ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس
سرخط خبرها

عزای سرخ‌ها در روز عزای هادی

  • کد خبر: ۶۲۵۷
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
عزای سرخ‌ها در روز عزای هادی
درگذشت جعفر کاشانی در چهارمین سال‌مرگ نوروزی

 
صبح دیروز و تنها یک روز پس از سال‌مرگ درگذشت هادی نوروزی، بار دیگر سرخ‌های پایتخت با شوک بزرگی مواجه شدند. جعفر کاشانی، کاپیتان و بازیکن سابق پرسپولیس، صبح دیروز در سن ۷۵ سالگی به تیم آسمانی‌های سرخ‌پوش پیوست. جعفر کاشانی متولد ۱۱ اسفند سال ۱۳۲۲ در تهران بود که فوتبال خود را در باشگاه شاهین آغاز کرد. او سپس پس از انحلال باشگاه شاهین به پرسپولیس رفت و تا آخر عمر فوتبالی خود در این تیم بازی کرد. کاشانی با پیراهن تیم ملی ایران هم ۳۸ بازی ملی انجام داد و ۶ سال عضو تیم ملی بود. حضور او در شاهین به وسیله مرحوم اکرامی انجام شد. مرحوم کاشانی در خاطراتش در این باره گفته بود: همیشه تمرینات حمید شیرزادگان، همایون بهزادی و ... را از نزدیک می‌دیدم و یک روز به وسیله مرحوم اکرامی به بازی در شاهین دعوت شدم. کاشانی حدود ۷ سال یک مدافع درجه یک برای پرسپولیس بود و حتی سابقه قرار گرفتن در دروازه قرمز‌ها را هم دارد. در مقطعی به دلیل غیبت عزیز اصلی، کاشانی دروازه‌بان پرسپولیس شد.

خداحافظی از فوتبال
روز چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۵۳ هفته بیست و دوم جام دوم تخت جمشید جعفر کاشانی با بازوبند کاپیتانی پرسپولیس پا به میدان می‌گذارد تا سرخ‌پوشان آخرین دیدار فصل را برابر تاج رقیب سنتی برگزار کنند. مسئولان باشگاه ابتدا با خداحافظی او مخالفت می‌کنند، این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ به سود سرخپوشان پایان می‌یابد تا در آخرین گام نیز پیروز میدان باشد. در تیم ملی نیز او در پایان دیدار با استرالیا در مقدماتی جام‌جهانی ۷۴ از تیم ملی کناره می‌گیرد، اما چند ماه پس از این جدایی مربیان تیم ملی از او درخواست می‌کنند تا برای مسابقات بازی‌های آسیایی تهران به جمع ملی‌پوشان اضافه شود و برای یک مدت کوتاه به اردوی تیم ملی می‌پیوندد تا با قهرمانی در بازی‌های آسیایی تهران افتخاری ارزشمند به دیگر افتخارات خود بیفزاید. کاشانی در ۳۱ سالگی کفش‌ها را آویخت و وارد عرصه دیپلماسی شد.

فوتبالیست تحصیل‌کرده
کاشانی از جمله فوتبالیست‌هایی بود که خارج از فوتبال هم سمت‌های مهمی داشت. او سال‌ها کارمند وزارت امور خارجه بود و به عنوان کاردار، سرکنسول و سفیر ایران در کشور‌های انگلیس، سوریه، آلمان و امارات فعالیت کرد. کاشانی در سال‌های گذشته پست‌های مختلفی در ورزش از جمله رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، رئیس سازمان فوتبال باشگاه پرسپولیس و مشاور ارشد ورزش شهرداری تهران را بر عهده داشت.

لخته خون، عامل مرگ
مرحوم کاشانی روز سه‌شنبه به دیدار پزشک قلب خود رفت و به او گفته شد که باید آزمایش هسته‌ای روی قلب خود انجام دهد و جواب این آزمایش دیروز به دکتر معالج برسد تا درباره وضعیت قلب او توضیحاتی به این مرحوم اعلام شود. رئیس فقید هیئت مدیره پرسپولیس، شب سه‌شنبه آزمایش هسته‌ای روی قلب خود انجام داد و صبح دیروز قرار بود راننده او به دنبالش برود تا بتواند با پزشک معالجش دیدار کند. راننده مرحوم کاشانی پس از اینکه به منزل رئیس هیئت مدیره پرسپولیس می‌رسد، زنگ خانه را به صدا درمی‌آورد و مرحوم کاشانی در را برای او باز می‌کند، اما پس از اینکه دقایقی از منزل بیرون نمی‌آید، راننده او به داخل خانه می‌رود و می‌بیند مرحوم کاشانی روی پله‌ها افتاده است. رئیس فقید هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس خیلی سریع به بیمارستان رسالت منتقل می‌شود، اما پزشکان معالج علت فوت او را آمبولی اعلام کردند و گویا یک لخته خون در قلب این مرحوم باعث ایست قلبی شده است.

برانکو: فوتبال ایران یک مدیر با اخلاق و جنتلمن را از دست داد
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس که در دوران حضورش در فوتبال ایران با وی همکاری می‌کرد، بعد از اطلاع از این موضوع طی پیامی تسلیت خود را بابت این ضایعه اعلام کرد. سرمربی سابق سرخ‌ها که در زمان فعالیتش در این باشگاه به شدت از سوی مرحوم کاشانی نقد می‌شد در پیام خود آورده است: تسلیت قلبی من به خانواده جعفر اشرف کاشانی و کل خانواده ورزش و به ویژه هواداران پرسپولیس برای درگذشت یکی از وفادارترین و بزرگ‌ترین‌های پرسپولیس. فوتبال ایران یک مدیر با اخلاق و جنتلمن را از دست داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->