وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

گفت‌وگو با کارگردان فیلم کوتاه «مرسانا» که به‌تازگی به جشنواره فیلم اسپانیا راه پیدا کرده است

  • کد خبر: ۶۳۰۴۴
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
گفت‌وگو با کارگردان فیلم کوتاه «مرسانا» که به‌تازگی به جشنواره فیلم اسپانیا راه پیدا کرده است
«مرسانا» عنوان فیلم کوتاهی است از سامان کافی، فیلم‌ساز مشهدی، که به‌تازگی به جشنواره بین‌المللی فیلم cin cachinus de اسپانیا راه یافته است.

امیری | به‌گزارش شهرآرانیوز - فیلم کوتاه مرسانا به‌نویسندگی و کارگردانی سامان کافی و به‌تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان در مشهد و سامان کافی به cin cachinus de اسپانیا راه یافت.

 

گفت‌وگو با کارگردان فیلم کوتاه «مرسانا» که به‌تازگی به جشنواره فیلم اسپانیا راه پیدا کرده است

 

این فیلم کوتاه برشی از زندگی دختری ناشنوا را روایت می‌کند که هر روز با یک موسیقی می‌رقصد. تضاد پررنگ بین ناشنوابودن و رقص و موسیقی ویژگی مهم این فیلم است که سامان کافی به آن اشاره می‌کند. این ویژگی شاید دلیل مهم وجود تعلیق در این فیلم باشد.

 

کافی البته می‌گوید این ویژگی هر ۱۰ فیلم ساخته‌شده اوست: شاید فیلم‌های من به‌نوعی گنگ به‌نظر برسند. من با مضامین و مفاهیم و عناصر تصویری بازی می‌کنم تا درنهایت فیلمی فراتر از ساختار‌های معمول بسازم.
 

فیلم کوتاه «مرسانا» به‌تهیه‌کنندگی مشترک سامان کافی و انجمن سینمای جوانان در مشهد تولید شده است. فیلم‌نامه این فیلم در ابتدا در پاتوق فیلم‌نامه‌خوانی انجمن سینمای جوانان مشهد تأیید شد و بر همین اساس بودجه‌ای به آن تعلق گرفت که قرار شد نیمی از آن ابتدای کار و نیمی دیگر در مراحل پایانی کار و پس از تأیید نهایی به آن اختصاص یابد.

 

کافی می‌گوید: پس از طی مراحل پایانی، دفتر مرکزی انجمن سینمای جوانان اثر را تأیید نکرد و به همین دلیل بقیه بودجه به فیلم من تعلق نگرفت. بااین‌حال، من فیلم را تمام کردم و به جشنواره‌های مختلف فرستادم که خوشبختانه در ۳ جشنواره بین‌لمللی پذیرفته شد. نمی‌دانم شاید این موضوع نشان‌دهنده این باشد که باید در ایران فیلم‌هایی ساده‌تر یا حتی سطحی‌تر ساخته شود.
 

او از سختی‌های ساخت این فیلم در وضعیت کرونا هم می‌گوید: ساختن فیلم در وضعیت کرونا بسیار سخت بود. بازیگران من مادر و کودکی بودند که باید در یک اتاق بازی می‌کردند. در این وضع پیداکردن یک زن و یک کودک که خطر کرونا را به جان بخرند و در این فیلم بازی کنند، بسیار سخت بود. درنهایت توانستم مادر و کودکی را بیابم که راضی شدند کار کنند.

 

کافی می‌گوید فیلمش را در اتاق کار خودش تهیه کرده است. او صفر تا صد لوکیشن کار را در اتاق خودش ساخته است و از دیگر سختی‌های کارش این بوده که به‌دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نمی‌توانسته است عوامل زیادی را پشت صحنه بیاورد.

 

هانا مهتدی و ساره نجفی بازیگران این فیلم کوتاه هستند که زمستان ۹۹ در این فیلم بازی کردند. کافی در پایان از سختی‌های ساختن فیلم کوتاه چند کلامی می‌گوید: اینکه فیلم‌ساز فیلم کوتاه، مضمونی را که در ۱۰۰ دقیقه می‌تواند بیان شود، در ۱۰۰ ثانیه بیان می‌کند، به مهارت و نگاه ویژه‌ای نیاز دارد.

 


بیشتر بخوانید:

گفت‌وگو با ریحانه مرتضایی‌نیا، کارگردان فیلم «بریسبال» | فیلم‌سازان گرفتار افسردگی شده‌اند

چرا هیچ فیلمی از مشهد در سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور ندارد؟


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->