افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) خبر مهم وزیر کار برای حقوق کارگران (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ادامه جلسه شورای عالی کار برای مزد۱۴۰۳ به بعد از افطار موکول شد
سرخط خبرها

مدیرعامل توانیر: براساس مصوبه دولت از استخراج ساختارمند رمز ارز حمایت می‌شود

  • کد خبر: ۶۲۱۱۹
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
مدیرعامل توانیر: براساس مصوبه دولت از استخراج ساختارمند رمز ارز حمایت می‌شود
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: صنعت برق از فعالیت قانونی استخراج کنندگان ارز دیجیتال پشتیبانی و حمایت می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - محمدحسن متولی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با گفته است: «استخراج رمز ارز برپایه مصرف انرژی انجام می‌شود. براین اساس و با هدف ساماندهی و مدیریت این فعالیت، دولت مصوبه‌ای را ابلاغ کرده که براساس آن، فعالیت استخراج رمز ارز را ساختارمند کرده است.»

 

مدیرعامل توانیر در ادامه گفته است: «صنعت برق نیز طبق مصوبه دولت از فعالیت قانونی استخراج کنندگان ارز مجازی پشتیبانی و حمایت می‌کند. تعداد زیادی از استخراج‌کنندگان ارز مجازی قانونی مراجعه کرده و ما نیز با تأمین برق و سایر تسهیلات به آنان کمک داده‌ایم. تعدادی نیز حاضر به همکاری نشده‌اند که با آنان برخوردهای قانونی صورت گرفته و خواهد گرفت، البته توصیه ما این است که نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند تا هم خود آسیب نبیند و هم خسارتی متوجه صنعت برق نسازند.»

تلاش برای نوسازی شبکه‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران به پیشنهادهای خوبی که در بودجه برای صنعت برق اندیشیده شده اشاره کرده است: «بودجه امسال ظرفیت‌های خوبی برای صنعت برق به همراه دارد. علاوه بر آن بودجه امکان قرار گرفتن منابع این صنعت در اختیار خود صنعت را فراهم آورده است. تلاش می‌شود با کمک ظرفیت‌های اندیشیده‌شده در بودجه فعالیت برای بازسازی و نوسازی شبکه های فرسوده برق به خصوص در نقاط کم برخوردار سرعت گیرد.»

 

مدیرعامل توانیر از انجام تمهیدات لازم برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها خبر داده است: نهرساله سوخت مایع برای نیروگاه ها تامین شده و پیش‌بینی‌های لازم نیز صورت می‌گیرد.»

 

به فرایند استخراج ارزهای دیجیتال، صنعت «ماینینگ» و به مراکز تولید این ارزها، مزرعه یا «فارم» گفته می‌شود. در صنعت ماینینگ، نفت و گاز به انرژی برق و در نهایت به محصول ارز دیجیتال تبدیل می‌شود که به عنوان یک پول مجازی می‌توان برای مبادلات مالی از آن استفاده کرد.

 

موضوع ماینینگ (استخراج ارزهای مجازی) که موضوعی ناشناخته در کشور به شمار می‌رود، در روزهای اخیربه دلیل نگرانی از افزایش مصرف برق و احتمال کمبود این حامل انرژی مورد توجه قرار گرفته است.

 

مصرف بالای برق توسط دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال و مجازی، همواره تهدیدی برای صنعت برق به شمار می‌رود.  البته گفته می شود این تهدید بیشتر از سمت استخراج کنندگان غیرمجاز ارزهای مجازی است تا کسانی که به صورت مجاز اقدام به این کار می کنند.

 

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->