سرخط خبرها

موسیقی تیتراژ سریال‌های رمضان ۱۴۰۰ را کدام هنرمندان ساخته‌اند؟

  • کد خبر: ۶۴۰۹۷
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
  • ۲
موسیقی تیتراژ سریال‌های رمضان ۱۴۰۰ را کدام هنرمندان ساخته‌اند؟
در سال‌های اخیر تیتراژ سریال‌ها و برنامه‌های ماه رمضان به یکی از محبوب‌ترین بخش‌های آن‌ها تبدیل شده است. تیتراژ «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی که هرسال در ماه مبارک رمضان از شبکه سه پخش می‌شد به شهرت می‌رسید، اما با تعطیل‌شدن این برنامه توجه‌ها به سمت تیتراژ سریال‌های ماه رمضان رفته است. 
شهرآرانیوز - در سال‌های اخیر تیتراژ سریال‌ها و برنامه‌های ماه رمضان به یکی از محبوب‌ترین بخش‌های آن‌ها تبدیل شده است. تیتراژ «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی که هرسال در ماه مبارک رمضان از شبکه سه پخش می‌شد به شهرت می‌رسید، اما با تعطیل‌شدن این برنامه توجه‌ها به سمت تیتراژ سریال‌های ماه رمضان رفته است. 
 

سالار عقیلی و حجت اشرف‌زاده

ویژه‌برنامه «دعوت»


حجت اشرف‌زاده و سالار عقیلی تیتراژ‌های ابتدایی و پایانی برنامه «دعوت» را خوانده‌اند. «دعوت» ویژه‌برنامه افطار شبکه یک سیما است. اشرف‌زاده در تیتراژ ابتدایی برنامه «دعوت» شعری از احمد امیرخلیلی را می‌خواند. آهنگسازی این قطعه را خود اشرف‌زاده انجام داده و کمال صداقت آن را تنظیم کرده است.

تیتراژ پایانی برنامه «دعوت» هم مناجاتی عارفانه است که سالار عقیلی آن را اجرا کرده است. این قطعه آوازی است که در لحظات افطار با خلق فضایی عارفانه پایان‌بخش برنامه خواهد بود.

ویژه‌برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی کشاورز، سردبیری محیا اسناوندی با حضور حجت‌الاسلام محمد برمایی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک است که با حفظ رسالت ذاتی خود یعنی پرداختن به مبحث مهم خانواده با رویکرد اصلی نگاه ویژه به خاندان و بزرگ خاندان ایرانی در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۹:۱۵ پخش می‌شود.
 

آریا عظیمی‌نژاد

سریال «احضار»


سریال «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید از شبکه یک سیما پخش می‌شود. موسیقی این سریال را آریاعظیمی نژاد ساخته است.

عظیمی‌نژاد با ساخت موسیقی متن سریال‌هایی مانند «پایتخت»، «او یک فرشته بود»، «روز حسرت»، «دودکش»، «تا ثریا» و... از شاخص‌ترین آهنگسازان موسیقی سریال در تلویزیون به شمار می‌رود. سریال احضار که جدیدترین تجربه عظیمی‌نژاد در ساختن موسیقی فیلم است، به نقد عرفان‌های کاذب می‌پردازد.
 

حمید حامی

فصل چهارم سریال «بچه‌مهندس»

 
فصل چهارم سریال «بچه‌مهندس» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در ایام ماه مبارک رمضان ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو روی آنتن می‌رود. موسیقی متن این سریال را مسعود سخاوت‌دوست ساخته است و حمید حامی هم تیتراژ آن را خوانده است.

حمید حامی پیش از این تجربه خواندن تیتراژ پایانی سریال «روز‌های ابدی» را در کارنامه خود داشت. داستان فصل چهارم بچه‌مهندس نوشته حسن وارسته است و برخلاف سه فصل گذشته که علی غفاری آن‌ها را کارگردانی کرده، این فصل به دلیل مشغله غفاری، با کارگردانی احمد کاوری جلوی دوربین رفته است.


فریدون شهبازیان

سریال «یاور»

 

شبکه سه سریال «یاور» را به کارگردانی سعید سلطانی و اصغر نعیمی پخش خواهد کرد. موسیقی این سریال کاری ازفریدون شهبازیان است. سریال «یاور ۳۰ قسمت دارد و ملودرامی اجتماعی است که در برخی از قسمت‌ها با ژانر معمایی و تم جوانمردی همراه شده است.
 
فریدون شهبازیان از جمله چهره‌های شاخص و ماندگار موسیقی پاپ در ایران است و از جمله کار‌های دیگر او ساختن موسیقی برای فیلم است که برایش جوایز بسیاری را به ارمغان آورد. آوار، شیر سنگی، پاییزان، در مسیر تندباد، لیلا، مستند سرزمین ایران و مستند سمفونی گمشده و سریال‌های معصومیت از دست رفته، آوای فاخته و کلاه پهلوی و ده‌ها کار دیگر از جمله آثاری است که در زمینه موسیقی فیلم شهبازیان ساخت آن را عهده‌دار بوده است.

حاجی محمد ایری، خواننده ترکمن 

سریال «رعد و برق» 

 

«رعد و برق» پنجمین سریال تلویزیونی است که بهروز افخمی آن را کارگردانی کرده است. این سریال روایتی از مناطق است که نوروز سال گذشته درگیر سیل شدند. 

 

تیتراژ این سریال را یک هنرمند ترکمن به نام محمد ایری خوانده است. حاجی محمد ایری نوازنده دوتار و سازهای بادی (قَرَنی، نی زبان‌دار) و خواننده ترکمن است که جایزه جشنواره فجر برای سرپرستی گروه فولکلور ملأ نَفَس را در کارنامه دارد. جایزه جشنواره موسیقی فجر به‌عنوان احیاگر سازهای فراموش‌شده ترکمن همچون زنبورک، نی زبان‌دار یا دیللی تویدک هم در کارنامه هنری او دیده می شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
چرااسم خواننده تیتراژ پایانی سریال احضاررو توگروه موسیقی سریال نیاوردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
چرا خواننده تیتراژ پایانی سریال احضاررو توگروه موسیقی سریال درج نکرده اند این چه چیز سریه که کسی نباید بدونه؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->