باش تمام بخش‌های مرکز درمانی قائم(عج) مشهد برای خدمت‌رسانی در تعطیلات نوروز (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) مدارس غیردولتی، روز‌های آخر سال، جیب شهروندان را می‌تکانند! | جیب خالی، شهریه اجباری! بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) تصادفات رانندگی سال گذشته در ایران به معلولیت نخاعی ۳ هزار نفر منجر شده است نتایج آزمون استخدامی سازمان اسناد و املاک اعلام شد (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) چرا به سمن‌ها برای مدیریت آب ایران نیازمندیم؟ مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی: سازمان همیاری نقش شتاب‌دهنده و تسهیلگر دارد توقف رشد خودکفایی مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی  به سبب نرخ بالای تورم ادامه بررسی های قضایی پرونده سرقت از موزه آبادان انتقال ۶ زندانی ایرانی از قزاقستان به کشور (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش: آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۴ به بیش از ۱۲۵ هزار نفر رسید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۳) | دمای برخی نقاط استان به ۳۰ درجه می‌رسد طرح تشدید نظارت بر تأسیسات گردشگری خراسان رضوی آغاز شد اختصاص بودجه ۲۹۸ میلیارد تومانی برای هنرستان‌ها در سال ۱۴۰۴ پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از امروز (۲۵ اسفند ۱۴۰۳) آغاز شد بدخوابی باعث افزایش فشارخون در نوجوانان می‌شود هشدار درباره وجود سم سرطان‌زا در خشکبار مانده قبل از ازدواج فامیلی این آزمایش را جدی بگیرید
سرخط خبرها

پیک نوروزی و تکالیف برای دانش‌آموزان در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است

  • کد خبر: ۶۰۵۰۸
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
  • ۱
پیک نوروزی و تکالیف برای دانش‌آموزان در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است
معاون آموزش ابتدایی وزارت اموزش و پرورش: در تعطیلات نوروز ارائه تکالیف سنتی و پیک نوروزی ممنوع است و برنامه «عید هنر و داستان» جایگزین شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضوان حکیم زاده در حاشیه همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا در جمع خبرنگاران گفت: برنامه «عید، هنر و داستان» در ایام عید نوروز برای دانش آموزان دوره ابتدایی اجرا می‌شود و ارائه تکالیف سنتی یا پیک نوروزی ممنوع است.

 

وی گفت: برنامه دوره ابتدایی در ایام نوروز، برنامه خلاقانه ای است که برای فراهم کردن فرصت بروز خلاقیت هنر در دانش آموزان در کنار فعالیت‌های داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی که در چند سال گذشته اجرا شده بود امسال محور هنر هم اضافه شده است.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان می‌توانند در قالب فیلم، نقاشی یا عکاسی در قالب موضوعاتی چون دلتنگی برای مدرسه، دنیای با کرونا دنیای بدون کرونا، همدلی و مدرسه سازی آثار خلاقانه خود را ارسال کنند.

 

حکیم زاده افزود: دانش آموزان همچنین می‌توانند کتاب مورد علاقه خود را خوانده و باز نویسی کنند و یا قصه‌های خلاقانه خود یا بزرگ‌ترهایشان را روایت کنند.

 

وی ادامه داد: برنامه عید و داستان جایگزین شد که دانش آموزان در سه محور داستان گویی، داستان خوانی و داستان نویسی بتوانند خلاقیت‌های خود را بروز دهند و با کتاب انس بگیرند تا بواسطه نوشتن داستان مهارت‌های نوشتن و از طریق داستان خوانی مهارت‌های خواندن را تقویت کنند.

 

مشارکت بیشتر والدین در آموزش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش انفرادی شدن آموزش و فراهم شدن فرصت مشارکت فعال دانش آموزان در امر آموزش را از جمله دستاوردهای کرونا برشمرد و گفت: در فضای آموزش حضوری به دلایل متعددی امکان مشارکت فعال مهیا نبود اما فضای مجازی فرصتی را فراهم کرد که دانش آموزان با توجه به تفاوت‌های فردی تکالیف خود را ارسال نموده و معلمان نیز با فراغ خاطر بیشتری بازخوردهای انفرادی به دانش آموزان بدهند و یادگیری آنها را هدایت کنند.

