افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد سی‌ان‌ان می‌گوید که مشکلات مرتبط با سلامتی دلیل انصراف بایدن نبوده است رزمایش مشترک ایران و روسیه؛ شلیک های تمرینی به اهداف دریایی پیام اعتراضی یمن به شورای امنیت درباره تجاوزات اسرائیل به الحدیده دیدار محسن رضایی و مسعود پزشکیان؛ توصیه‌های رضایی به رئیس جمهور منتخب ملت خاندوزی: دریافت تنخواه از بانک مرکزی برای اولین بار صفر شد سربازان اعزامی شهریور ۱۴۰۳ بخوانند | اعلام مشوق های ویژه «سرباز ماهر» حضور بیش‌از ۳ هزار ایرانی در زندان‌های ترکیه صدور یک میلیون و ۶۶۰ هزار روادید برای سفر اتباع خارجی به ایران در سال ۱۴۰۲ دیوان محاسبات با ۲۹ متقاضی ثبت نام برای ریاست | ثبت نام ۲۲ نفر برای پست دادستانی دیوان تونس خواستار توقف فوری نسل‌کشی فلسطینی‌ها شد
سرخط خبرها

گفتگو ظریف و آذری جهرمی در فضای کلاب‌هاوس

  • کد خبر: ۶۲۶۴۹
  • ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
گفتگو ظریف و آذری جهرمی در فضای کلاب‌هاوس
دو وزیر دولت روحانی در یکی از اتاق‌های شبکه تازه تاسیس کلاب هاوس حاضر شدند و با خبرنگارن و فعالان اجتماعی و کارشناسان سیاست خارجی به گفتگو نشستند.

به گزارش شهرآرانیوز،  در حالی که دولت از برخی از تریبون‌ها محروم است و از طرف دیگر آماج حملاتی در برخی از تولیدات رسانه‌ها است، در واپسین ساعات ۱۱ فروردین، محمد جواد ظریف و محمد جواد آذری جهرمی از فضای مجازی استفاده کردند تا مستقیما با فعالان فضای مجازی، خبرنگاران، کارشناسان سیاست خارجی و افراد اثرگذار گفتگو کنند.

این فرصت با تشکیل یک اتاق در شبکه اجتماعی تازه تاسیس کلاب هاوس توسط فرید مدرسی از روزنامه نگاران اصلاح طلب ایجاد شد و کاربران فضای مجازی با پیوستن به این اتاق، رکورد شرکت در یک بحث زنده را در این شبکه اجتماعی زدند.

مدرسی در کلاب هاوس اتاقی را با نام «ناگفته تفاهم نامه ایران و چین در گفت و گوی سخنگوی وزارت امور خارجه» با حضور سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایجاد کرد و تعدادی از فعالان فضای مجازی و خبرنگاران را برای گفتگو درباره این بحث چالش برانگیز فراخواند.

در اثنای گفتگو محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه برای گفتگوی کوتاهی وارد این اتاق شد، اما حضور وی طولانی شد و بیش از دو ساعت به سوالات پاسخ داد.

در اثنای این گفتگو محمد جواد آذری نیز به این روم کلاب هاوس پیوست که البته بیشر زمان را به شنیدن سخنان ظریف و دیگر حاضران گذراند. افراد مختلفی در مدت حضور وزیر امور خارجه با نگرش‌های مختلف سیاسی در این اتاق حاضر شدند و سوالات مختلفی را پرسیدند.

ظریف احتمال کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را کاملا تکذیب کرد.

آذری جهرمی نیز در سخنان کوتاهی درباره فیلتریـنگ توییتر سخن گفت و اظهار کرد: ۶ وزیر امضا کردیم که توییتر از فـیلتــر در بیاید، ولی اصلا در دستور قرار نگرفته است؛ که اشاره وی به کمیته مصادیق مجرمانه است.

سقف حاضران روم‌های کلاب هاوس در حال حاضر ۸ هزار نفر است و این روم کلاب هاوس، بعد از حضور ظریف به این سقف رسید و گزارش‌های متعددی از عدم امکان اضافه شدن به این اتاق در فضای مجازی منتشر شد.

یکی از کاربران توییتر که پلتفرم غیر رسمی وی برای کلاب هاوس در اندروید، بیشتر مورد استفاده واقع می‌شود، در توییتی خبر داد که در فاصله زمانی نیم ساعت، نزدیک به ۹۰۰۰ نفر از طریق نسخه غیر رسمی وی آنلاین بوده اند و این تعداد، رکورد قبلی ۴۰۰۰ نفر مربوط به زمان فوت آزاده نامداری را شکسته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->