خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تعداد شهر‌های قرمز و نارنجی به ۶۷ مورد رسید

  • کد خبر: ۶۲۳۸۰
  • ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
تعداد شهر‌های قرمز و نارنجی به ۶۷ مورد رسید
تعداد شهرهای قرمز از ۹ شهر در ۲۵ اسفند اکنون به ۲۳ شهر و تعداد شهرهای نارنجی از ۳۱ به ۴۴ شهر رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز شصت و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با ریاست رئیس جمهور و همه اعضای ستاد برگزار شد و مروری داشتیم بر اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد و تشکر ویژه‌ای از مردم بزرگ و شریف ایران شد چرا که همکاری همدلانه‌ای در طول یکسال گذشته داشتند.

 

کارنامه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا قابل قبول است

وی ادامه داد: کارنامه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا قابل قبول است، علت مهم آن سهم بزرگ مردم در همدلی و کمک‌های مومنانه است؛ کسبه و بازاری‌ها هم علی رغم مشکلات اقتصادی بسیار همکاری کردند و بسیاری از سفرها، دورهمی‌ها و مراسم‌های شادی و عزا لغو شد، هر چند که این مراسم ها جزو رسم و سنت در  ایران است، اما به دلیل رعایت وضعیت و حقوق دیگران این قبیل مراسم برگزار نشد و به تعویق افتاد یا به شکل متفاوت برگزار شد و همه این‌ها نشانه همکاری مردم است.

رییسی گفت: پایان سال گذشته وضعیت بیماری در کشور نسبتا قابل قبول بود که بخش اعظم آن به دلیل تلاش ها، همدلی و هماهنگی مردم است، اعتقاد مردم به ستاد ملی مقابله با کرونا نقطه عطفی در مدیریت بیماری بود و این ابتکار شکل گرفت که همه مسئولان از سران سه قوه در ذیل یک فرماندهی واحد برای سلامت مردم تصمیم گیری کنند، جلسات هم پر رونق و متعدد و موثر برگزار شدند و تجربیات خوبی در یکسال گذشته به دست آمد و نتیجه آن این بود که مرگ‌ها به حداقل برسد و دو رقمی شود در حالی که با ویروس جهش یافته رو به رو هستیم.

طرح پیشنهادی رئیس جهور برای تامین واکسن کرونا

رییسی درباره تامین واکسن کرونا گفت: همه مردم دنیا و همه کشور‌ها ۲ راه برای تامین واکسن دارند، راه نخست خرید واکسن از کشور‌های سازنده و راه دوم تامین از طریق تولید است وجمهوری اسلامی ایران توانسته است از کشور‌های اصلی تامین کننده واکسن از راه تولید داخل باشد. ما سه راه برای تامین واکسن کرونا در ایران پیش گرفتیم، راه نخست مشارکت جهانی برای تامین واکسن از طریق سبد کوواکس بود و ما ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز بر اساس تفاهم صورت گرفته واکسن خریدیم و راه دوم تولید داخل و راه سوم خرید مستقیم از تولیدکنندگان بود و امروز راه چهارمی را رئیس جمهور پیشنهاد کردند.

وی با اشاره به  بدعهدی های صورت گرفته در زمینه تحویل واکسن کرونا گفت: ما از هندوستان ۵۰۰ هزار دوز واکسن بهارات خریداری کرده و پول آن را پرداخت کرده بودیم و قرار بود که هفته گذشته ۳۷۵ هزار دوز باقی مانده را به ما بدهند اما دادستانی یا قوه قضاییه در هند اجازه خروج این واکسن‌ها را نداد البته ما در حال رایزنی برای تامین این واکسن ها هستیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: از طرفی قرار بود در مرحله نخست از سبد کواکس  ۴.۲ میلیون دوز واکسن آسترازنکا به ما بدهند و بعد این عدد به ۳.۲ میلیون دوز رسید و بعد اعلام کردند یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن تا پایان سال گذشته به ما خواهند داد که این وعده هم محقق نشد و قرار بود این محموله دهم فروردین به دستمان برسد که نرسید.

