پیش‌بینی بورس یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۴ ناترازی بانک آینده از جنس نقدینگی | فروش دارایی‌های پس از ارزش‌گذاری  پلمب دو واحد صنفی به دلیل به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در مشهد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) آخرین فرصت پرداخت عوارض خودرو با ۲۰ درصد تخفیف در مشهد اعلام شد تورم افسارگسیخته کالاهای اساسی | گزارش مرکز آمار از رشد قیمت ماهانه برنج، گوشت و تخم مرغ بانک مرکزی: تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو به ۹ میلیارد دلار رسید (۱۰ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | بازدهی هفتگی معاملات خودرو نرخ تورم مسکن در مهرماه ۱۴۰۴ اعلام شد هفتمین شرایط فروش محصولات بهمن موتور اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + لینک ثبت نام اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + اسامی برندگان کاهش برداشت، قیمت گل تازه زعفران را افزایش داد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) + جزئیات قیمت فروش مرغ بالاتر از قیمت مصوب در تهران | مرغ در مشهد کیلویی چند است؟ (۱۰ آبان ۱۴۰۴) زمان خرید عرضه اولیه امروز اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | نقدینگی موردنیاز برای خرید «پتوسعه» چقدر است؟ اصلاح بورس پشت مرز روانی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۰ آبان ۱۴۰۴) بررسی نرخ امروز دلار و یورو در بازار آزاد مشهد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) سقف وام کارکنان بانک‌ها معادل تسهیلات جهش مسکن شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) طلا در مشهد هفته دوم آبان را با چه رقمی آغاز کرد؟ (۱۰ آبان ۱۴۰۴) شوک قیمت نفت از اقدام نظامی آمریکا (۱۰ آبان ۱۴۰۴) اونس جهانی طلا در مرز ۴۰۰۰ دلار ایستاد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) چرا انحلال بانک آینده اقتصاد کشور را تهدید می‌کند؟ دست مافیای اقتصادی در پرونده واردات زغال‌سنگ مقایسه میزان مصرف بنزین در ایران و ترکیه نرخ امروز دینار عراق و افغانی افغانستان اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) یک «نیوفیس» نصفه‌نیمه | همه‌چیز درباره نسخه جدید «خاور» یا همان «بنز ۱۰ تن» قیمت امروز میوه اعلام شد (۱۰ آبان ۱۴۰۴) | نرخ میوه در یک هفته اخیر چه تغییری کرد؟ جزئیات جدید از واریز کالابرگ آبان‌ماه | مبلغ کالابرگ افزایش یافت؟
سرخط خبرها

تولید پژو ۲۰۶ صندوقدار و تیپ ۵ در سال ۱۴۰۰ متوقف می‌شود

  • کد خبر: ۶۳۹۱۴
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
تولید پژو ۲۰۶ صندوقدار و تیپ ۵ در سال ۱۴۰۰ متوقف می‌شود
طبق جدیدترین گفته‌های فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو، احتمالا در سال ۱۴۰۰، جرقه خداحافظی با خانواده پژو ۲۰۶ زده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از شکل گیری پروژه K۱۳۲ یا همان تارا در ایران خودرو، برای بسیاری از کارشناسان این سوال به وجود آمد که چرا به جای مونتاژ محصولات قدیمی پژو، خودرو‌های ملی مشابه با آن‌ها را تولید نمی‌کنیم؟ این انتقاد همواره به خودروسازان ایرانی وارد بوده است. اما از صحبت‌های تازه فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو، می‌توان برداشت کرد که گویی به اجرای این ایده، اکنون از هر زمان دیگری نزدیک‌تر شده ایم. طبق جدیدترین گفته‌های وی، احتمالا در سال ۱۴۰۰، جرقه خداحافظی با خانواده پژو ۲۰۶ زده می‌شود.

