معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

تلاش استارت‌آپ‌ها برای نوآفرینی مبلمان شهری

  • کد خبر: ۶۱۵۵
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
تلاش استارت‌آپ‌ها برای نوآفرینی مبلمان شهری

وفایی‌نیا| اولین نشست «جشنواره ملی نوساخته‌ها» با هدف گفت‌وگو در حوزه نوآفرینی مبلمان شهری، عصر دیروز در تالار شهر برگزار شد. جشنواره‌ای که در آن استارت‌آپ‌های حوزه طراحی المان‌ها و مبلمان شهری در زمینه تجهیز و هوشمندسازی فضای کارخانه نوآوری مشهد به ارائه ایده‌ها و طرح‌های خود خواهند پرداخت و در نهایت ایده‌های برتر با حمایت مدیریت شهری اجرا خواهند شد.
در نشست دیروز، شهریار آل‌شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، با اشاره به ساخت کارخانه نوآوری در مشهد، گفت: موضوع این جشنواره، طراحی مبلمان و موضوعات مرتبط در این کارخانه است.
آل‌شیخ با اشاره به اینکه کشورمان در زمینه فضای مناسب برای ایجاد اکوسیستم استارت‌آپی در دنیا رتبه83 را دارد، گفت: وظیفه مدیریت‌شهری ایجاد زمینه مناسب برای رشد استارت‌آپ‌ها در شاخص‌های مختلف ازجمله دسترسی به زیرساخت‌های مناسب و اتصال به بازارهای محلی و جهانی است. او در ادامه به نقش استارت‌آپ‌ها در بهبود مدیریت‌شهری پرداخت و در این زمینه اظهار کرد: ایجاد ابزارها و راهکارهای جدید و نوآورانه برای مدیریت بهتر شهر، استفاده از منابع و سرمایه‌های بخش خصوصی در حل مسائل شهری و شناسایی و رصد مشکلات شهری به‌صورت مداوم ازجمله خدمات استارت‌آپ‌ها به مدیریت‌شهرها شمرده می‌شود. در مقابل مدیریت‌شهری هم باید با مهیا کردن زیرساخت‌های رایگان مانند فضاهای کار اشتراکی، تخصیص بودجه تحقیق و تجاری‌سازی برای کسب‌وکارهای نوپا و اصلاح قوانین و سیاست‌های شهری به‌منظور تسهیل در کار استارت‌آپ‌ها، از آن‌ها حمایت کند.
تلاش برای ایجاد کسب‌وکار در طراحی شهری
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد جشنواره نوساخته‌ها را قدمی در همین مسیر دانست و گفت: کمک گرفتن از استارت‌آپ‌ها برای طراحی مجموعه کارخانه نوآوری و کمک به ایده‌های برگزیده به‌منظور تجاری‌سازی آن‌ها از اهداف برگزاری این جشنواره است. برند شهر مشهد در کشور و منطقه به‌عنوان شهری پویا در حوزه‌های مختلف مطرح است و این موضوع می‌تواند به استارت‌آپ‌ها کمک کند تا بتوانند ایده‌های خود را توسعه دهند و ورود موفقی به بازارهای منطقه‌ای داشته
باشند. آل‌شیخ با اعلام اینکه هدف از این رویداد، صرفا برگزاری یک مسابقه و در نهایت اعلام چند تیم به‌عنوان استارت‌آپ‌های برتر نیست، اعلام کرد: هدف ما این است که بتوانیم فرایند طراحی مبلمان شهری را به یک کسب‌وکار تبدیل کنیم. امیدوارم شرکت‌کنندگان در این رویداد بتوانند در ایجاد فضای نوآور در مشهد نقش‌آفرینی کرده و بحث طراحی مبلمان شهری را به کسب‌وکاری پایدار تبدیل کنند.
استارت‌آپ‌ها و افراد علاقه‌مند می‌توانند تا 15مهرماه با مراجعه به نشانی Nosakhteha.com برای شرکت در جشنواره نوساخته‌ها ثبت‌نام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->