بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

عراقچی: تفاهم جدیدی در حال شکل‌گیری است

  • کد خبر: ۶۴۳۷۰
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
عراقچی: تفاهم جدیدی در حال شکل‌گیری است
رئیس هیات مذاکره کننده ایران در وین گفت: به نظر می‌رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و زمان شروع نگارش متن حداقل مقداری که اشتراک نظر وجود دارد، فرارسیده است.
به گزارش شهرآرانیوز، سید عباس عراقچی عصر امروز شنبه و بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار کرد: امروز ما بعد از تقریباً سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشته است، یک بار دیگر برای بررسی روند پیشرفت بحث‌هایی که تا الان صورت گرفته کمیسیون را تشکیل دادیم. هم در حوزه رفع تحریم‌ها هم در حوزه هسته‌ای ما گزارش کار کارگروه‌ها را مرور کردیم و بحث‌های خوبی هم در داخل کمیسیون مشترک صورت گرفت.
 


وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد و مسیری که باید طی شود مسیری است که الان مقداری شناخته شده‌تر است.
 


 معاون سیاسی وزارت امور خارجه یادآورشد: البته این مسیر مسیر آسانی نخواهد بود و اختلاف نظر‌ها طوری نیست که پایان یافته باشد. اختلاف نظر‌های بعضاً جدی وجود دارد که باید طی مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند.
 


 عراقچی تصریح کرد: همانطور که بار‌ها گفتیم اصلاً علاقه‌مند به مذاکرات فرسایشی و طولانی مدت نیستیم و در حدی که نیاز است باید بحث‌ها گفته شود، مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد.
 


 وی خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم مذاکرات به مرحله‌ای رسیده که طرف‌ها می‌توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند و نگارش متن حداقل در حوزه‌هایی که اشتراک نظر وجود دارد  شروع شود.
 


 مذاکره کننده ارشد کشورمان با بیان اینکه هیات ایرانی متن مورد نظر خود را هم در حوزه هسته‌ای، هم در حوزه رفع تحریم‌ها آماده کرده و به همه طرف‌های دیگر ارائه کرده است، گفت: به اعتقاد ما متونی که ما معرفی کردیم می‌تواند مبنای مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی باشد.
 


 عراقچی یادآورشد: نه اینکه لزوماً توافق نهایی عینا متون ما خواهد بود، اما این متون مبنای مذاکرات خواهد شد و در چهارچوب این متون فکر می‌کنیم که رسیدن به یک توافق به خواسته‌های ایران و خواسته طرف مقابل برای بازگشت ایران به تعهدات را تامین کند.
 


 وی افزود: مسیر روشن است به نظر ما زمان شروع نگارش متن حداقل مقداری که اشتراک نظر وجود دارد، فرارسیده است.
 
 
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->