بازگشت ستاره مشهدی فوتسال ایران به لیگ برتر | حسین طیبی به گهرزمین پیوست پخش زنده بازی هلند و لهستان در یورو ۲۰۲۴ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دومین طلای کاروان ایران در بریکس را هم ووشو گرفت | زهرا کیانی طلایی شد در اختتامیه جشنواره فرهنگی‌ورزشی رضوی «جاده ولایت» عنوان شد | جشنواره «جاده ولایت» بین‌المللی می‌شود + فیلم زاهدی و پرسپولیس بی‌حساب شدند نقل و انتقالات پرسپولیس در گرو حکم درویش زمان برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد کروس و موسیالا رکوردداران جدید یورو ۲۰۲۴ ترکیب احتمالی تیم ملی انگلیس برابر صربستان در یورو ۲۰۲۴ | تمام ستاره‌ها به‌خط می‌شوند حمله به مدافع تیم ملی آلمان به خاطر ذکر «الله اکبر» تاریخ و ساعت بازی انگلیس و صربستان در یورو ۲۰۲۴ | انتظار برای نمایش دو جین ستاره انگلیسی علیپور مشکلی برای پرسپولیسی شدن ندارد پیام ستاره‌های پرسپولیس: اول تسویه‌حساب، بعد تمدید قرارداد بیرانوند فردا قراردادش را فسخ می‌کند؟ پرسپولیس به دنبال مربی ایرانی هم هست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی ایتالیا و آلبانی در یورو۲۰۲۴| گام لرزان مدافع عنوان قهرمانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و گل‌گهر در جام حذفی(۲۶ خرداد ۱۴۰۳)| سپاهان به دنبال جام نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اسپانیا و کرواسی در یورو۲۰۲۴| لشگر شکست‌خورده مودریچ
سرخط خبرها

رکاب‌زنی برای سلامت

  • کد خبر: ۶۲۹
  • ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
رکاب‌زنی برای سلامت
همایش دوچرخه‌سواری «ورزش بیشتر، جسم سالم‌تر» با حضور پرشور مردم برگزار شد

نادر نوروزی - همایش بزرگ دوچرخه‌سواری در مشهد با استقبال خوب شهروندان برگزار شد. این همایش با محوریت هیئت دوچرخه‌سواری مشهد و شهرداری منطقه10 مخصوص آقایان بود که رکاب‌زنان صبح روز گذشته در آخرین روز بهار از ساعت7:30 حرکت خود را از میدان آزادی، درِ ورودی بوستان ملت آغاز کردند و پس از عبور از بولوار امامت و بولوار اندیشه وارد بولوار شریعتی شدند تا در مقابل بیمارستان ناظران در مراسم پایانی این همایش شرکت کنند. این برنامه که با رویکرد تأکید بر سلامت شهروندان با حمایت انجمن خیریه بیماران سرطانی با مشارکت تربیت‌بدنی شهرداری مشهد برگزار می‌شد، جمع زیادی از استقبال‌کنندگان از این برنامه را در شروع همایش و مراسم پایانی به خود‌دید .در قسمت پایانی همایش جشنواره ورزشی با حضور خانواده‌ها برگزار شد که جوایزی مانند 40 دستگاه دوچرخه، کلاه دوچرخه‌سواری، بن‌‌های خرید کالا و بلیت استفاده از اماکن ورزشی به قید قرعه بین حاضران اهدا شد. یکی از ابتکاراتی که انجام شد، ارائه دوچرخه به متقاضیان حضور در همایش بود و همین موضوع سبب شد تا استقبال از این همایش بیشتر شود.علاوه بر استقبال خوب مردم و خانواده‌ها در طول مسیر و جشنواره ورزشی آخر این برنامه، می‌توان به حضور برخی دوچرخه‌سواران با لباس اقوام محلی مناطق مختلف خراسان اشاره کرد که موردتوجه حاضران و عکاسان رسانه‌ها هم قرار گرفت. با اینکه پیش‌تر اعلام شده بود این برنامه فقط مخصوص آقایان خواهد بود و بانوان فقط در جشنواره ورزشی پایان برنامه اجازه حضور خواهند داشت، اما بانوان هم در این همایش سوار بر دوچرخه شدند و همراه آقایان در این برنامه شرکت کردند.

 

بهاروند: مردم باید دوچرخه را به‌عنوان وسیله‌نقلیه بشناسند
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مشهد که از ابتدا و تا انتهای مسیر در این همایش حضور داشت، درباره برگزاری این برنامه گفت: از شروع همایش که از میدان آزادی شروع به رکاب‌زدن کردم، واقعا تصور نمی‌کردم که چنین‌جمعیتی در کنار هم در این همایش حاضر شوند. مجتبی بهاروند افزود: تلاش پلیس و همکاری مردم در تقاطع‌ها و مناطقی که وسایل نقلیه تردد بیشتری داشتند، واقعا خوب بود و شرایط خوبی برای شهروندان در آخرین روز بهار به وجود آورده بود. وی ادامه داد: برگزاری چنین‌همایش‌هایی به سلامت شهر و شهروندان کمک می‌کند و می‌تواند در مشهد رشد بیشتری داشته باشد. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: البته یکی از رویکرد‌های اصلی ما توجه مردم به دوچرخه و انتخاب آن به‌عنوان یک وسیله نقلیه است. در بسیاری از کشور‌ها دوچرخه مانند مترو، اتوبوس، موتور و ماشین‌های سواری یک وسیله نقلیه محسوب می‌شود؛ اما در کشور ما با اینکه در تمامی خانه‌ها دوچرخه وجود دارد، هنوز دوچرخه‌سواری جنبه‌ای تفریحی دارد. بهاروند خاطرنشان کرد: در بسیاری از تردد‌ها و مسیر‌هایی که روزانه طی می‌کنیم، می‌توانیم از دوچرخه استفاده کنیم؛ اما اصلا به این موضوع توجه نداریم، درحالی‌که دوچرخه‌سواری تأثیر زیادی در سلامت خودمان و کاهش آلودگی هوای شهر‌ها دارد. وی در پایان گفت: چنین‌همایش‌هایی می‌تواند کمی شهروندان را به فرهنگ استفاده از دوچرخه نزدیک کند.

 

نوری: فضای دوچرخه‌سواری برای بانوان فراهم می‌شود
معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد نیزگفت: شاهد حضور چشمگیر شهروندان در این همایش بودیم و این مسئله نشان داد که شهر مشهد ظرفیت‌های بسیاری در حوزه ورزش همگانی دارد. حسن نوری افزود: پلیس، مردم و دستگاه‌های مرتبط همکاری خوبی با هم داشتند و همین مسئله باعث شد تا همایش خوبی در شهر مشهد برگزار شود و با برنامه‌ریزی بهتر می‌توان فضایی را برای همه خانواده‌ها به وجود آورد. 3 بوستان بزرگ در مشهد متعلق به بانوان است و بوستان بهار نیز هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که بخشی از آن به بانوان اختصاص خواهد یافت. نوری درباره ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری سطح شهر خاطرنشان کرد: باید طرح‌هایی نیز برای ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری داخل شهر در نظر گرفته شود تا شهروندان بتوانند بیشتر از این امکانات استفاده کنند؛ همچنین در آینده نزدیک برای ایجاد بیشتر مسیر‌های دوچرخه‌سواری برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->