برخورد بار کامیون با پل هوایی شهید فهمیده در مشهد (۲ آذر ۱۴۰۳) انتقام از قاتل با قتل فجیع سه عضو خانواده سانحه رانندگی در خواف خراسان رضوی هشت مصدوم برجای گذاشت (۲ آذر ۱۴۰۳) قتل فجیع جوان ۲۳ ساله تهرانی به جرم دفاع از ناموس تصادف در مسیر سبزوار- خوشاب یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (۲ آذر ۱۴۰۳) کاهش مصرف آب در مشهد، نتیجه اقدامات فرهنگی موثر است مسمومیت ۶ عضو یک خانواده با گاز مونوکسید کربن در نزدیکی مشهد (۲ آذر ۱۴۰۳) ۸ محصول غیرمجاز آرایش چشم اعلام شد برخی جاده‌های خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲ آذر ۱۴۰۳) آیا میتوان با زن مبتلا به ایدز ازدواج کرد؟ پروازهای ایران‌ایر به فرودگاه استانبول روزانه شد جزییات حادثه سقوط آسانسور یک ساختمان مسکونی در خیابان قائم مشهد واژگونی خودرو در بجستان خراسان رضوی یک کشته برجای گذاشت (۲ آذر ۱۴۰۳) دستگیری ۳۸۶ متهم به سرقت در اجرای طرح اقتدار امنیت اجتماعی در مشهد زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد تلاش‌های ماندگار استاد باقرزاده در توسعه دانشگاه فردوسی و رفاه دانشجویان اختصاص ۲.۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سیستان و بلوچستان آخرین اخبار از تأثیر معدل در کنکور توصیه‌هایی برای محافظت در برابر آلودگی هوا واژگونی خودرو در بولوار وکیل‌آباد مشهد بدون مصدوم و محبوس تنها نشانه پوکی استخوان «شکستگی» است ستاد حقوق بشر به تصویب قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه ایران اعتراض کرد اختلافات مالی بین ۳ دوست در تهران منجر به قتل شد شمارش معکوس برای روشن‌شدن تنور نانوایی در محله عمار یاسر مشهد اعترافات مردی که همسرش را با کلنگ در مشهد به قتل رساند + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، یکم آذر ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در غالب نقاط استان نگرانی وزیر بهداشت از روند نزولی زادوولد در کشور | ثبت کمتر از یک میلیون تولد در سال ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی فعلاً بیمه تکمیلی ندارند! (یکم آذر ۱۴۰۳) | لطفاً بیمار نشوید انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه لبنان در ایران تأکید معاون وزیر نیرو بر ضرورت اعمال مدیریت مصرف آب در مشهد
سرخط خبرها

پیک نوروزی و تکالیف برای دانش‌آموزان در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است

  • کد خبر: ۶۰۵۰۸
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
  • ۱
پیک نوروزی و تکالیف برای دانش‌آموزان در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است
معاون آموزش ابتدایی وزارت اموزش و پرورش: در تعطیلات نوروز ارائه تکالیف سنتی و پیک نوروزی ممنوع است و برنامه «عید هنر و داستان» جایگزین شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضوان حکیم زاده در حاشیه همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا در جمع خبرنگاران گفت: برنامه «عید، هنر و داستان» در ایام عید نوروز برای دانش آموزان دوره ابتدایی اجرا می‌شود و ارائه تکالیف سنتی یا پیک نوروزی ممنوع است.

 

وی گفت: برنامه دوره ابتدایی در ایام نوروز، برنامه خلاقانه ای است که برای فراهم کردن فرصت بروز خلاقیت هنر در دانش آموزان در کنار فعالیت‌های داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی که در چند سال گذشته اجرا شده بود امسال محور هنر هم اضافه شده است.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان می‌توانند در قالب فیلم، نقاشی یا عکاسی در قالب موضوعاتی چون دلتنگی برای مدرسه، دنیای با کرونا دنیای بدون کرونا، همدلی و مدرسه سازی آثار خلاقانه خود را ارسال کنند.

 

حکیم زاده افزود: دانش آموزان همچنین می‌توانند کتاب مورد علاقه خود را خوانده و باز نویسی کنند و یا قصه‌های خلاقانه خود یا بزرگ‌ترهایشان را روایت کنند.

 

وی ادامه داد: برنامه عید و داستان جایگزین شد که دانش آموزان در سه محور داستان گویی، داستان خوانی و داستان نویسی بتوانند خلاقیت‌های خود را بروز دهند و با کتاب انس بگیرند تا بواسطه نوشتن داستان مهارت‌های نوشتن و از طریق داستان خوانی مهارت‌های خواندن را تقویت کنند.

