معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

۱۰ میلیارد تومان سرمایه در گرو عشق به گلخانه

  • کد خبر: ۶۱۴۵۰
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
۱۰ میلیارد تومان سرمایه در گرو عشق به گلخانه
حمید کثیرالسفر از آن‌هایی است که عشق و علاقه به گل را از پدرش به ارث برده است و نزدیک به ۳ دهه است که در این مسیر قدم گذاشته است.

لیلا جانقربان| شهرآرانیوز- حمید کثیرالسفر از آن‌هایی است که عشق و علاقه به گل را از پدرش به ارث برده است و نزدیک به ۳ دهه است که در این مسیر قدم گذاشته است.


دلیلش برای این کار فقط و فقط عشق است و می‌گوید پرورش یک شاخه گل نه‌تن‌ها خستگی از تنش می‌برد، بلکه همه مشکلات ریزودرشتی را که این روز‌ها بسیاری از گلخانه‌دار‌ها با آن روبه‌رو هستند، فراموش می‌کند.

 

او با تجربه پنجاه‌ساله پدرش و آموخته‌های خود از گلخانه‌ای کوچک و خانه‌ای که این روز‌ها به گلخانه‌ای ده هزارمتری رسیده است و با سرمایه‌ای بیش از ۱۰ میلیارد تومان، زمینه‌ای برای تولید و اشتغال را در شهر مشهد فراهم کرده است. اشتغالی که از عمق عشق به گل‌ها نشئت می‌گیرد و هر روز رشد می‌کند.

 

 

این گلخانه‌دار مشهدی روزانه بیش از ۳۰۰۰ شاخه گل روانه بازار‌های داخلی و در هفته حدود ۱۰۰۰شاخه گل به خارج از کشور صادر می‌کند که به‌قول خودش دارای رتبه A++ هستند.


۴۰۰مجوز گلخانه در خراسان رضوی

در همین زمینه ناصر صداقت، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، نیز در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: باتوجه‌به مأموریت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای به‌کارگیری و ایجاد اشتغال دانش‌آموختگان حوزه‌های مرتبط با کشاورزی و نیز ضرورت ورود نگاه علمی در عرصه تولید محصولات، کارشناسان مختلف در عرصه‌های طرح‌نویسی، نظارت و مسئولان فنی که در سامانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی دارای پرونده هستند، به واحد‌های تولیدی معرفی می‌شوند. معرفی این کارشناسان نیز به‌صورت سیستمی و برپایه رتبه‌بندی‌های موردنیاز برای واحد‌های مختلف تولیدی است.


وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سالانه حدود ۶۰۰۰ مجوز در حوزه‌های مختلفِ تأسیس و بهره‌برداری واحد‌های تولیدی صادر می‌کند که حدود ۴۰۰ مجوز مربوط به گلخانه‌های استان است.


باتوجه‌به ضرورت بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری و با استفاده از این روش‌ها، اکنون مصرف آب واحد‌های تولیدی به کمتر از یک‌پنجم کاهش یافته است که این موضوع موجب صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در زمینه صادرات این گل‌های رز شاخه‌بریده نیز خاطرنشان کرد: باتوجه‌به بازارپسندی گل رز قرمز و ظرفیت‌های استان خراسان رضوی در تولید گل، حدود ۱۰ درصد صادرات به خارج از کشور را استان ما انجام می‌دهد. اما باتوجه‌به اهمیت و ضرورت به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند و اتوماتیک گلخانه‌ای برای بهبود کیفیت و عملکرد گلخانه‌ها و نیز ارتقای جایگاه استان در زمینه صادرات، سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان برنامه‌های ویژه‌ای در دست اقدام دارد. این موضوع منجر به افزایش صادرات و در نتیجه ارزآوری بیشتر برای تولیدکنندگان می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->