عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

ابهام در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؛ امروز به حقوق‌ها اضافه می‌شود؟

  • کد خبر: ۶۳۵۸۶
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
  • ۵
ابهام در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؛ امروز به حقوق‌ها اضافه می‌شود؟
نارضایتی و اعتراض بازنشستگان و اعضای کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را مجبور به واکنش کرد، قرار است نتیجه بازبینی مجدد، ظرف ۲۴ ساعت آینده یعنی تا پایان امروز (شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰) اعلام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، از هفته گذشته تاکنون سوال «متناسب‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان چه شد؟» مهم‌ترین دغدغه بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته‌ی سازمان تامین اجتماعی است.

قرار بود امروز گروه‌های دوم بازنشستگان حقوق فروردین خود را دریافت کنند اما سازمان تامین اجتماعی دو فرایند متناسب‌سازی و افزایش حقوق سالانه را به نحوی انجام داده که موجب تعجب و اعتراض بازنشستگان و اعضای کانون شده است تا جایی که مدیرعامل تامین اجتماعی دستور داده که احکام مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی دوباره بررسی و نتیجه آن تا پایان امروز اعلام شود.

اما ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان به این شرح است:

بازنشستگان تامین اجتماعی در سنوات گذشته و به خصوص با ایجاد تجمع‌های مکرر در سال گذشته اعتراض خود را به فاصله معنادار بین حقوق خود با بازنشستگان لشگری و کشوری اعلام کردند و به دنبال دریافت حق و حقوق خود بودند.

پاسخ سازمان تامین اجتماعی این بود که بودجه کافی برای انجام این متناسب‌سازی را ندارد، مجلس هم در جریان جزئیات بودجه مصوب کرد که دولت ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به این سازمان را بپردازد تا طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شود. به همین خاطر در پایان اسفند گذشته سازمان تامین اجتماعی مبلغ ۱٫۲ میلیون تومان را به عنوان معوقه ۶ ماهه دوم به حساب بازنشستگان واریز کرد.

اما ماجرا از انجایی شروع شد که رئیس این سازمان حداقل حقوق یک بازنشسته‌ حداقل‌بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده، با داشتن همسر و دو فرزند  را چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد که نشان می‌داد قرار نیست حقوق بازنشستگان افزایش محسوسی داشته باشد.

همچنین پس از این اظهارات بعضی از بازنشستگان تصور می‌‌کردند که به این مبلغ ۳۹ درصد افزایش حقوق سالانه امسال نیز اضافه می‌شود،  اما سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که با انجام هر دو فرایند متناسب‌سازی و افزایش سالانه حداقل حقوق ۴٫۳ میلیون تومان شده است.

در واقع خواسته به حق بازنشستگان این است که با انجام ۳۹ درصد افزایش سالانه حداقل حقوق به این میزان می‌رسد پس متناسب‌سازی که قرار بود انجام شود چه شد؟

دو ابهام بازنشستگان در حقوق فروردین۱۴۰۰

گزارش‌ها حاکی از آن است که داده که سازمان تامین اجتماعی به جای این ‌که افزایش حقوق سالانه را با پایه حقوق اسفند ۹۹ حساب کند، حقوق تیر ۹۹ را در نظر گرفته‌ که قبل از مرحله همسان‌سازی بود و مبلغش پایین‌تر بوده است.

در واقع بازنشستگان الان دو ابهام یا سوال دارند:

۱- چرا برای افزایش حقوق سالانه، پایه حقوق قبل از مرحله اول همسان‌سازی ملاک قرار گرفته است؟

۲-چرا همسان‌سازی مرحله دوم غیرشفاف است و بازنشستگان نمی‌دانند دقیقا چه مبلغی شامل حال‌شان شده است؛ ضمن آن‎که چرا بخشی از همسان‌سازی در حق عائله‌مندی و مسکن لحاظ شده در حالی که باید در پایه حقوق اعمال شود؟

از دیروز که فرایند واریز حقوق فروردین بازنشستگان آغاز شد مبالغ واریزی آنها را شوکه کرد. نارضایتی و اعتراض بازنشستگان و اعضای کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را مجبور به واکنش کرد و رئیس سازمان دستور بررسی مجدد محاسبات احکام مستمری‌بگیران را داد.

قرار است نتیجه بازبینی مجدد، ظرف ۲۴ ساعت آینده یعنی تا پایان امروز اعلام شود.

آنطور که به نظر می‌رسد سازمان تامین اجتماعی باید در حقوق بازنشستگان تجدید نظر کند و اضافه حقوق بیشتری را برای آنها در نظر بگیرد، اما باید دید تصمیم و نتیجه این بازبینی چه می‌شود؟

 

منبع: تجارت‌نیوز


 فوری: اطلاعیه مهم تأمین اجتماعی درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان + متن (۲۱ فروردین ۱۴۰۰)


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ملکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
0
فاصله واختلاف میانه بگیران تامین اجتماعی باکشوری هم ترمیم کنید این اختلاف درسال جدید به سه میلیون میرسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
0
سلام از مسولین محترم خواهش میکنم حق و حقوق ما بدهید حتما این منتشر میشه هرچه مینویسم منتشر نمیشه باید برای حقوق خود خواهش کرد
بازنشسته تامین اجتماعی.بیمه اجباری.معدن کارسخت وزیان آور
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
0
باسلام ودرود.لطفاماده۹۶وماده۱۱۱رواجراءکنید.توی این اوضاعی کرونای وتورم وگرانی لطفابعداز۱۱ماه هنوزچشم انتظاریم.وبلاتکلیف وهرروزی به نوعی باروح وروان مابازنشستگان تامین‌اجتماعی بازی میشود.ازخداوندبزرگ میخواهم که خودش رحمی به مابکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
سلام با20 سال سابقه تامین اجتماعی امسال 3200000هزار تومان ریختن ولی همکارم با همین سابقه 3800000ریختن لطفا برسی کنید آیا ما تفاوت آن در اردیبهشت منظور نشود یا نه لطفا ما را روشن کنید متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
اضافه حقوق اردیبهشت هنوز ندادن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->