سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

قیمت خودرو به روز‌های پایانی سال ۹۹ عقب نشینی کرد (قیمت امروز خودرو ۳۰ فروردین ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۶۴۵۹۲
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
قیمت خودرو به روز‌های پایانی سال ۹۹ عقب نشینی کرد (قیمت امروز خودرو ۳۰ فروردین ۱۴۰۰)
 بررسی قیمت خودرو‌های داخلی، مونتاژی و خارجی در روز جاری (دوشنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) حاکی از افت قیمت‌ها و بازگشت آن به قیمت واپسین روز‌های سال ۹۹ است.

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناسان یکی از دلایل این کاهش قیمتی در روز‌های گذشته را عقب‌نشینی شورای رقابت از مبحث قیمت‌گذاری عنوان می‌کنند.

در حالی که «رضا شیوا» رییس شورای رقابت ابتدای امسال از گران شدن خودرو در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ خبر داده بود، اما در تازه‌ترین موضع‌گیری خود اعلام کرد: «این شورا برای دستورالعمل ۶ ماهه قیمتی خودرو تصمیمی نگرفته است، از این رو جای نگرانی نیست.»

همچنین کارشناسان از ریزش نرخ ارز و ورود مجدد آن به کانال ۲۳ هزار تومانی، به عنوان دلیل دیگر کاهش قیمت‌ها یاد می‌کنند.

 با توجه به تحولات سیاست خارجی و افزایش امیدواری به موفقیت مذاکره‌های وین، آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در سایر کشور‌ها و کاهش سفته‌بازی در بازار ارز، قیمت انواع ارز در هفته‌های اخیر روند کاهشی داشته است.

به گفته «سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، اکنون تقاضای کاذب در بازار وجود ندارد و فقط افرادی که نیاز واقعی دارند برای خرید مراجعه می‌کنند.

وی بیان‌داشت: دلالان و واسطه‌ها دیگر بازار خودرو را جای خوبی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود نمی‌دانند.

این مقام صنفی با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای اصناف، تاکید کرد: بازار رسمی خودرو تعطیل است، اما بازار غیر رسمی فعال بوده و خرید و فروش‌ها در فضای مجازی در جریان است.

وی گفت: بازار آرام است و اگر نرخ ارز به هر دلیل روند کاهشی در پیش بگیرد یا عرضه خودروسازان افزایش یابد، کاهش بیشتر قیمت‌ها انتظار می‌رود.

موتمنی، بازار خودرو‌های مونتاژی و خارجی را در رکود کامل توصیف کرد که قیمت‌ها در آن نسبت به آخرین روز‌های سال ۹۹ تغییر چندانی نداشته است.

امروز هر دستگاه پراید ۱۳۱ حدود ۱۰۵ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۱۸۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۱۴۰۰ بین ۲۰۲ تا ۲۰۳ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ۵ حدود ۲۵۵ میلیون تومان قیمت خورد.

نیاز سالیانه بازار خودرو کشور ۱.۲ تا ۱.۵ میلیون دستگاه است، اما خودروسازان در سال ۹۹ اندکی بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه تولید کردند. همین مساله منجر به فاصله‌گیری شدید قیمت کارخانه‌ای و بازار شد.

کارشناسان معتقدند: وقتی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو کار خود را انجام می‌دهد، سازمان محیط‌زیست بر استاندارد پرهزینه یورو ۵ تاکید دارد و همچنین با وجود مشکلات ارزی و تامین نشدن قطعات خاص و ناقص ماندن بسیاری از خودروها، تکلیف تولید خودرو مشخص بوده و قیمت‌ها شروع به بالا رفتن خواهد کرد.

تاکید کارشناسان بر توجه و رفع موانع تولید خودرو در شرایط کنونی است. طی چند سال گذشته، سالیانه به دست‌کم یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز داشتیم، در حالی که به‌طور متوسط هر سال ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم، بنابراین اندازه بیش از ۲ میلیون دستگاه برای تامین نیاز بازار عقب هستیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->