سرخط خبرها
در راستای پیگیری مشکلات شهری منطقه مطرح شد

جلوگیری از بروز حوادث ناخوشایند با فرهنگ‌سازی

  • کد خبر: ۶۳۳۱
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
جلوگیری از بروز حوادث ناخوشایند با فرهنگ‌سازی

هانیه فیاض - در چندین شماره گذشته شهرآرامحله منطقه یک، گزارش‌هایی باعنوان مشکلات محله به چاپ رسیدکه با پیگیری‌های شهرآرامحله جوابیه‌های مربوط نیز در همان شماره منتشر شد.
در راستای عمل به رسالت خود، مبنی بر پیگیری رفع معضلات و مشکلات محله تا حصول نتیجه، به‌سراغ مسئولان مرتبط رفته تا از روند رسیدگی و رفع مشکلات اطلاع یابیم که در ادامه می‌خوانید.
در گزارشی مربوط به خیابان صاحب‌الزمان(عج) منتهی به خیابان دانشگاه که در تاریخ 18خرداد امسال منتشر شد برای تقاضای شهروندان درباره اجرای اقدامات لازم درباره تصادفات رخ داده و همچنین مشکل ترافیک و پارک خودروها در حاشیه و قسمت میانی خیابان به دلیل نبود آیلند یا مانع ضمن بیان جوابیه‌ای از سوی مسئول مرتبط بیان شد که به‌دلیل عرض کم خیابان و عدم امکان نصب آیلند فقط به نصب گُل‌میخ بسنده ‌شود.
پیرو پیگیری این مشکل، حمیدرضا معلم، رئیس اداره فنی عمران شهرداری منطقه یک اظهار کرد: با اجرای گل‌میخ در آسفالت و خط‌کشی، فواصلی را که خودروها مجاز به دور زدن هستند، مشخص و تفکیک کرده‌ایم.
براساس بررسی حوزه فنی سازمان شهرداری مشهد جدول‌کشی سرتاسر خیابان نیز مقدور نیست.
وی درباره پارک خودروها در قسمت میانی خیابان بیان کرد: این موضوع مختص خیابان صاحب‌الزمان نیست و در خیلی از خیابان‌‌ها این امر به چشم می‌خورد و رفع آن نیازمند فرهنگ‌سازی ریشه‌ای و ورود پلیس راهور است زیرا فرهنگ‌سازی یک‌سری از موارد می‌تواند از بروز خیلی از حوادث ناخوشایند جلوگیری کند.
معلم درباره پیگیری و رسیدگی به مشکلات گزارشی با عنوان «دوربرگردان‌های پرحادثه» ویژه خیابان مجد و مختص مجد28 که به‌نوعی به تقاطع تبدیل شده و در تاریخ 25خرداد به چاپ رسید نیز گفت: طی مکاتبات و مذاکرات با سازمان ترافیک موضوع انسداد دوربرگردان مجد28 به طور کلی کنسل شد و بنا شد که تقاطع یادشده با نصب چراغ فرماندهی قرمز هوشمندسازی شود که آن هم منتفی شد و وضعیت موجود باید طبق روال قبل ادامه داشته باشد.
رئیس اداره فنی عمران شهرداری منطقه یک در پاسخ به نتیجه بررسی و پیگیری مشکلات گزارش «تلخی‌های شیرین» که در تاریخ یک تیرماه امسال منتشر شد مبنی بر درخواست اهالی محله خیابان شیرین نسبت به نصب سرعت‌گیر در نزدیکی تقاطع کوچه‌های شیرین نیز ابراز کرد: امکان نصب سرعت‌گیر در تقاطع‌های این خیابان وجود ندارد زیرا فاصله هر تقاطع با تقاطع بعدی تا آن اندازه کم است که خودرو امکان سرعت‌گرفتن ندارد.
از طرفی طبق نظریه راهنمایی و رانندگی خیابان شیرین نسبت به خیابان فلسطین، فرعی محسوب می‌شود و به‌منظور ایمن‌سازی، کاهش خطرات، ایجاد امنیت و رفاه حال شهروندان فقط باید به تابلو و علائم مربوط تجهیز شود. بر این اساس تابلوهای حق تقدم و گردش به راست و چپ نصب شده است.
وی درباره حوادث و تصادفات پیش آمده در حدفاصل خیابان دانشگاه تا میدان سعدی (بعد از زیرگذر میدان شهدا) به دلیل نبود سرعت‌گیر و تابلوهای ایمنی در گزارشی با عنوان «ترس از زیرگذر» که در تاریخ 22تیرماه امسال به چاپ رسید نیز تصریح کرد: در این محدوده آرام‌سازی با تجهیزات، علائم و خط‌کشی صورت گرفته و تابلوهایی جانمایی شده‌اند. ضمن اینکه یک ردیف سرعت‌گیر لاستیکی در لاین کندرو زیرگذر نصب شده است.
همچنین پیگیر ایجاد سرعت‌گیر برای خیابان بعد از میدان سعدی، جنب ایستگاه مترو سعدی هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->