مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

لشکر ۱۵۰۰ نفری بستری‌شدگان کرونا در استان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۶۵۳۷۹
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
لشکر ۱۵۰۰ نفری بستری‌شدگان کرونا در استان خراسان رضوی
بنا بر اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، خراسان‌رضوی هنوز در دامنه موج چهارم کرونا قرار گرفته و به اوج نرسیده است.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری‌شدگان کرونا در بیمارستان‌های استان نخستین‌بار از مرز ۱۵۰۰نفر عبور کرد.
مهدی قلیان‌اول افزود: روند افزایشی ابتلا به کرونا در خراسان‌رضوی در بخش‌های بستری و سرپایی و همچنین فوتی‌ها همچنان ادامه دارد و این درحالی است که استان ما هم‌اکنون در دامنه موج چهارم به‌لحاظ تعداد مبتلایان قرار دارد و هنوز به اوج قله نرسیده است. وی افزود: تعداد بستری‌شدگان روزانه ناشی از کرونا در استان خراسان‌رضوی نیز به ۳۶۲ نفر افزایش یافته است و با کمال تأسف روزانه ۲۰ نفر بر اثر کرونا در استان جان خود را از دست می‌دهند.

همچنین زهرا نهبندانی، رئیس اداره مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، گفت: تاکنون ۵۵هزار نفر از گروه‌های هدف در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان‌رضوی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.
دیروز نیز طرح واکسینه جانبازان ۵۰ تا ۷۰درصد و ایمن‌سازی در مقابل کرونا در مشهد آغاز شد و درمجموع ۱۵۰۰ جانباز ۵۰ تا ۷۰درصد واکسینه خواهند شد که حدود هزار نفر از این افراد در مشهد و بقیه در شهرستان‌های دیگر و در مراکز بهداشت منتخب ایمن‌سازی می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت ثامن نیز که از مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، از افزایش نظارت بر سلامت محیط و کار در مناطق اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد.
حمیدرضا حسین‌زاده ادامه داد: با توجه به موج چهارم انتشار کرونا، طرح افزایش نظارت و بازرسی از اصناف مستقر در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در دست اجراست؛ در این طرح تاکنون ٣۶٢ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی مورد بازدید قرار گرفته و ۲ واحد صنفی پلمب شده و برای ۷ واحد نیز اخطار صادر شده است.

همچنین علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه گام نخست واکسیناسیون کرونا در ایران دیروز به پایان رسید و از امروز گام دوم واکسیناسیون با تزریق واکسن به سالمندان بیش از ۸۰سال آغاز می‌شود، گفت: همچنین سامانه رسمی واکسیناسیون کرونا در ایران در روز چهارشنبه رونمایی می‌شود.
براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، ۴۹۶هم‌وطن دیگر مبتلا به کووید۱۹ فوت کردند تا تعداد جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۷۰هزارو۷۰ نفر برسد. همچنین براساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۱هزارو۲۶بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->