خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

سردردهای کرونایی در چه افرادی اتفاق می‌افتد؟

  • کد خبر: ۶۴۷۲۱
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
سردردهای کرونایی در چه افرادی اتفاق می‌افتد؟
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: براساس آمارها و مطالعات، در زمان ابتلا به کرونا ، سردرد بیشتر در زنان، جوانان و کسانی که سابقه قبلی سردرد دارند، بروز می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر منصوره تقاء، استاد نورولوژی بیمارستان سینا تهران افزود: سردرد در روز‌های اول بیماری معمولا در کسانی که قرار است بیماری خفیف‌تری داشته باشند، دیده می‌شود. معمولا داشتن سردرد در روز‌های اول بیماری نشانه خوبی است که حاکی از خفیف‌تر بودن بیماری است.

وی ادامه داد: دارو‌های معمول پیشگیری از میگرن تداخلی با درمان و دارو‌های تجویزی در بیماری کرونا ندارند و لازم است در دوران بیماری ادامه پیدا کنند، مگر شدت بیماری و شرایط خاص اجازه مصرف آن‌ها را ندهد. قطع ناگهانی دارو‌های پیشگیری کننده خود باعث برگشت سردرد قدیمی است.

تقاء به انواع سردرد‌های شایع در زمان ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: سردرد در روز‌های اول ابتلا به ویروس مشابه ایجاد سردرد به علت آنفلوانزا یا سایر ویروس‌ها است در این زمان همراهی علائم گوارشی، اسهال و بی اشتهایی که منجر به کاهش آب بدن می‌شود احتمال بروز سردرد را بیشتر می‌کند، به همین منظور مراقبت از نظر دریافت مایعات کافی به بدن و تنظیم سطح سدیم و پتاسیم از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی اظهار داشت: گاهی سردرد قبل از بروز دیگر علائم ابتلا به عفونت کرونا بروز پیدا می‌کند و در موارد کمی تنها علامت بیماری است؛ لذا توصیه می‌شود اگر در فردی که در ارتباط با بیمار مبتلا به کرونا بوده، سردرد جدید یا شدیدی بروز کند، احتمال ابتلا به بیماری را در نظر داشته باشد و مراقبت‌های پیشگیرانه از نظر ابتلا دیگران را رعایت نماید.

استاد نورولوژی بیمارستان سینا بیان داشت: کسانی که سابقه سردرد میگرنی دارند، بیشتر احتمال دارد در صورت ابتلا به کرونا، سردرد بگیرند.

وی، اضطراب و ترس از کرونا را خود یکی از علل ایجاد سردرد در مبتلایان به بیماری اعلام کرد و گفت: با تلاش برای آرامش، اعتماد به کادر درمان و ارتباطات معنوی می‌توان بر آن‌ها غلبه کرد. گاهی نیاز به مصرف داروی آرامبخش با تجویز پزشک است.
 
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->