ایجاد کانون گرد و غبار با کم آبی و خشک شدن تالاب‌ها طرح مجلس برای مقابله با زیرمیزی در حال نهایی شدن است حفظ سلامت قلب در گرمای تابستان الزامی است دیسک گردن می‌تواند عامل درد گوش باشد دستگیری متهم به ۲۱۱ فقره سرقت در مشهد (۱۲ مرداد ۱۴۰۴) محمدحسین امید رئیس دانشگاه تهران شد + بیوگرافی آیا ادارات اصفهان در روز‌های ۱۵ و ۲۲ مردادماه ۱۴۰۴ تعطیل است؟ ۱۴ مورد غرق‌شدگی در استخر‌های کشاورزی و منابع آبی غیرمجاز از ابتدای سال ۱۴۰۴ در مشهد وزیر آموزش و پرورش: تغییر ریل آموزش و پرورش با تحول در برنامه‌درسی آغاز می‌شود پلیس تهران: کشف ۳۴ جسد از یک خانه در سعادت آباد صحت ندارد (۱۲ مرداد ۱۴۰۴) توصیه‌های دارویی که زائران اربعین باید جدی بگیرند درد‌های گردن و کمر در کمین افراد پشت‌میزنشین و مشاغل سنگین این غذا‌ها فشار خون شما را تنظیم می‌کنند ۲۷۷ زندانی خراسان رضوی در قالب «پویش نذر حسینی» آزاد شدند آیا مصرف بیش از حد میوه باعث چاقی می‌شود؟ افراد بی‌خواب مستعد افسردگی هستند علت عدم پرداخت معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۴ بازنشستگان تأمین اجتماعی چیست؟ مجازات حمل مواد مخدر در کشور عراق چیست؟ محمد درویش: به جای انتظار برای باران، باید اقتصاد بدون باران بسازیم | هندوانه یا گندم؛ کدام آب‌بَرتر است؟ یک نماینده مجلس: مطالبات و پاداش پایان خدمت بازنشستگان را پرداخت کنید شرایط خروج مشمولان نظام وظیفه و سربازان اعلام شد کشف محموله‌های قاچاق در پایتخت از تجهیزات دندانپزشکی تا لوازم یدکی خودرو و چای! پرونده گم شدن جنین‌های بیمارستان آبان تهران همچنان در حال بررسی است شرق دور روسیه دوباره لرزید | فوران آتشفشان خُفته پس از ۶۰۰ سال + فیلم توصیه‌های طب ایرانی برای بهبود کیفیت شیر مادر پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۴) | وزش باد، پدیده غالب جوی در سطح استان خطرات بالقوه کم شنوایی در کمین شماست پیوند مچ دست بیمار جوان با موفقیت در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام شد (۱۲ مرداد ۱۴۰۴) بیماران قلبی قبل از حضور در سفر اربعین، حتماً با پزشک خود مشورت کنند
سرخط خبرها

علت سانحه ریلی زاهدان-تهران مشخص شد / افراد ناشناس پیچ‌های ریل را باز کردند

  • کد خبر: ۶۰۷۹
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
علت سانحه ریلی زاهدان-تهران مشخص شد / افراد ناشناس پیچ‌های ریل را باز کردند
رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن علت حادثه خارج شدن پنج واگن قطار زاهدان_تهران را باز شدن پیچ و فنر و پابند‌های این ریل توسط افراد ناشناس اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن گفت: بررسی اعلام نتایج سوانح ریلی بستگی به نوع و پیچیدگی دارد که از چند ساعت تا نهایتا چند روز به طول می‌انجامد، اما علت سانحه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ و پابند‌های ریل توسط افراد ناشناس بوده که گزارش آن به وزیر هم ارسال شده است.
ساعت ۱۶ چهارشنبه هفته گذشته خبر وقوع سانحه ناگوار خارج شدن پنج واگن قطار زاهدان –تهران منتشر شد که در این حادثه بیش از ۴۲ نفر مصدوم شده و پنج نفر از مسافران این قطار نیز جان خود را از دست دادند، اما با وجود بروز این اتفاق و تاکید مسئولان مختلف، طی روز‌های گذشته علت بروز این سانحه از سوی شرکت راه‌آهن اعلام نشد.
پس از گذشت شش روز از این سانحه، غضنفر فولادی- رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن - درباره علت وقوع حادثه خارج و واژگون شدن پنج واگن قطار زاهدان-تهران، به ایسنا گفت: پس از انجام بررسی‌های مختلف، علت سانحه مشخص و گزارش آن را برای دولت و وزیر راه و شهرسازی نیز ارسال کردیم. بر اساس این گزارش، علت حادثه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ، پابند‌ها و فنر‌های ریل توسط افراد ناشناس بوده است.
وی افزود: برخی افراد ناشناس حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ پیچ و پابند ریل را در طول حدود ۵۰ تا ۶۰ متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مسئله باعث خارج شدن قطار از ریل و بروز آن سانحه دردناک شده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که ریل به وسیله پیچ و پابند به تراورس متصل می‌شوند و اگر این پیچ‌ها باز شوند به راحتی با یک دیلم می‌توان ریل را از خط پایین انداخت و اگر پیچ و پابند‌های ریل به هر علت و توسط هرکسی باز شود، محل خطر ایجاد شده و نهایتا منجر به بروز این سانحه می‌شود.
رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف از بازشدن پیچ و پابند ریل سرقت یا خرابکاری بوده است، ادامه داد: ممکن است به هر دلیلی این پیچ‌ها از ریل باز شده باشد، اما ما نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم و وظیفه این کمیسیون بررسی دلیل فنی بروز یک سانحه ریلی است.
فولادی درباره اینکه چه راهکار‌هایی برای جلوگیری از بروز این سانحه وجود دارد؟، گفت: در هر ایستگاه راه‌آهن راهبان‌هایی داریم که هر روز به سمت یکدیگر حرکت کرده و نهایتا در وسط یک خط کارنامه‌هایشان را با یکدیگر به منظور تایید چک نهایی خط تعویض کرده و از همان مسیر بر می‌گردند. اما ممکن است در یک ایستگاه رفت و برگشت مسیر حدود هشت ساعت و حتی بیشتر طول بکشد و طی این مدت افراد ناشناس اقدام به بازکردن پیچ و مهره‌ها کرده باشند.
وی اظهارکرد: راه دیگری برای بازدید و رصد مسیر وجود ندارد، گرچه پس از بروز این سانحه تصمیم بر آن شد تا کنترل و رصد‌های بیشتری صورت گیرد، اما در همه کشور‌های دنیا نیز روال همینگونه است و نمی‌توان طول ۱۲ هزار کیلومتر شبکه ریلی را به صورت متر به متر از روش‌های آنلاین، تصویری و... رصد کرد.
رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن اعلام کرد: ممکن است همین الان نیز چنین اتفاقی در یکی از محور‌ها و مناطق بیافتد و برای متر به متر آن نمی‌توان نگهبان استخدام کرد و تنها به رفاه، امنیت و دیگر پارامتر‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه برمی‌گردد.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->