کریس کلمن سرمربی مورد نظر تراکتور کیست + بیوگرافی تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند
سرخط خبرها

درباره مالک تیم شهر‌خودرو که در فرایند تحویل آن سخت گرفته است

  • کد خبر: ۶۰۸۵۳
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
درباره مالک تیم شهر‌خودرو که در فرایند تحویل آن سخت گرفته است
فرهاد حمیداوی مدعی است که تیمش ۴۵‌میلیارد می‌ارزد و باید این‌قدر پول به او داده شود تا تیم را واگذار کند. اما او به‌صورت رایگان تیم را از مجموعه پدیده گرفته است.
سینا شکور|شهرآرانیوز، از آخرین جلسه‌ای که درباره انتقال امتیاز باشگاه شهرخودرو در مشهد برگزار شد، حالا ۳ روز می‌گذرد و مهلت ۷۲‌ساعته کمیته انتقال امتیاز این باشگاه نیز امروز دوشنبه به پایان می‌رسد؛ جلسه‌ای که روز پنجشنبه در محل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و با حضور فتاحی مدیرکل ورزش استان، اصولی رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی، نماینده دادستانی و دستگاه‌های نظارتی و البته نمایندگان فرهاد حمیداوی مالک پر‌سروصدای شهر‌خودرو برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان فرهاد حمیداوی که گفته می‌شود یکی از آن‌ها داوود سیدعباسی و دیگری یکی از مدیران سابق هلال‌احمر بوده است، ابتدا از موضع قدرت وارد می‌شوند و عنوان می‌کنند که حاضر به فروش امتیاز باشگاه نیستند و آماده تزریق پول به تیم هستند. در این جلسه اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال از آن‌ها تضمینی برای تحقق وعده‌هایشان درخواست می‌کنند که نماینده حمیداوی عنوان می‌کند با فروش بازیکنان فعلی تیم، بخش عمده‌ای از هزینه‌های تیم را جبران می‌کنند.
 
این صحبت‌ها در ادامه با واکنش تند دیگر‌حاضران در جلسه روبه‌رو می‌شود که باعث عقب‌نشینی نمایندگان حمیداوی از موضع خود می‌شود. با‌این‌همه داستان همچنان ادامه دارد. در‌حالی‌که امروز قرار است کار انتقال نهایی شود، گفته می‌شود فرهاد حمیداوی مدعی است که تیمش ۴۵‌میلیارد می‌ارزد و باید این‌قدر پول به او داده شود تا تیم را واگذار کند. او که به‌صورت رایگان تیم را از مجموعه پدیده گرفته است، خودش را طلبکار می‌داند؛ اما یک‌سر دیگر داستان نیز این است که او تعهد داده بدهی‌های این تیم را بدهد، اما این کار عملا انجام نشده است.

بند مهم قرارداد حمید‌اوی‌

فرهاد حمیداوی در تاریخ ۷‌بهمن‌۹۷ در جلسه‌ای با مدیران وقت شرکت پدیده، قرار‌داد یا بهتر است بگوییم صلح‌نامه‌ای را امضا کرد. آن زمان مدیریت شرکت پدیده بر‌عهده مرحوم انتظاری بود و از‌آنجا‌که هنوز وضعیت حضور این شرکت در بورس مثل حالا مشخص نبود و شخص انتظاری نیز از تیم‌داری در فوتبال چندان حمایتی نمی‌کرد، در‌نهایت با هماهنگی ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی به ریاست استاندار وقت یعنی رشیدیان و از‌آنجا‌که شرکتی به غیر از شهرخودرو برای حضور در فوتبال اعلام‌آمادگی نکرده بود، این صلح‌نامه به امضا رسید؛ ولی در آن بند‌هایی گنجانده شد تا در صورت پایبندنبودن شرکت دوم یعنی شهر‌خودرو، امتیاز تیم بدون هیچ شرطی دوباره به مدیریت استان واگذار شود.

