سرخط خبرها

شهرداری دریافت پایانکار فروشگاه رفاه را پیگیری قانونی می‌کند

  • کد خبر: ۶۳۴۱
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
شهرداری دریافت پایانکار فروشگاه رفاه را پیگیری قانونی می‌کند
گزارش گلایه شهروندان از زباله و ترافیک فروشگاه بزرگ خیابان شهید کامیاب 

آزیتاحسین‌زاده‌عطار - دو هفته‌ای می‌شود ذهنم درگیر واژه‌ای است؛ «رفاه» که معنای لغوی‌اش در گذریاب واژه دهخدا آسان شدن زندگی، تن آسایی، آسودگی، خوش‌گذرانی و البته آسایش است اما شهروندان همسایه فروشگاه بزرگ خیابان شهید کامیاب معنای لغوی دیگری برای این کلمه را درک کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند رفاه یعنی ترافیک، یعنی دعوا برای ترافیک و یعنی روغن ماشین و زباله‌هایی که چهره نازیبایی به خیابان ما داده‌اند.

 

پارکینگ فروشگاه گنجایش مشتریانش را ندارد
 یکی از شهروندان که در حال پارک خودرو‌اش در حاشیه خیابان است، می‌گوید: همه شهروندانی که در حوالی این فروشگاه ساکن هستند معضل مسدود شدن این خیابان را در ترددهایشان کاملا حس کرده‌‌اند. چیزی که مشخص است پارکینگ فروشگاه اندازه مشتریانی که دارد نیست.

 

راه‌بندانی که مسببش بی‌تدبیری فروشگاه است
آرام ادامه می‌دهد: زمان‌های تخفیف سرتاسر این خیابان تا مقابل باشگاه راه‌بندان می‌شود و این به خاطر بی‌تدبیری فروشگاه در تخصیص جای پارک برای مشتریانش است.  معمولا  نزدیک ظهر و نزدیک غروب تمام این پارکینگ‌ها پر است. اینجا هر سه، چهار هفته یک بار تخفیف است و حجم ترافیک بیشتر می‌شود.
این شهروند می‌افزاید: حدود یک ماه پیش که تخفیف زده بودند فضای زمین فوتبال هم  پارکینگ شده بود و ماشین‌ها دوبله سوبله  پارک کرده بودند.  

 

دعواهای ترافیکی اینجا چندین پرونده در کلانتری محل دارد
یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: اینجا دعوا سر جای پارک و ترافیک زیاد است. سری قبل که تخفیف زدند، دو بار در ترافیک ایجاد شده مشتریان زد و خورد داشتند. این اتفاق هر بار که تخفیف می‌زنند رخ می‌دهد و خیلی وقت است پای نیروی انتظامی به این محله باز شده است و این دعواها پرونده‌های متعددی در کلانتری محله دارند.

 

شما سرزده بازدید کنید؛ پارکینگ ما مرتب خالی است
در همین حال مدیر داخلی فروشگاه رفاه می‌گوید: شما به عنوان خبرنگار روزی سه، چهار مرتبه سرزده بیایید بازدید کنید؛ پارکینگ ما مرتب خالی است. دورتادور فروشگاه را اطلاع‌رسانی کردیم که راهنمایی به سمت پارکینگ باشد اما با وجود پارکینگ رایگان فروشگاه اغلب شهروندان از آن استفاده نمی‌کنند و بیشتر اوقات خالی است.

 

حراجستان هر6 ماه یک بار است
رضا مرادیان با اشاره به اینکه فروشگاه ما 50 جای پارک دارد، ادامه می‌دهد: ما همیشه تخفیف داریم اما تخفیفات اندک است و در سال دو تا سه بار حراجستان است که معمولا هر 6 ماه یک بار است.  در زمان های مختلف هم اگر بیایید و ما جای پارک نداشتیم می‌توانید گلایه کنید.

 

اگر شهروند فرهنگ ندارد تقصیر ما نیست
 مدیر داخلی این فروشگاه خیابان شهید کامیاب بیان می‌کند: مشکل زباله مردم را که شهرداری باید پوشش دهد. ما داخل فروشگاه چندین سطل زباله داریم و نیروهای ما دور تا دور فروشگاه را روزی دو سه بار نظافت می‌کنند.
 او ادامه می‌دهد: این مشکل شهروند هست که زباله‌اش را کف خیابان می‌ریزد. اگر شهروند فرهنگش را ندارد تقصیر ما نیست. ما خیابان‌های اطراف را که نمی‌توانیم پوشش دهیم. الان در استانداردهای فروشگاه هم در اصل نباید سطل زباله‌ای باشد که کالاها در فروشگاه مصرف نشوند اما ما به اندازه‌ای که استانداردمان اجازه دهد سطل زباله داریم. 

دعوایی نشنیدم و ندیدم
 این مسئول فروشگاه تعدد دعواها را که از سوی شهروندان مطرح شده است انکار می‌کند و توضیح می‌دهد: 3سال است که در این محله رفت و آمد دارم و تا کنون اینجا مورد دعوایی نشنیدم و ندیدم.  

فروشگاه به تعداد ارباب رجوعانش پارکینگ ندارد
از سوی دیگر رئیس ناحیه یک شهرداری منطقه2 درباره مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان و پس از 2 مرحله بازدید از محل، می‌گوید: این فروشگاه افزون بر معابر عمومی مقابل و پشت که حدود 20 جای پارک دارد، پارکینگی با گنجایش 30، 40 خودرو دارد اما  این تعداد جای پارک برای ارباب رجوعان آن در زمان‌ عادی هم کفایت نمی‌کند.

نداشتن پایانکار و چندین اخطار
پرهام جلیلی تقویان با بیان این مطلب یادآور می‌شود: این فروشگاه هنوز پایانکار ندارد و تاکنون چندین اخطار برای آن فرستاده‌ایم که آخرین آن یک ماه پیش بود اما تاکنون به نتیجه لازم نرسیده‌ایم.این مسئول خاطرنشان می‌کند: برای اعمال قانون به دستور قضایی نیاز هست و ما برای اجرای رأی کمیسیون به همکاری دستگاه‌های دیگر نیاز داریم. چنانچه رأی صادر شود قطعا اجرا خواهد شد و نسبت به پلمب این مجموعه تا رفع موانع پایان‌کار که از جمله تأمین پارکینگ است پیش خواهیم رفت.



برای نظافت اطراف فروشگاه مذاکره می‌کنیم
تقویان درباره تجمع زباله در اطراف فروشگاه اظهار می‌کند: اگر چه یکی از علت‌های تجمع زباله رفتار نادرست شهروندان است اما ما به عنوان نماینده شهرداری سطل زباله در اطراف این فروشگاه مستقر و با مسئولان فروشگاه هم مذاکره می‌کنیم که نیرویی را برای تأمین پاکیزگی محیط اطراف فروشگاه داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->