زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی باید به ۲۰ درصد برسد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بلاتکلیفی حقوق و عیدی پایان سال بخشی از کارکنان جایگاه‌های سی‌ان‌جی در مشهد

  • کد خبر: ۶۱۱۳۰
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
بلاتکلیفی حقوق و عیدی پایان سال بخشی از کارکنان جایگاه‌های سی‌ان‌جی در مشهد
رئیس انجمن جایگاه‌داران سی‌ان‌جی خراسان رضوی گفت: بخشی از جایگاه‌های سی‌ان‌جی در مشهد توان پرداخت عیدی و دستمزد آخر سال کارکنان خود را ندارند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، رئیس انجمن جایگاه‌داران سی‌ان‌جی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در تشریح این موضوع اظهار کرد: متأسفانه تصویب دیرموقع حق‌العمل سال۹۹ در بهمن‌ماه، جایگاه‌داران را با مشکلاتی مواجه کرده است.

به‌گفته رضوی راد، ۱۵خرداد۹۹ هیئت‌وزیران مصوب کرد حق‌العمل جایگاه‌های سی‌ان‌جی و بنزین برای سال ۹۹ را کارگروهی متشکل از وزارت نفت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده تعیین کند و به تصویت هیئت‌وزیران برسد. ۲۳شهریورماه، هیئت‌وزیران حق‌العمل بنزین را تعیین کرد اما سی‌ان‌جی همچنان بلاتکلیف بود.


وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، سرانجام در ۲۷بهمن۹۹ حق‌العمل سی‌ان‌جی تعیین شد و به تصویب هیئت وزیران رسید. متأسفانه در صورت‌جلسه‌ای که سازمان حمایت با سازمان برنامه و بودجه تصویب کردند، قرار بود کارمزد جایگاه‌های سی‌ان‌جی به‌ازای هر مترمکعب ۱۹۵۰ ریال باشد، اما با تصویب حق‌العمل روی ۱۹۵۰ ریال با احتساب ارزش‌افزوده، یعنی کارمزد، در عمل ۱۶۱ ریال از آن کم شد و کارمزد به ۱۷۸۹ ریال تبدیل شد.

به‌گفته وی، اعمال این مصوبه از اول فروردین بود، اما دولت ۲۷بهمن۹۹ کارمزد حق‌العمل سی‌ان‌جی‌داران را تعیین کرد. جایگاه‌داران هم به این امر اعتراض کردند، اما باتوجه‌به اینکه آخر سال است و همه به‌دنبال مطالبات‌اند، بر روی دریافت این حق‌العمل تمرکز شد.
رضوی اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه این پرداختی حق‌العمل از سوی دولت به‌صورت نقد نیست، قرار شد به‌صورت بستانکاری در قبوض گاز اعمال شود و با پیگیری‌هایی که انجام شد، خوشبختانه در قبض دوره اسفند۹۹ بستانکاری اعمال شد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی خراسان رضوی ادامه داد: جایگاه‌های خصوصی مشکلی نداشتند و درواقع کل فروش اسفندماه آن‌ها سهمشان می‌شد و از آن محل می‌توانستند عیدی و سنوات و حقوق کارکنان را بدهند. مالک نصف جایگاه‌های سی‌ان‌جی شهرداری‌ها هستند. فرایند دریافت حق‌العمل این جایگاه‌ها طولانی شده و باتوجه‌به اینکه این رقم عدد بزرگی است، در عمل تا پایان اردیبهشت‌ماه استمهال آن طول ‌می‌کشد. متأسفانه اکنون شرکت‌های بهره‌بردار بدون پول ماندند و شهرداری مشهد هم قول‌هایی داده اما هنوز عملی نشده است و پولی که حق مسلم جایگاه‌دارهاست و کلی هم بابتش زحمت کشیده‌اند، هنوز بلاتکلیف است. همه تلاش جایگاه‌دارها بر این بود که بتوانند آخر سال به این مبلغ برسند تا از محل آن عیدی و سنوات کارکنان و حقوق اسفندماه را بدهند، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.


رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی ادامه داد: باتوجه‌به وضعیت کرونایی، شهرداری طرح‌های حمایتی برای جایگاه‌ها مصوب کرد و بر این اساس با کمک شورای شهر، برای بهار۹۹، شهرداری مشهد ۵۰درصد اجاره ثابت محل جایگاه‌های سی‌ان‌جی را بخشید. در نتیجه توانستیم مصوبه ۵۰درصد اجاره متغیر آن را هم بگیریم، اما متأسفانه در تابستان باتوجه‌به اینکه جایگاه‌های سی‌ان‌جی از کرونا متأثر بودند، این قانون اعمال نشد.


وی ادامه داد: برای ۶ماه دوم نیز مصوب شد که شهرداری ۵۰درصد اجاره محل جایگاه‌های سی‌ان‌جی را ببخشد و باتوجه‌به اینکه این مصوبه کشوری بود، در شهرستان‌های دیگر هم می‌توانست اعمال شود. متأسفانه در کمیسیون ماده۱۴ با وجود اینکه اجاره همه صنوف در شهرداری مشهد در پاییز و زمستان ۵۰ درصد بخشیده شد، فقط اجاره زمستان جایگاه‌های سی‌ان‌جی بخشوده شد.
وی افزود: متأسفانه باتوجه‌به اینکه عید نزدیک است، این شرکت‌ها نتوانستند عیدی کارکنانشان را بدهند و بخشی از جایگاه‌های سی‌ان‌جی در پرداخت حقوق و عیدی آخر سال بلاتکلیف‌اند.


به‌گزارش شهرآرانیوز، امانی، رئیس اداره بهره‌برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، در پیگیری این موضوع اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه تصویب حق‌العمل سی‌ان‌جی‌داران توسط هیئت‌وزیران به پایان سال رسید، فرایند رسیدگی به مشکلات و خواسته این بخش در دستورکار و درحال گذراندن مراحل قانونی است و جایگاه‌داران هم موظف‌اند حقوق و عیدی کارکنان خود را پرداخت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->