در آن صلح‌نامه فرهاد حمیداوی و شرکتش متعهد شدند تا مبلغ ۴۱۴‌میلیارد ریال از بدهی معوقه باشگاه پدیده را پرداخت کنند و در قبال رسید پرداخت این وجوه، امتیاز قطعی باشگاه را به نام خودشان بزنند! اتفاقی که البته گفته می‌شود به شکل صحیح آن رخ نداده و هنوز بخشی از این بدهی باقی مانده است. با‌این‌حال حمیداوی باید معوقات دیگری را که در زمان حضورش در این باشگاه فعالیت داشته است، پرداخت کند که این موضوع نیز عملی نشده است. با‌این‌حال بندی در قرار‌داد وجود داشته که اگر حمیداوی و شرکتش به این تعهدات عمل نکنند، امتیاز باشگاه باید به مدیریت استان پس داده شود و حالا نیز گویا زمان این کار فرا رسیده است.

همه بدهی‌های خارجی و داخلی شهرخودرو

‌گفته می‌شود حمیداوی، مالک شهرخودرو، برای انتقال این باشگاه به‌دنبال گرفتن پول نقد است؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد بدهی کلان او آن‌قدر زیاد است که ارزشش از امتیاز این باشگاه چند‌برابر بیشتر است و همین موضوع و بی‌پولی حمیداوی برای ادامه این مسیر، این انتقال را می‌تواند تسریع ببخشد. پرداخت قرارداد بازیکنان در فصل جاری که حدود ۳۰‌میلیارد تومان است، بدهی انباشته این باشگاه که از فصول قبل بر‌جای مانده نیز رقمی در حدود ۶‌میلیارد تومان است، علاوه‌بر این هزینه‌های اسکان و رفت‌و‌آمد تیم تا پایان فصل نیز رقمی در حدود سه‌چهارمیلیارد تومان آب می‌خورد؛ کما‌اینکه فقط در یک پرونده بدهی به یک بازیکن خارجی نیز حدود ۱۰‌میلیارد تومان باید شهرخودرو پرداخت کند.
 
همه این‌ها درحالی است که شهرخودرو در امورات روزمره‌اش نیز درمانده است و حمیداوی حتی ۲۰‌میلیون تومان هم برای گرفتن جواب آزمایش کرونا در بساط نداشت و چند روز قبل هم ساختمان باشگاه در مشهد به‌دلیل پرداخت‌نشدن اجاره تخلیه شد! همه این‌ها درحالی است که تجارت حمیداوی نیز چنگی به دل نمی‌زند و کاملا مشخص است که او دیگر توان تیم‌داری ندارد.

آسان کنار نمی‌رود

امروز قرار است کار واگذاری نهایی امتیاز تیم شهر‌خودرو انجام شود و اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، از امروز تیمی به نام شهر‌خودرو و‌جود ندارد و نماینده استان در لیگ برتر باید با نامی جدید در مسابقات حاضر شود. با‌این‌همه خیلی روشن است که حمید‌اوی به این آسانی‌ها راضی به کنار رفتن نیست و فرایند کنار‌کشیدن او شاید بسیار زمان‌بر شود؛ اتفاقی که بدون‌تردید ضربه‌ای جدی به وضعیت تیم مشهد خواهد زد، چرا‌که این بلاتکلیفی به لحاظ قانونی اجازه ورود مسئولان استانی و اختصاص بودجه به این تیم را نخواهد داد. شنیده می‌شود دستگاه قضایی استان نیز به حمیداوی ضرب‌الاجل داده است که یا تیم را واگذار کند یا اینکه تضمین محکمی برای پرداخت بدهی‌هایش بدهد و الا موضوع به شکل دیگری رقم خواهد خورد و دادستانی می‌تواند از جنبه عمومی و با توجه به تقاضای مردم برای سلب امتیاز از حمیداوی موضوع را پیگیری کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->