۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افتتاح ۱۰ اقامتگاه بومگردی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۶۱۵۲
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
افتتاح ۱۰ اقامتگاه بومگردی در خراسان رضوی
مروری بر برنامه‌های هفته جهانگردی (۵ تا ۱۲ مهر) در استان خراسان رضوی

آریانا راستگو| امسال هفته گردشگری (5 تا 12 مهر) در ایران با شعار «آموزش، مهارت و اشتغال» دنبال می شود و برنامه های مختلفی همچون نواختن زنگ گردشگری، تخفیف واحدهای اقامتی و موزه ها، برگزاری نشست های تبادل تجربیات و کلاس های آموزشی و... را در سراسر کشور شامل می شود. متولیان گردشگری خراسان رضوی نیز با همین محور برنامه هایی را در این استان ترتیب دادند که در زیر به مرور آن می پردازیم.


برگزاری تورهای رایگان مشهدگردی ویژه معلولان
برنامه های هفته گردشگری در خراسان رضوی از روز شنبه ششم مهر، با نواختن زنگ گردشگری آغاز شد و گرچه ابتدا بیشتر حالت شعاری داشت، هرچه پیش رفت، رنگ و بوی اثربخشی بیشتری به خود گرفت. تقدیر از دو واحد برتر اقامتی و خدمات مسافرتی مشهد به دست وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله اقدامات اول هفته گردشگری بود. همچنین در همین روزها دو تور رایگان مشهدگردی ویژه معلولان فیاض بخش برگزار شد که امید می رود ورای شعار، این تورها بتواند به بهبود وضعیت اماکن گردشگری شهرمان برای حضور معلولان کمک کند. اعزام و حمایت از بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه گردشگری «آنادولی» شهر وان ترکیه از دیگر اقداماتی بود که می تواند به معرفی فرهنگ و ظرفیت های گردشگری استانمان کمک کند.


افتتاح 10 اقامتگاه بوم گردی با هدف توزیع سفر
اما افتتاح 10اقامتگاه بوم گردی جدید در سطح استان، یکی از اتفاقات مثبت این هفته بود که آن را به فال نیک می گیریم و امیدواریم به این واسطه توزیع سفر در خراسان رضوی افزایش یابد و سایر شهرستان ها و روستاها نیز از حضور گردشگران بهره مند شوند. چنانکه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز بر این هدف تأکید می کند و می گوید: «یکی از سیاست های گردشگری خراسان رضوی توزیع سفر است که برای رسیدن به آن تلاش کرده ایم در گام نخست با ایجاد ظرفیت های گردشگری فرصت توقف و زمینه حضور مسافران و گردشگران در شهرهای استان را فراهم کنیم.» 10اقامتگاه افتتاح شده این هفته که پیش تر آماده بهره برداری بودند در شهرستان های بینالود، تایباد، تربت حیدریه، چناران، باخرز، رشتخوار، گناباد و کاشمر قرار دارند. هم چنین 2 خانه مسافر نیز در شهرستان بینالود افتتاح شده است.


برگزاری انتخابات هیئت مدیره جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی
پس از ایجاد جامعه حرفه ای هتلداران و شرکت های گردشگری سلامت استان، هم زمان با هفته گردشگری، انتخابات سومین تشکل حرفه ای استان با عنوان «جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی خراسان رضوی» در اقامتگاه بوم گردی ماژان واقع در شاندیز برگزار شد. در این انتخابات، صادق کاظمیان، آزاده زارعی، محمد حسن حسین پور، علی احمدی سرخوش رودی و ابوالفضل طبسی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و حسن علیپور ریابی به عنوان عضو علی البدل و همچنین میثم رضایت خرگردی به عنوان بازرس جامعه حرفه ای بوم گردی های خراسان رضوی به مدت یک سال انتخاب شدند.
امید می رود با این اقدام علاوه بر افزایش کمیت، بر کیفیت اقامتگاه های بوم گردی استان نیز نظارت بیشتری صورت گیرد. اکنون ۷۵ اقامتگاه بوم گردی در این استان پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که نسبت به سال گذشته، افزایش سه برابری داشته است.


افتتاح 2 شرکت خدمات مسافرتی در مشهد و اشتغال زایی 23 نفر
افتتاح 2دفتر خدمات مسافرتی در مشهد و البته اشتغال زایی برای 23 نفر از دیگر اقدامات مثبت این هفته بود که با توجه به در اختیار داشتن 4 دستگاه مینی بوس و 7دستگاه سواری از سوی یکی از این شرکت ها می توان امیدوار بود که این دفاتر خدمات مسافرتی مانند برخی دیگر، تنها به صدور ویزا و خرید بلیت هواپیما و... بسنده نکنند و گامی در راستای تنوع بخشی و افزایش تورهای داخلی بردارند.


تقدیر از فعالان گردشگری
همچنین امروز عصر مراسمی در شاندیز برگزار خواهد شد تا از فعالان گردشگری استان در این سال تقدیر و به آنان برای ادامه راه امید داده شود. این مراسم بهانه ای برای تبادل اطلاعات و تجربیات فعالان گردشگری در یک دورهمی دوستانه نیز خواهد بود. همچنین فردا، پنج شنبه، کلاس های آموزشی رایگانی برای کارآفرینی و اشتغال زایی برگزار خواهد شد که می تواند چراغ راهی باشد برای کسانی که تمایل دارند در این راه قدم بردارند.


وقت سفر با تخفیف هایی تا 50 درصد
یکی از خبرهای خوب برای علاقه مندان به گردشگری تخفیف تا 50 درصدی واحدهای اقامتی استان در هفته گردشگری است. البته که تمام واحدهای اقامتی کشور در این هفته تخفیفاتی را برای گردشگران در نظر گرفته اند که از 15درصد شروع می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->