سرخط خبرها

دردسرهای پارک خودرو در خیابان فیاض‌بخش

  • کد خبر: ۶۱۰۲
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
دردسرهای پارک خودرو در خیابان فیاض‌بخش
مشکل ترافیکی با احداث پارکینگ همت برطرف می‌شود

موسوی‌زاده
خبرنگار شهرآرا محله

اگر گذرتان به میدان عدل خمینی و خیابان‌های اطرافش به‌ویژه خیابان فیاض‌بخش افتاده باشد حتما با مشکل پارک خودرو مواجه شده‌اید. معضلی که ممکن است برای شما موقتی باشد، اما برای کسبه و ساکنان این محله تبدیل به چالشی اساسی شده است. شهروندانی که علاوه‌بر پارک در خیابان‌های اصلی و کوچه‌پس‌کوچه‌ها پیاده‌روها را هم بی‌نصیب نمی‌گذارند و مسیر تردد عابران پیاده را هم می‌بندند. پیامک‌های زیادی از گلایه شهروندان در ارتباط با این موضوع به دست روزنامه شهرآرا رسیده است و همین موضوع باعث شد تا برای پیگیری آن راهی این خیابان شویم تا از نزدیک موضوع را بررسی کنیم.


فضایی برای پارک خودرو نداریم
یکی از کسبه‌های این خیابان با انتقاد شدید از اینکه در زمان اداری تمام راسته خیابان فیاض‌بخش و کوچه‌های اطراف آن مملو از ماشین‌های پارک شده کارکنان است، می‌گوید: شهرداری، کلانتری، خدمات شهری، تاکسی‌رانی و... در میدان امام خمینی(ره) واقع شده و تعداد زیادی از کارمندان این ادارات خودروهای خود را در حاشیه خیابان پارک می‌کنند حتی برخی از آن‌ها در پیاده‌رو یا مقابل در منزل مسکونی خودروهای خود را بدون توجه به اینکه محل رفت و آمد عابر پیاده است، پارک کرده و مسیر را تا ظهر مسدود می‌کنند.
وی می‌افزاید: شاید یک‌سال بیشتر باشد که نتوانسته‌ام خودرو خود را در مقابل مغازه‌ام پارک کنم و یک‌بار که به ناچار در پل عابر پارک کرده بودم مأمور جریمه سنگینی برای من لحاظ کرد، این در صورتی است که واقعا کسبه محل برای پارک کردن خودروهای خود مشکل دارند.
او ادامه می‌دهد: درخواستی مبنی بر احداث پارکینگ عمومی با توجه به ادارات زیادی که در این محدوده وجود دارد، از سوی ساکنان و کسبه چندین مرتبه بیان شده اما متأسفانه اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.


«الیت» را بیاورید فایده ندارد
غلامی، دیگر کسبه این خیابان نیز با بیان اینکه شاید یکی از دلایلی که حاشیه خیابان فیاض بخش به محل پارک خودروها تبدیل شده است این باشد که الیت برای آن محاسبه نمی‌شود، بیان می‌کند: هرچند اگر الیت نیز منظور شود باز هم مشکلات پارک خودرو و ترافیک در این خیابان پابرجا خواهد بود.
او با دست به یکی از کوچه‌های باریک خیابان اشاره می‌کند و می‌گوید: در همین کوچه باریک که عرض آن 5متر بیشتر نیست از صبح تا ظهر که ادارات تعطیل می‌شوند خودرو پارک شده حتی گاهی شاهد هستیم که در مقابل در پارکینگ منازل نیز افراد بدون توجه به این موضوع ماشین خود را پارک می‌کنند.


سالمندان در خانه حبس می‌شوند
خانمی با کالسکه به سختی تلاش می‌کند تا از بین ماشین‌هایی که در عرض پیاده‌رو پارک شده‌اند، عبور کند. وقتی با او هم‌کلام می‌شویم با گلایه از اینکه همیشه با چنین مشکلی مواجه است، می‌گوید: وقتی برای خرید به همراه کودکم بیرون می‌آیم به سختی باید از بین ماشین‌هایی که در کنار هم پارک شده‌اند کالسکه او را عبور دهم حتی برای بیرون آمدن از در خانه هم مشکل دارم چون خودروهایشان را به در می‌چسبانند. تردد در خیابان هم خطرناک است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 10سال است که در این محله سکونت دارد، ادامه می‌دهد: این مشکل فقط مربوط به امروز و دیروز نیست، متأسفانه چندین سال است که خودروها پیاده‌رو را اشغال کرده‌اند و هیچ حقی برای عابرپیاده قائل نیستند.
او می‌گوید: پدر همسرم به خاطر کهولت سن توانایی حرکت ندارد و به ناچار از ویلچر استفاده می‌کند، شاید برای شما غیرقابل باور باشد که به خاطر همین پارک خودروها و سختی حرکت‌دادن ویلچر از پیاده‌رو و اینکه گاهی باید از مسیر خیابان تردد کنیم باعث شده تا روزها از منزل خارج نشود.


راهکار مناسبی نداریم
محسن خیرآبادی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه8، در پاسخ به مشکلات ترافیکی و پارک خودرو در خیابان فیاض‌بخش اظهار کرد: عملیات احداث پارکینگ زیرسطحی به نام همت شروع
شده که بخش مهمی از بار ترافیکی خیابان بهار، اماکن اقامتی و درمانی مانند بیمارستان امام رضا(ع) را با ظرفیت پارک هزار و 200خودرو دربرمی‌گیرد و تسهیلی در رفع ترافیک به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه خیابان فیاض‌بخش که نقش کانال ارتباطی بین خیابان خرمشهر و ثامن‌الائمه را دارد با معضل پارکینگ مواجه است، گفت: ادارات زیادی در این محدوده واقع شده که ارباب رجوع مختص خود را نیز دارند بنابراین با توجه به شرایط موجود نمی‌توان راهکار دقیق و عملیاتی برای رفع ترافیک تا زمان بهره‌برداری از پارکینگ همت ارائه کرد اما می‌توان با همکاری شهروندان پارکینگ موقت در اماکنی که بالای 400متر هستند ایجاد کرد تا این مشکل تا حدودی کنترل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->