نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

رمز موفقیت جرارد و گلاسکورنجرز: خرید‌های خوب و پرس سنگین

  • کد خبر: ۶۰۹۴۳
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
رمز موفقیت جرارد و گلاسکورنجرز: خرید‌های خوب و پرس سنگین
استیون جرارد ۶ هفته زودتر گلاسکو‌رنجرز را قهرمان لیگ اسکاتلند کرد تا از همین هفته سایه اش روی کلوپ و آنفیلد سنگینی کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ ‌به نظر می‌رسد قهرمانی جرارد با رنجرز کار چندان سخت و دور‌از‌انتظاری نبوده است، اما این مربی برای برگرداندن رنجرز به اوج، کار سختی در پیش داشته است. چه چیز برای استیون جرارد در رنجرز درست پیش رفت؟ بسیار ساده است که فکر کنیم دیدن استیون جرارد که از پنجره رختکن ورزشگاه آیبروکس به‌شکلی فاتحانه در حال تکان‌دادن مشت‌هایش برای هواداران تیمش است، اتفاقی اجتناب‌ناپذیر بوده است. اینکه بازیکن و مربی در سطح و شخصیت او بالاخره رنجرز را به قله فوتبال اسکاتلند می‌رساند و به سلطه سلتیک پایان می‌دهد و به اولین عنوان قهرمانی خود می‌رسد. با‌وجود‌این، حقیقت چیز دیگری است.

نقطه عطف از ۲۹‌فوریه‌۲۰۲۰

تنها یک‌سال پیش بود که کاپیتان سابق لیورپول و تیم ملی انگلیس توانست ثابت کند که توانایی موفق‌شدن در آیبروکس را دارد. برای درک بهتر اینکه رنجرز چطور توانست بعد از ۱۰‌سال به سلطه سلتیک پایان دهد، باید بدانیم رنجرزی‌ها ۱۲‌ماه پیش چه مشکلی داشتند و جرارد چطور توانست این مشکلات را برطرف کند. نقطه عطف استیون جرارد در گلاسکو، ۲۹‌فوریه‌۲۰۲۰ بود که تیمش در یک‌چهارم نهایی جام حذفی اسکاتلند مقابل تیم هارتزی شکست خورد که در منطقه سقوط لیگ دست‌و‌پا می‌زد.
 
آن شکست به این معنی بود که جرارد اولین مربی رنجرز است که در ۶۸‌سال اخیر نمی‌تواند در بیش از ۲ فصل به قهرمانی برسد. همین اتفاق باعث شد مربی انگلیسی به فکر بیفتد. در آن مقطع مشکل تیم استفاده صحیح از استعداد‌های بازیکنان بود. یکی از استعداد‌های بزرگ این تیم آلفردو مورلوس، مهاجم کلمبیایی بود. تا نیم‌فصل، این مهاجم در ۳۵ بازی ۲۸ گل زده بود، اما در ادامه فصل و در ۱۲ مسابقه باقی‌مانده تنها یک گل زد.
 
برای بدتر‌ نشدن شرایط، مورلوس بعد از بازنگشتن به‌موقع از تیم ملی، از فهرست رنجرز برای دیدار جام حذفی مقابل هارتز خط خورد. جرارد بعد از این اتفاق در یک دو‌راهی مهم قرار گرفت. مورلوس یکی از بازیکنان مهمش بود و اگر جرارد او را از لیست خط می‌زد یا نیمکت‌نشین می‌کرد، از ارزش او در تیم کاسته می‌شد. ضمن اینکه در آن زمان در خط حمله رقابت زیادی وجود نداشت و تنها جایگزین مهاجم کلمبیایی جرمن دفوی سی‌وهفت‌ساله بود.

خرید‌های هدفمند و پرس شدید

این موضوع به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مربیگری جرارد تبدیل شد و مربی انگلیسی رفع این مشکل را تبدیل به اولین اولویت تیمش کرد. به‌همین‌منظور او و کادر مربیگری‌اش تمام دوران قرنطینه کرونا را صرف بررسی گزینه‌های در‌دسترس برای نقل‌و‌انتقال تابستان کردند و به محض باز‌شدن پنجره دست به خرید اهداف خود کردند. کمار روفه در ازای ۴.۵‌میلیون پوند از اندرلخت آمد و سدریک آیتن هم در ازای ۲.۵‌میلیون پوند از سنت‌گالن به خدمت گرفته شد.

