سرخط خبرها

افتتاح مسیر دوچرخه‌سواری بولوار ملک‌آباد

  • کد خبر: ۶۴۰
  • ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱
افتتاح مسیر دوچرخه‌سواری بولوار ملک‌آباد
با هدف کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست‌محیطی انجام شد

نعیمه زمانی
دبیر شهرآرا محله

مسیر دوچرخه‌سواری بولوار ملک‌‌آباد با هدف استفاده بهتر از فضای عمومی و گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری راه‌اندازی شد.
به گزارش شهرآرامحله، این مراسم با حضور مسئولان شهری برگزار شد و دوچرخه‌سواران حدفاصل میدان آزادی تا فلسطین را رکاب زدند.
مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد، در این مراسم اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی شورای پنجم و به‌ویژه کمیسیون حمل و نقل، گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر است و با توجه به شرایط فعلی حمل و نقل، ترافیک و معضلات موجود در کلان‌شهرها هر روزه استفاده از وسیله شخصی گسترش پیدا می‌کند، به همین دلیل ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری با فراهم‌کردن زیرساخت‌ها و ابزار لازم یکی از سیاست‌های شورای پنجم است.
وی با اشاره به گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری و تشویق شهروندان برای استفاده از آن افزود: مسیر دوچرخه‌سواری ملک‌آباد با استانداردهای لازم به بهره‌برداری رسیده است و این موضوع تأثیر مثبتی در ترغیب شهروندان برای استفاده از مسیر دوچرخه خواهد داشت.
همچنین شهردار منطقه در این مراسم گفت: امروزه با توجه به ضرورت حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا استفاده از دوچرخه به‌عنوان وسیله‌ای پاک در حمل و نقل عمومی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است و احداث این مسیر گامی در این راه خواهد بود.
جواد اصغری ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 5میلیارد ریال با هدف استفاده بهتر از فضای عمومی و گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و همچنین کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست‌محیطی در حدفاصل میدان آزادی تا بولوار ملک‌آباد اجرا شده است.


گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری
رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه نیز درباره افتتاح این پروژه اظهار کرد: مسیر خاکی موجود در منطقه، حدفاصل میدان آزادی و میدان ملک‌آباد برای دوچرخه‌سواری درنظر گرفته شد و نزدیک به یک ماه از پایان اجرای این طرح گذشته و حال افتتاح شده است.
محسن خادم‌پیر افزود: در اجرای این طرح به احیای مسیر که از بین رفته و هیچ ترددی درآن انجام نمی‌شد توجه شده است. همچنین مسیر دوچرخه و عابرپیاده از یکدیگر تفکیک شده است. مسافت این مسیر 3000متر است و 2400متر آن آسفالت شده و مابقی مسیر به دلیل عدم امکان مسطح‌کردن، به‌وسیله غلتک بتن‌ریزی شده است. در آینده قصد داریم این پروژه را به‌سمت بولوار منتظری ادامه دهیم.
وی با اشاره به اهمیت ایمنی دوچرخه‌سواران در مسیر گفت: در احداث این مسیر به تمامی موارد لازم برای ایمنی دوچرخه‌سواران توجه شده است. براین اساس دریچه‌های آب و فاضلاب محدوده موردنظر پوشانده شده، دیواره‌ها رنگ‌آمیزی و سرتاسر مسیر نیز آسفالت شده است.
خادم‌پیر افزود: ورود موتورسواران به مسیرهای دوچرخه‌سواری یکی از مشکلات کشور است که هنوز برای آن راه‌حلی درنظر گرفته نشده است و موتورسواران به راحتی در این مسیرها تردد می‌کنند بدون آنکه جریمه شوند. متأسفانه مسیر احداث‌شده نیز با این مشکل رو‌به‌رو است.
رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه تصریح کرد: این مسیر به دلیل درخواست‌های مردمی و همچنین پتانسیل و ظرفیت بالایی که برای دوچرخه‌سواری داشت برای اجرای این امر درنظر گرفته شد. ضمن اینکه آب و هوای این محدوده نیز در انتخاب این مسیر نقش مهمی داشته است.
وی ادامه داد: علاوه بر این موارد مسیر انتخاب‌شده مستقیم و بدون مانع است و چندین معبر اصلی را نیز به هم ارتباط داده است. بنابراین مسیر کارشناسی شده و براساس موارد لازم به‌عنوان مسیر دوچرخه‌سواری انتخاب شده است که البته بازخورد خوبی داشته و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.
خادم‌پیر با اشاره به گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری اظهار کرد: در این مراسم 15دوچرخه‌سوار برای حمایت از دوچرخه‌سواری و اجرای این طرح حضور داشتند و تمام مسیر را رکاب زدند. در منطقه یک مسیرهای دوچرخه‌سواری دیگری نیز وجود دارد که از آن می‌توان به مسیرهایی در خیابان احمد‌آباد، بولوار صادقی، بولوار‌خیام، دانشگاه و منتظری اشاره کرد.
وی افزود: تأثیر این مسیر در کاهش ترافیک بولوار ملک‌آباد ملموس نیست و گرچه اتوبوس‌های بی‌آر‌تی، مترو و همچنین خط ویژه تاکسی در این مسیر وجود دارد اما همچنان شاهد ترافیک در این محدوده هستیم. با وجود این با ایجاد چنین مسیری برخی افراد مسافت منزل تا محل کار خود را با دوچرخه تردد خواهند کرد و در نتیجه این موضوع تا حدودی باعث کمترشدن ترافیک خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->