 

حکیم زاده ورود جدی خانواده‌ها به میدان آموزش را از دیگر دستاوردهای کرونا دانست و گفت: پیش از کرونا خانواده‌ها خیلی در جریان آموزش دانش آموزان نبودند و مشارکت فعالی نداشتند اما خصوصاً در دوره ابتدایی مادران نقش همیار معلم را داشتند و این نقش آفرینی و فرصت مشارکت یکی از فرصت‌های خوب بود.

 

وی با اشاره به اینکه بروز خلاقیت‌ها و توانمندی‌های معلمان از دیگر دستاوردهای کرونا در جریان آموزش است گفت: در فضای سنتی نوآوری‌های معلمان محدود به کلاس درس آنها بود و این امکان وجود نداشت که برای سایر دانش آموزان و همکاران قابل استفاده باشد.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: اما با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در مواجه با ویروس کرونا محتواهای خلاقانه ایی توسط معلمان تولید و با قرارگیری در شبکه شاد در دسترس همه معلمان و دانش آموزان سراسر کشور قرار گرفت و یک منبع یادگیری از هم آموزی شکل گرفت.

 

حکیم زاده ادامه داد: در کنار فرصت‌های ایجاد شده محدودیت‌های زیادی مانند یادگیری مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی که از بستر تعامل رو در روی دانش آموزان با همکلاسی‌ها و معلمان میسر می‌شود، آسیب‌های روحی و روانی ناشی از دوری از اجتماعات دوستی و فرصت‌هایی که برای رشد مهارت‌های اجتماعی در فضای حضوری فراهم می‌شود در شیوع کرونا از دست رفته است.

 

وی یادگیری مهارت‌های سواد پایه در دوره ابتدایی را یکی دیگر از چالش‌ها در مواجه با شیوه کرونا ویروس برشمرد و گفت: از آنجایی که این مهارت‌ها پایه ایی برای مقاطع بالاتر است و اگر دانش آموزی در این زمینه ضعف داشته باشد در سال‌های بعد نیز زمینه ساز بروز مشکلاتی خواهد شد.

 

آموزش حضوری جایگزین ندارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کرونا را فرصتی برای ایجاد انگیزه در نقش آفرینی معلمان دانست و گفت: به طور کلی فن آوری برای تنوع و خلق فرصت‌های یادگیری بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی فرصت خوبی را فراهم کرد که شاید اگر در شرایط عادی ما می‌خواستیم به این سمت برویم زمان زیادی را باید صرف می‌کردیم.

 

حکیم زاده افزود: در شرایط جدید مسئولیت پذیری و حس همدلی در همکاران فرهنگی بیشتر از قبل رقم خورد و آنها توانستند با قدرت بیشتری جریان آموزش را تداوم بخشند.

 

وی ادامه داد: در دوران پسا کرونا باید از فرصت‌ها و چالش‌ها برای هر چه بهتر شدن روند آموزش بهره ببریم و حجم بسیاری از محتواها را در فضای مجازی در اختیار همه قرار دهیم و برای ارتباط مؤثر به شکل شبکه ایی از ستاد تا کف مدارس فن آوری می‌تواند این ارتباط را تسهیل و تدام بخشد و باید از اینها استفاده لازم را ببریم.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌های پسا کرونا قطعاً آموزش‌های ترکیبی خواهند بود گفت: آموزش‌ها نه لزوماً صد درصد سنتی و نه صد درصد مجازی خواهند بود البته با توجه به اینکه هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری خصوصاً در بعد اجتماعی تربیت نخواهد بود.

 

حکیم زاده افزود: لازم است در کنار استفاده‌های از فضای فن آوری محیط‌های مدارس را بازتعریف کنیم به شکلی که جاذبه‌های بیشتری برای دانش آموزان داشته باشد. وی افزود: باید بدانیم تدریس اثربخش در فضای فن آوری و ارزشیابی مؤثر به چه شکل باشد و بتوانیم از منابع یادگیری ایجاد شده بیشترین بهره را در دوران پساکرونا ببریم.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
2
سلام اسم مدرسه ما اسلام هست و الان هم تکلیف نوروز گزاشتند ما باید چیکار کنیم کی پاسخ گو هست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->