 

خودرو‌های فرانسوی سالهاست که در بازار و صنعت خودرو ما جا خوش کرده اند. بسیاری از خودرو‌های ملی ما بر اساس همین خودرو‌ها شکل گرفته اند و دیگر باید امتیاز پلت فرم‌های آن‌ها را متعلق به خودمان بدانیم. برند پژو بدون شک، سردمدار قدیمی بازار خودرو ایران است. شراکت ایران خودرو و پژو از سال‌های دور، منجر به سلطه سیری ناپذیر این شرکت بر بازار کشور شده است.

 

در این میان، با اینکه پژو دائما در رفت و آمد بوده و اکنون بسیاری از محصولاتش، بدون حضور مستقیم خود او و با تکیه بر توان داخلی به تولید می‌رسند، اما به نظر می‌آید که همچنان در پشت پرده، منافعی برای این خودروساز فرانسوی در بازار بزرگ ایران، وجود دارد.

 

پس از خداحافظی دیر هنگام با پژو ۴۰۵ در سال ۹۹، اکنون نوبت به دیگر مدل‌های این برند رسیده است. هر چند که ایران خودرو فروش خیره کننده‌ای را با خانواده پارس، ۲۰۶ و ۲۰۷ تجربه می‌کند. اما سیاست‌های جدید این شرکت، بر توسعه محصولات با نشان ملی استوار گردیده اند. طبق شنیده‌ها، در سال ۱۴۰۰ از خانواده پژو ۲۰۶، قرار است که تولید ۲۰۶ هاچ بک تیپ ۵ و ۲۰۶ صندوقدار V۸، به تدریج رو به کاهش رود. تیپ ۵ پر طرفدارترین تیپ ۲۰۶ در بین جوانان است. با این حال، گویی ایران خودرویی‌ها بالاخره جسارت خداحافظی با آن را به خود داده اند.



می‌توان حدس زد که پژو ۲۰۷ دنده‌ای، جانشین احتمالی این خودرو باشد. معمولا قریب به ۹۰ درصد طرفداران تیپ ۵، تیپ دنده‌ای ۲۰۷ را هم می‌پسندند. هر چند که خرید ۲۰۷، پرداخت هزینه بیشتر برای آن‌ها را به دنبال دارد و شاید این موضوع، تنها نکته منفی پیرامون حذف تیپ ۵ به شمار آید.


از طرفی، آبی‌های جاده مخصوص فعلا برنامه‌ای برای توقف تولید تیپ ۲ اعلام نکرده اند. تیپ ۲ اگرچه به اندازه دیگر تیپ‌های ۲۰۶ پر فروش نبوده است، اما در نقش یک هاچ بک اقتصادی برای مقابله با خودرو‌های سایپا، جایگاه مهمی در سبد محصولات ایران خودرو دارد.

 

پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ که تنها تیپ باقی مانده از این خودرو بود هم، کم کم غرل خداحافظی را خواهد خواند. از یک سو به نظر می‌رسد که شرکت ایران خودرو بر روی نسخه‌های جدید رانا، حساب ویژه‌ای باز کرده است.
رانا پلاس می‌تواند جایگزینی ایده آل برای V۸ باشد. به خصوص که ایران خودرو هیچ گاه از فروش رانا راضی نبوده و اکنون با اخراج ۲۰۶ SD V۸ از خط تولید، بهترین فرصت برای درخشش بیشتر رانا پلاس، فراهم می‌گردد. در عوض، ایران خودرو هم سعی می‌کند با ایجاد جذابیت‌های جدید در این خودرو همچون سقف شیشه‌ای پانورامیک، فرمان الکتریکی، سیستم کنترل پایداری و گیربکس ۶ دنده، مشتریان بیشتری را برای خرید آن، متقاعد سازد.

 

در یک جمع بندی، سیاست کاری جدید ایران خودرو در راستای تقویت جایگاه برند ملی با حذف همزمان برند‌های مونتاژی را راه و روشی درست و منطقی باید دانست. به خصوص که شرکت‌هایی همچون پژو، هیچ گاه احساس مسئولیتی در قبال قرارداد‌های خود با ایران نکرده اند و بنابراین به نظر می‌رسد که اکنون با استفاده از دستاورد‌های حاصل شده از دوران تحریم، بهترین فرصت برای پایان دادن به چند دهه باج دهی به خودروسازان فرانسوی باشد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->