 

مشارکت بیشتر والدین در آموزش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش انفرادی شدن آموزش و فراهم شدن فرصت مشارکت فعال دانش آموزان در امر آموزش را از جمله دستاوردهای کرونا برشمرد و گفت: در فضای آموزش حضوری به دلایل متعددی امکان مشارکت فعال مهیا نبود اما فضای مجازی فرصتی را فراهم کرد که دانش آموزان با توجه به تفاوت‌های فردی تکالیف خود را ارسال نموده و معلمان نیز با فراغ خاطر بیشتری بازخوردهای انفرادی به دانش آموزان بدهند و یادگیری آنها را هدایت کنند.

 

حکیم زاده ورود جدی خانواده‌ها به میدان آموزش را از دیگر دستاوردهای کرونا دانست و گفت: پیش از کرونا خانواده‌ها خیلی در جریان آموزش دانش آموزان نبودند و مشارکت فعالی نداشتند اما خصوصاً در دوره ابتدایی مادران نقش همیار معلم را داشتند و این نقش آفرینی و فرصت مشارکت یکی از فرصت‌های خوب بود.

 

وی با اشاره به اینکه بروز خلاقیت‌ها و توانمندی‌های معلمان از دیگر دستاوردهای کرونا در جریان آموزش است گفت: در فضای سنتی نوآوری‌های معلمان محدود به کلاس درس آنها بود و این امکان وجود نداشت که برای سایر دانش آموزان و همکاران قابل استفاده باشد.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: اما با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در مواجه با ویروس کرونا محتواهای خلاقانه ایی توسط معلمان تولید و با قرارگیری در شبکه شاد در دسترس همه معلمان و دانش آموزان سراسر کشور قرار گرفت و یک منبع یادگیری از هم آموزی شکل گرفت.

 

حکیم زاده ادامه داد: در کنار فرصت‌های ایجاد شده محدودیت‌های زیادی مانند یادگیری مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی که از بستر تعامل رو در روی دانش آموزان با همکلاسی‌ها و معلمان میسر می‌شود، آسیب‌های روحی و روانی ناشی از دوری از اجتماعات دوستی و فرصت‌هایی که برای رشد مهارت‌های اجتماعی در فضای حضوری فراهم می‌شود در شیوع کرونا از دست رفته است.

 

وی یادگیری مهارت‌های سواد پایه در دوره ابتدایی را یکی دیگر از چالش‌ها در مواجه با شیوه کرونا ویروس برشمرد و گفت: از آنجایی که این مهارت‌ها پایه ایی برای مقاطع بالاتر است و اگر دانش آموزی در این زمینه ضعف داشته باشد در سال‌های بعد نیز زمینه ساز بروز مشکلاتی خواهد شد.

 

آموزش حضوری جایگزین ندارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کرونا را فرصتی برای ایجاد انگیزه در نقش آفرینی معلمان دانست و گفت: به طور کلی فن آوری برای تنوع و خلق فرصت‌های یادگیری بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی فرصت خوبی را فراهم کرد که شاید اگر در شرایط عادی ما می‌خواستیم به این سمت برویم زمان زیادی را باید صرف می‌کردیم.

 

حکیم زاده افزود: در شرایط جدید مسئولیت پذیری و حس همدلی در همکاران فرهنگی بیشتر از قبل رقم خورد و آنها توانستند با قدرت بیشتری جریان آموزش را تداوم بخشند.

 

وی ادامه داد: در دوران پسا کرونا باید از فرصت‌ها و چالش‌ها برای هر چه بهتر شدن روند آموزش بهره ببریم و حجم بسیاری از محتواها را در فضای مجازی در اختیار همه قرار دهیم و برای ارتباط مؤثر به شکل شبکه ایی از ستاد تا کف مدارس فن آوری می‌تواند این ارتباط را تسهیل و تدام بخشد و باید از اینها استفاده لازم را ببریم.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌های پسا کرونا قطعاً آموزش‌های ترکیبی خواهند بود گفت: آموزش‌ها نه لزوماً صد درصد سنتی و نه صد درصد مجازی خواهند بود البته با توجه به اینکه هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری خصوصاً در بعد اجتماعی تربیت نخواهد بود.

 

حکیم زاده افزود: لازم است در کنار استفاده‌های از فضای فن آوری محیط‌های مدارس را بازتعریف کنیم به شکلی که جاذبه‌های بیشتری برای دانش آموزان داشته باشد. وی افزود: باید بدانیم تدریس اثربخش در فضای فن آوری و ارزشیابی مؤثر به چه شکل باشد و بتوانیم از منابع یادگیری ایجاد شده بیشترین بهره را در دوران پساکرونا ببریم.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
2
سلام اسم مدرسه ما اسلام هست و الان هم تکلیف نوروز گزاشتند ما باید چیکار کنیم کی پاسخ گو هست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->