با خرید این ۲ بازیکن، رنجرز در هر خط یک بازیکن مؤثر داشت. آن مک‌گرگور در دروازه، کانر گلدسان در دفاع و استیون دیویس در هافبک از بازیکنان مهم جرارد بودند. مک گرگور و دیویس این مزیت را نیز داشتند که ۳ بار با والتر اسمیت مربی قبلی تیم به قهرمانی لیگ رسیده بودند و عطش هواداران برای قهرمانی و متوقف‌کردن سلتیک را به‌خوبی درک می‌کردند. مک‌گرگور امسال مهار‌های مهمی برای تیم انجام داد و نقشی اساسی در بی‌شکستی این فصل رنجرز ایفا کرد. در‌این‌میان گلدسان نیز یکی از بهترین فصول حرفه‌ای خود را سپری کرد و در این فصل ۸ گل زد و در غیاب جیمز تاورنیر مصدوم، بازوبند کاپیتانی تیم را هم بر بازو بست. جرارد تعهد را به پرس شدید بازیکنانش اضافه کرد تا تمام بازیکنان دائم به‌دنبال پس‌گرفتن توپ باشند.

اخراج لنون و صعود در اروپا

در ادامه باید به این نکته نیز اشاره کرد که نیل لنون توانست با شکست‌دادن هارتز در دسامبر‌۲۰۲۰ سلتیک را به قهرمانی در جام حذفی برساند، اما به‌خاطر ناتوانی برای رقابت با رنجرز جرارد و رسیدن به دهمین قهرمانی سلتیک، مورد خشم هواداران قرار گرفت و همین اتفاق در‌نهایت به قیمت شغل او تمام شد که این اتفاق شادی هواداران رنجرز را بیشتر نیز کرد؛ چرا‌که سلطه تیمشان به رهبری جرارد به قیمت اخراج مربی حریف تمام شده بود. جرارد در اروپا هم روند خوبی داشت و پیروزی مقابل آنتورپ و صعود به مرحله بعد باعث شد تا کار این مربی در بیرون از اسکاتلند هم به چشم بیاید.
 
موفقیت‌های جرارد حتی صحبت‌هایی در‌مورد بازگشت این مربی به آنفیلد و گرفتن جای یورگن کلوپ را هم مطرح کرده است، اما این اتفاق تنها زمانی می‌افتد که کلوپ در آستانه ترک لیورپول باشد یا جرارد بخواهد رنجرز را ترک کند. هواداران رنجرز امیدوارند ریشه‌کن‌شدن کرونا و فریاد‌زدن نام مربی محبوبشان در ورزشگاه آیبروکس و استقبال از بازیکنان قهرمان جرارد به‌قدری باشد که این مربی را برای ماندن قانع کند.


این قهرمانی برای هواداران است

اگر چه صحنه خو‌ش‌حالی جرارد از پنجره ورزشگاه برای هواداران بسیار شیرین بود، اما تجمع هواداران در این روز‌های کرونایی انتقاد دولت اسکاتلند را به‌دنبال داشت و نخست‌وزیر اسکاتلند نادیده‌گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هواداران رنجرز را بی‌انصافی در حق تمام مردم کشور نامید. جرارد بعد از قطعی‌شدن قهرمانی تیمش در گفتگو با شبکه تلویزیونی باشگاه گفت: سخت است که بخواهم احساساتم را در قالب کلمات بیان کنم. واقعا خوش‌حال هستم و باید بگویم ماجراجویی‌های ما هنوز تمام نشده است.
 
همیشه بعد از قهرمانی این موضوع در ذهن من است که دستاورد بعدی من چه می‌تواند باشد. به بازیکنانم افتخار می‌کنم، اما آن‌ها به‌اندازه هوادارانمان اهمیت ندارند. هواداران هستند که به این باشگاه معنا می‌بخشند و این قهرمانی برای آن‌هاست.
جرارد و بازیکنانش زمان کمی دارند تا در باد قهرمانی بخوابند، چرا‌که باید به‌زودی به چک بروند و در مرحله یک‌هشتم لیگ اروپا مقابل اسلاویا‌پراگ قرار بگیرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->