محموله کواکس ۱۴ فروردین به دستمان می‌رسد

رییسی ادامه داد: آخرین خبر‌ها این است که محموله نخست واکسن کواکس ۱۴ فروردین به دستمان برسد و باید دانست که ۷۰ درصد واکسن‌های دنیا در ۱۰ کشور تزریق شده است و این نوعی بی عدالتی در توزیع واکسن در دنیا بوده و سازمان جهانی بهداشت به آن معترض است، باید دانست که اگر تکیه بر توان داخلی نداشته باشیم به دلیل تحریم و انتقال پول دچار مشکل خواهیم شد البته اکنون مشکل انتقال پول وجود ندارد و کشور‌های سازنده واکسن در تحویل واکسن‌ها به ما کُند عمل می‌کنند و علی رغم پیگیری‌ها تامین واکسن بر اساس برنامه ریزی محقق نشد.

رییسی گفت: رئیس جمهور اعلام کردند که از شرکت های  خصوصی برای واردات واکسن کرونا بیشتر کمک بگیریم البته پیش از این هم فراخوان هایی زده شده بود و اکنون پیشنهاد داده شده است که واکسن کرونا با ارز نیمایی وارد شود البته جزییات بیشتری نیاز است تا موضوع عدالت و دسترسی در تامین واکسن در نظر گرفته شود.

واکسیناسیون گروه های هدف تا دی ماه ۱۴۰۰ 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما براساس برنامه ریزی و واکسن هایی که به دستمان برسد واکسیناسیون گروه های هدف را انجام خواهیم داد و پیش بینی ما این است که با تکیه بر توان تولید داخل واکسیناسیون گروه های هدف را پایان سال به سرانجام برسانیم و حتی پیش بینی می کنیم واکسیناسیون این گروه ها را تا آذر یا دی ماه سال ۱۴۰۰ انجام دهیم.

آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرها

رییسی اظهار کرد: پیش بینی کرده بودیم که با انجام سفرهای نوروزی به طور قطع میزان بیماری کرونا افزایش پیدا خواهد کرد و این پیش بینی در حال تحقق پیدا کردن است و اکنون در اکثر استان‌ها روند صعودی بیماری را شاهد هستیم و این افزایش اگر تدبیر نشود و جلوی سفرها اگر گرفته نشود، مشکل خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اکنون میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۵۶ درصد رسیده که زنگ خطر بزرگی است.تعداد  شهرهای قرمز از ۹ شهر در ۲۵ اسفند اکنون به ۲۳ شهر و تعداد شهرهای نارنجی از ۳۱ به ۴۴ شهر رسیده است، همچنین تعداد شهرهای زرد از ۲۹۵ به ۲۸۷ و تعداد شهرهای آبی از ۱۱۳ شهر به ۹۴ شهر رسیده است و این می تواند یک زنگ خطر باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد:‌ از مردم عزیز که سفر نرفته اند تشکر می کنیم چون واقعا موقعیت خطرناکی است و افرادی که سفر رفته‌اند سفر را کوتاه کنند و بازگردند.

رستوران هتل‌ها مهمترین عامل انتقال کرونا در سفرها

وی بیان کرد: افرادی که در هتل ها و مراکز اقامتی اسکان دارند بدانند که یکی از جاهای مهم برای شیوع بیماری کرونا، سالن‌ها و رستوران‌ها است و از صرف غذا در رستوران هتل ها پرهیز شود و بهتر است در اتاق‌ها غذا صرف شود.

رییسی گفت: اگر دست به دست دهیم، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی چیزی به پایان بیماری کرونا باقی نمانده است و می توان امیدوار بود، ظرف ۶ ماهه آینده با افزایش واکسیناسیون به نتایج خوبی دست یابیم البته اگر کوتاهی کنیم زیرا با قصور ممکن است عزیزان بسیاری را از دست بدهیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->