تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری
سرخط خبرها

۸۰ هزار پرستار گرفتار کرونا شدند

  • کد خبر: ۶۳۴۸۶
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
۸۰ هزار پرستار گرفتار کرونا شدند
رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: در ۱۴ ماه گذشته حدود ۸۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده اند و بالغ بر ۸ هزار نفر نیز به دلایل مختلفی اعم از بستری، قرنطینه و مسائل مربوط به آن از خدمت منفک شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: در ۱۴ ماه گذشته حدود ۸۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده اند و بالغ بر ۸ هزار نفر نیز به دلایل مختلفی اعم از بستری، قرنطینه و مسائل مربوط به آن از خدمت منفک شدند.

محمد میرزابیگی، با گلایه از گردش آزادانه ۱۵ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در طول تعطیلات عید، افزود: در این ایام ۱۵ هزار بیمار کرونایی که تشخیص قطعی داده شده بودند به راحتی و آزادانه در سطح کشور راه افتادند و به سفر رفتند و بار کاری پرستاران و مدافعان سلامت را به شدت بالا بردند.

وی گفت: ۱۴۰ هزار پرستار در کشور مشغول خدمت به بیماران کرونا هستند. این جمعیت بزرگ بیش از ۱۴ ماه است که شبانه روز برای نجات جان بیماران زحمت می‌کشند و از جانشان مایه گذاشته‌اند، اغلب دو هفته کامل از خانواده منفک می‌شوند، بیش از ۸۰ هزار نفر آنها به کرونا مبتلا شدند و ۱۱۰ نفر آنها در این راه شهید شدند و جانشان را فدا کردند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: در چنین شرایطی آیا روا بود عده‌ای از مبتلایان قطعی به کرونا آزادانه به مسافرت بروند. با دامن زدن به چرخه گردش ویروس موارد ابتلاء و بستری را بالا ببرند و فشار کاری پرستارانی را که زیر بار مسئولیت فرسوده شده‌اند، بیشتر کنند.

وی افزود: به عنوان نماینده جامعه پرستاری به خاطر این مسئله به وزیر بهداشت، وزیر ارتباطات، وزیر کشور و رئیس سازمان گردشگری معترض هستیم، آنان باید پاسخگوی پرستاران باشند، چرا با وجود اینکه سیستم‌های کنترلی از طریق تلفن‌های همراه و پیامک و اعلام اخطار امکانپذیر بود، در این خصوص کوتاهی شد.

میرزابیگی گفت: بی توجهی به گسترش کرونا در کشور با مسافرت‌ها در شرایطی رخ داد که در کشور به شدت با کمبود پرستار مواجه هستیم. بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر هزار نفر جمعیت حداقل به چهار پرستار نیاز است. این رقم در کشور ما زیر یک نفر و حدود ۹ دهم است.

وی افزود: علاوه بر این کمبود، در ۱۴ ماه گذشته حدود ۸۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده‌اند و بالغ بر هشت هزار نفر نیز به دلایل مختلفی اعم از بستری، قرنطینه و مسائل مربوط به آن از خدمت منفک شده‌اند.

میرزابیگی همچنین از روند توزیع واکسن کرونا در کشور انتقاد کرد و گفت: واکسن کرونا در کشور کم است. ما هم قبول داریم ولی همین میزان کم باید عادلانه توزیع شود. دلیل ندارد وزارت بهداشت ۴۵ هزار واکسن را از حدود ۱۰۰ هزار واکسن به یک سازمان به نام نظام پزشکی بدهد در حالی که پرستاران در بخش هوم کر (مراقبت در منزل) در حال فدا شدن هستند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: این موضوع و بی عدالتی در واکسیناسیون در دست بررسی است و امیدواریم مسئولان وزارت بهداشت در روزهای آینده این روند را اصلاح کنند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->