دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

 مرغ چرا گران شد؟

  • کد خبر: ۶۳۳۲۷
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
 مرغ چرا گران شد؟
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای جبران افزایش هزینه تولید مرغ و پایداری تولید، ناگزیر به افزایش قیمت شدیم.

به گزارش شهرآرانیوز، امید گیلان پور افزود: افزایش در عواملی مانند دستمزد، هزینه حمل و نقل، بستر پرورش و افزایش قیمت واکسن و دارو‌ها که حدود ۴۰ درصد هزینه تولید مرغ را تشکیل می‌دهند موجب شد برای پایداری تولید، قیمت مرغ را افزایش دهیم.

 

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در مورد مرغ و تخم مرغ نهاده اصلی یعنی خوراک طیور را با ارز چهار هزارو ۲۰۰ تومانی تهیه می‌کنیم و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهیم. در این آنالیزی که منجر به قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان شده است هزینه خوراک طیور در مقایسه با زمانی که قیمت ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان را محاسبه کردیم کمتر از ۵۰ تومان افزایش داشته است. زیرا در آن زمان ما همه خوراک دام را نمی‌توانستیم به قیمت مصوب تهیه کنیم، اما اکنون همه نیاز مرغداران با قیمت‌های مصوب در اختیارشان قرار می‌گیرد.

 

گیلان پور گفت: هم اکنون قیمت به عنوان مهم‌ترین مولفه بازار اصلاح شد که امیدواریم به وضع قبل برگردیم تا مردم مرغ مصرفی خود را به بهترین شکل ممکن و با قیمت‌های مصوب تهیه کنند.

 

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر عرضه گسترده مرغ داشتیم، افزود: باید در نظر داشت که مرغ یک روزه تولید نمی‌شود و ۴۵ روز دوره پرورش مرغ است و بعد به بازار عرضه می‌شوند، بنابراین قبلا پرورش پیدا کردند و اکنون امکان عرضه محیا شده است.

 

معاون معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وقتی قیمت، شرایطی داشته باشد که برای تولید کننده پوشش کامل هزینه‌هایش ممکن نباشد، به طور طبیعی مقاومت‌هایی درباره عرضه وجود خواهد داشت. ضمن اینکه مسئله چند قیمتی هم به این موضوع شدت بخشیده است. به طور نمونه در شهر‌هایی که اصرار به تثبیت قیمت در ۲۴ساعت داشتند مشاهده شده که از یک طرف مصرف به شدت افزایش پیدا کرده بود و با صف مواجه بودیم و در مقابل در فروشگاه‌ها، کالا‌ها با قیمت‌های بالاتر به وفور مشاهده می‌شد.

 

گیلان پور افزود: مسئولیت ستاد تنظیم بازار، ایجاد هماهنگی میان اجزا مختلف بازار بوده و سازمان حمایت به عنوان متولی امر قیمت گذاری کار کارشناسی را انجام داده است.

 

وی ادامه داد: موضوع مواد غذایی، بازار تخصصی دارد و براساس قانون، تمرکز اختیارات مربوط به این موضوع در وزارت جهاد کشاورزی بوده که دو سال است به وزارت صنعت واگذار شده است و همکاران ما در این وزارتخانه هم مشغول فعالیت در این باره هستند ضمن اینکه وقتی قیمت دچار انحراف می‌شود بقیه اجزای بازار هم دچار مشکل می‌شوند.

 

طبق آخرین آمار وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۹ حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزارتن گوشت مرغ تولید و روانه بازار شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->