نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
سرخط خبرها

خراسان‌رضوی در تعداد مصدومان تصادفات نوروزی در کشور رکورددار شد

  • کد خبر: ۶۲۷۶۶
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
خراسان‌رضوی در تعداد مصدومان تصادفات نوروزی در کشور رکورددار شد
افزایش حضور مسافران ناخواسته منجر به افزایش سوانح رانندگی می‌شود که آمار سوانح اورژانس کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ نشان می‌دهد، خراسان‌رضوی بیشترین تعداد مصدوم در سوانح رانندگی را در میان استان‌های کشور داشته است.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ برداشته شدن تمامی محدودیت‌های تردد در حوزه بین‌شهری در ابتدای سال منجر به حضور گسترده مسافران و زائران به مشهد و استان شد تا جایی که تنها در چند روز ابتدایی سال ۱۴۰۰ سفر‌ها به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشت. افزایش حضور مسافران ناخواسته منجر به افزایش سوانح رانندگی می‌شود که آمار سوانح اورژانس کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ نشان می‌دهد، خراسان‌رضوی بیشترین تعداد مصدوم در سوانح رانندگی را در میان استان‌های کشور داشته است.

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: تعداد جان‌باختگان سوانح رانندگی استان در ۱۲ روز ابتدایی سال به نسبت مدت مشابه سال قبل برابر بوده، اما مصدومان افزایش داشته است.
سرهنگ حمیدرضا دهنوی با اشاره به کاهش جان‌باختگان تصادفات در سال ۹۹-۹۸، افزود: امسال کاهش منع تردد‌ها منجر به افزایش تصادفات در استان شد، اما یکی از آمار‌هایی که نگرانی‌ها را افزایش داده رشد ۷۰ درصدی جان‌باختگان عابر پیاده بوده است.

وی درباره وضعیت شهر مشهد در ۱۲ روز ابتدایی سال نیز بیان کرد: تعداد مجروحان در سوانح رانندگی در کلان‌شهر مشهد ۲۰ درصد افزایش داشته است که خلوتی معابر و افزایش سرعت از دلایل عمده آن بوده است.


مدیریت هوشمند سرعت در مشهد

رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی درباره برنامه‌های پیش رو برای کاهش تصادفات در مشهد تصریح کرد: دو برنامه اصلی را در طول سال جاری در مشهد اجرا خواهیم کرد که ابتدا با استفاده از دوربین‌های هوشمند طرح ترافیک سرعت خودرو‌ها بررسی و با رانندگانی که با سرعت بیش از حد مجاز رانندگی می‌کنند، برخورد خواهد شد.
دهنوی با اشاره به اینکه مدیریت سرعت خودرو‌ها می‌تواند منجر به کاهش مرگ عابران پیاده و موتورسیکلت‌ها شود، بیان کرد: در ادامه علاوه بر ارتقاء عبور و مرور موتورسواران، طرح حق تقدم عابران پیاده استمرار می‌یابد.


۵ کشته در یک سانحه

هر چند خراسان‌رضوی در تعداد جان‌باختگان سوانح رانندگی در نوروز وضعیت ثابتی را به نسبت سال گذشته تجربه کرد، اما نمی‌توان از سانحه برخورد سواری سمند و کامیون در محور نیشابور به سبزوار با ۵ کشته گذشت.
این سانحه هفتم نوروز رخ داد و متأسفانه تمام سرنشینان خودرو سمند شامل ۲ مرد و ۳ زن جان خود را از دست دادند.


حادثه دل‌خراش در زاهدان

یکی از دل‌خراش‌ترین سوانح رانندگی کشور سوم فروردین در محور زاهدان به خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان رخ داد. در این حادثه که ساعت ۱۲ ظهر رخ داد، ۳ خودرو تویوتا، پراید و پژو ۴۰۵با یکدیگر برخورد کردند. ۱۴‌نفر در این حادثه جان باختند که ۸ نفر از متوفیان کودک بوده‌اند. عوامل اورژانس نیز با حضور در محل ۱۱ مصدوم را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

البته این تنها یک نمونه از ۲۰۱ هزار مأموریت اورژانس از ۲۵ اسفندتا ۱۲‌فروردین در سراسر کشور بود که ۳۰‌هزار و ۶۷۰‌مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است. در این میان ۵۸‌درصد حوادث ترافیکی مربوط به معابر شهری، ۳۵‌درصد مربوط به معابر برون شهری، ۶ درصد مربوط به معابر روستایی و یک درصد مربوط به دیگر موارد بوده است.

همچنین شمار کل مصدومان حوادث ترافیکی ۳۳‌هزار و ۶۳۴‌نفر بوده که۲۳ هزار و ۲۰۶ نفر مرد و ۸ هزارو ۹۰۱ نفر زن بوده‌اند. بیشترین مأموریت نیز با ۳هزار و ۴۰۹ نفر مربوط به تهران و بیشترین مصدوم اعزامی مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

سازمان اورژانس کشور همچنین اعلام کرده که در این مدت ۱۷۰هزار و ۷۲۵ مأموریت درباره حوادث غیرترافیکی داشته و در آن به ۱۳۸هزار و ۱۴۶ نفر خدمت‌رسانی شده است، از این تعداد ۷۶ هزار و ۱۹۵‌مصدوم مرد و ۵۶ هزار و ۹۱۴ مصدوم زن بوده‌اند. بیشترین علت مأموریت‌های غیر ترافیکی اورژانس نیز بیماری‌های قلبی و تنفسی گزارش شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->